Haha, stockholmare minsann. Ja, du har rätt, CHL är i och för sig inte mkt att diskutera ![]()
Aftonbladet om CHL
Jag skulle inte bli ledsen om man lade ner det, jag ser hellre på SHL.
Risken är att SHL halkar efter om man drar sig ur, men att alla gemensamt tog beslutet om att lägga ner CHL hade ju varit en lösning. Tror dock inte det finns en chans att lagen i brittiska, franska, danska ligan etc går med på det
Lite uppvärmningsturnering inför SHL och sen kanske de där andra länderna kan tycka det är kul att få möta t.ex. svenska lag så förhoppningsvis kan det sprida intresset lite och ge lite extra intäkter.
Jag är för CHL, men rätt många är mot har jag märkt.
Del 2:
Tackar, väldigt intressant läsning vilken jag rekommenderar alla. Ser fram emot nästa del.
Nu är det Ilves mot Luleå, Luleå leder med 2-0.
Luleå vann mot Ilves (Tammerfors) med 3-2, såklart missade jag den allra sista delen av matchen.![]()
OMG, nu är de igång igen med CHL. Hoppas de lägger ner skiten snart.
Så sjukt nu att domarna granskar ett mål jättelänge för att döma mål och sen gör Frölunda en CC och målet döms bort för hög klubba. Kan inte domarna döma rätt direkt när de ändå kikar på video? Herregud
CHL, Luleå Illves (Tammerfors), ser hellre Luleå i en mindre viktig turnering än Tre Kronor, om jag ska vara ärlig. Whatever, snart är det dags för SHL, det ser jag fram emot. Det verkar vara småbråk mest hela tiden, kan ingen säga till de att de är där för att göra mål och inte boxas? Konstiga människor
Nu gjorde Luleå mål i tomt nät och fick totalt 6-2 (av Laksonen).
Åh vad jag stör mig på att lagen ska heta Gothenburg istället för Frölunda.
Det enda som e bra att det går dåligt för HV är att vi slipper CHL.
Spelar hellre mot random engelskt lag två gånger/år än Nybro, Almtuna och Östersund nästa år…
Haha, jag vet inte det jag ![]()
Nämnda HA-lag måste ju iallafall ha bättre bredd än vilket CHL-lag som helst som är från Storbritannien, Frankrike eller Polen.
Avslutande CHL-semifinaler idag.
Kan det bli en final mellan Luleå och Frölunda ?
Förra årets SM-vinnare mot denna säsongs hittills bästa SHL-lag.
Många är ju kritiska mot CHL men för mig är det bättre / roligare än rena träningsmatcher … och det “drabbar” mest lag som ligger högre upp i tabellen än HV i vilket fall så ingen skada skedd.
Frölunda går nog till final, men Luleå är jag inte helt 100 på, schweiziska lag brukar vara rätt bra de med
Matcherna börjar kl 19 tror jag
Klockan 19, även om jag hellre skulle se på SHL.
CHL idag mellan Frölunda - Luleå, klockan 19 tror jag.
Kl 19 ja på viaplay tror jag matchen sänds ![]()
Stå framför mål och skymma, det gav senaste målet
Sånt HV har så svårt för, men det är modern hockey som man måste behärska för att spela på högre nivå