Tråden om: CHL!

Nu kan man oddsa på CHL.
Lägst odds har Skellefteå och några finska lag.

För lagen i HV:s grupp är oddsen för att vinnna CHL:
JYP 12
Kloten 18
HV 20
Salzburg 25

Oddssättaren tror alltså att lagen är ganska jämnstarka.

Här är alla gruppspelsmatcher SVT kommer sända från CHL.

svt.se/sport/ishockey/sa-san … key-league

Djävulskt taggad. Hur många väntas det bli på fredag?

expressen.se/sport/hockey/sh … existiskt/
Mikael Renberg gör helt rätt som säger ifrån och Cramos stjärtkontakt Anders Collman borde ha en rejäl örfil.

Ogillar sån skit och mycket tacksam att inte Hv71 vart involverade.

Vad är det med er folk av idag? Hade det varit två snygga killar med jättemuskler istället hade ingen sagt något…

Ja, du kommer nog aldrig rösta på FI, just saying… :smiling_imp:

Nä, jag är humanist.

OnT,
Tittade på färjestad och frölundas matcher igår, det var stundtals riktigt bra hockey och publiksiffrorna var inte helt fy skam heller. :slight_smile:

Luleå höjs till skyarna och är bäst i Europa enligt skribenten. Dock har de väl en något enklare grupp i CHL än HV…

[url]http://bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/author/linnor/[/url]

Salzburg måste förlora minst 1 match mot Kloten som HV71 spöade med 0-5 för att HV71 ska ha chans att gå vidare verkar det som. Men då måste också HV71 göra en jävla massa mål för att få bättre målskillnad. Så det hänger på Kloten först och främst.

Vi kan gå vidare som 2:a också.Om vi vinner båda mot jyp och Salzburg vinner sina båda så blir vi tvåa.

LAG GP W OTW OTL L GF:GA GDF PTS
Red Bull Salzburg 4 3 0 0 1 14:7 +7 9
JYP Jyväskyla 4 2 1 0 1 8:8 0 8
HV71 Jönköping 4 2 0 0 2 12:10 +2 6
Kloten Flyers 4 0 0 1 3 4:13 -9 1

Det är väl bara så att dom bästa tvåorna går vidare vad jag fått för mig i alla fall. Om man tittar på de andra grupperna så är det inte så troligt att vi kan bli bland det bättre 2:orna då många redan är uppe över 9 poäng som tvåa. Men jag kanske har fel där, Nu blev jag osäker. Vi får hoppas på det för då är chansen ganska så god ändå.

Hittade infon nu.

De elva gruppsegrarna och de fem bästa tvåorna går vidare till slutspelet som börjar 4 november. Det kan bli väldigt tajt. HV71 måste vinna båda som är kvar för att ha chans att gå vidare. Men då måste några tvåor förlora minst 1 match samtidigt om inte Salzburg förlorar 1 match och HV71 gör mycket mål vill säga. då kan man även bli etta.

Nu är seedningen inför grupplottningen 13 maj klar.url=http://www.championshockeyleague.net/news/vaexjoe-lead-rankings-of-48-chl-clubs-ahead-of-draw/938/[/url] HV hamnade i seedningsgrupp B, vilket är bättre än förra året, då vi hamnade i den sista seedningsgruppen.

I år är det bara tre lag i varje grupp. En av HVs motståndare kommer bli något av följande lag från seedningsgrupp A:

Finland
Kärpät
Tappara
Lukko

Tjeckien
Litvínov
Třinec
Sparta Prag

Schweiz
Davos
Zürich
Bern

Österrike
Salzburg
Linz

Tyskland
Mannheim
München

Där ser väl de tyska och österrikiska lagen ut som de minst svåra, även om vi har förlorat mot Salzburg förr…

Det sista laget i HVs grupp kommer att vara något av följande lag från seedningsgrupp C:

HIFK, Finland
TPS, Finland
Fribourg-Gottéron, Schweiz
Krefeld, Tyskland
Košice, Slovakien
Nitra, Slovakien
Stavanger, Norge
Storhamar, Norge
SønderjyskE, Danmark
Sheffield, England
Braehead, Skottland
Gap, Frankrike
Grenoble, Frankrike
Grodno, Vitryssland

Där känns det som att man får hoppas på att det inte blir ett finskt lag.

Är det någon som vet när HV71 kommer släppa biljetterna för CHL?
Det är ju trots allt mindre än en månad kvar (22 augusti) till första hemmamatchen (mot Salzburg).

Salzburg förlorar alltså med 1-4 mot danska SønderjyskE ishockey, snacka om “guldläge” för HV71 :slight_smile:

Lottningen till CHL - slutspelet sänds idag kl 12.00 i SVTplay, HV kommer som gruppetta lottas mot en av grupptvåorna.

Färjestad och Djurgården som de svenska lag som HV kan åka på.
Här är grupptvåorna som man kan lottas mot (exklusive RBS):

Hv dragna först och motståndare blir Oceláři Třinec från Tjeckien.
eliteprospects.com/team.php?team=161
Kapten är Rostislav Klesla [OT]jävlar vad grym han blev för mig på NHL2004![/OT]

Kan bli en tuff utmaning, bra lag med ett ruggigt PP, känns dock lite lättare än de finska lagen som IFK Helsinki och Luuko Rama

HV71 kvalificerade för CHL 17/18
shl.se/artikel/i0qzaj02w-403 … -2017-2018