Tråden om: Cmore Sport och TV4

Boxer är fula fiskar, de sa likadant till mig, ALLA HV:s matcher, så det blev byta som sir Ward till Canal Digital, dyrt är det, men det är det värt, tydligen så äger cmore rättigheterna till SHL fram till 2018.

Kommer få fiberoptik i villan i april/maj så jag väntar nog till nästa säsong innan jag byter bort Boxer.
Är faktiskt väldigt nöjd med Boxer på alla fronter (bredband och tv) förutom när det gäller cmore.

Precis, hade de haft större utbud av C-More hade det varit jättebra

Intressant att läsa vad alla andra har, själv har jag “förhandlat” fram ett avtal med 6 månaders bindningstid där jag får tillgång till allt utbud för 259kr/mån. Det har jag gjort eftersom jag är även väldigt fotbollsintresserad men annars hade jag väl också haft Hockeypaketet för 299kr/mån.

Enda dåliga med mitt avtal är ju att det är på just 6 månader, men vad som händer sen får jag ta då, kanske kan “förhandla” till mig en förlängning tills säsongerna tar slut :wink:

Pratade nyligen med Cmore(bokade samtliga hockeykanaler) och dom berättade att under nuvarande säsong
så ska Cmore sport, Cmore hockey och Cmore fotboll gå över helt till HD.
Det gillar jag skarpt :slight_smile:

gäller det även alla “live” kanaler som de sänder icke huvudmatcher på?

Jag blev uppringd av Cmore och fick ett jättebra erbjdande, Jag fick 4 månader bundet med 99 kr i månaden. Så för fyra månader som jag ändå vill se hockey kostar det 396 kr :smiley: Så första 4 säkrade till jävligt bra pris, Ser dock streamat på webben men det funkar för min del, Laggar inget. Tyvärr lite halvtaskig kvalite som man kan tycka varit bättre men frågan är om det är så mycket bättre om man skulle se det på tv? tror nästan det är samma bild bara att man har det vi en boxer till tvn om matchen inte går på hd kanalen.

Enligt Cmore så är ovanstående 3 först på agendan. Handlar som vanligt om ekonomi och samtliga ska köras HD i framtiden.

C More Sport finns väl redan i HD?

Stämmer, men det finns även en “vanlig” C more sport för dom som inte har HD.

Gäller detta generellt alla distributörer som exempelvis Comhem eller bara via parabol?

Fick detta svar från C More:
[i]Hej sir Ward!

När det gäller våra HD kanaler så har inte alla våra distributörer möjlighet att erbjuda dem.
När det gäller t.ex. Fotboll HD så har inte Comhem, Tele2, Canal Digial Kabel, Boxer och Bredbandsbolaget möjlighet att sända denna.
Kontakta din operatör för att få veta exakt vilka kanaler de har att erbjuda utifrån vårt utbud.

Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

Med Vänliga Hälsningar

Ida-Kristin - C More Kundservice[/i]

Vänta lite nu, skriver du till ett företag med namnet sir Ward?
Du äger! :smiley:

Är det någon som har erfarenhet av att ha betalat med faktura vid köp av C-Sports abonnemang? Kommer det en faktura via posten sedan eller kommer den via SMS?

Själv har jag sen flera år tillbaka Cmore MAX paket. Visst, det kostar en slant, men har en fru som älskar serier, barn som älskar filmer och så jag som följer hockeyn. Dock är det helt klart för dyrt. Enda kanalerna jag egentligen tittar på är Cmore Sport + HD, Cmore Live, Cmore Hockey , Cmore Extreme, Cmore 1-4 och SF-kanalen.

Du får först en via mail. Sen en via post

Det stora problemet gällande CMORE och deras sportgren - CSPORTS - är ju mest att man inte lyckats införliva en bättre bild gällande de matcher som inte sänds i CMORE Sport HD. Viasat har nu HD-kvalité på alla sina matcher och sändningar, anser att det är dags att steppa upp för CMORE. Skillnad mellan HD-match och icke-HD kan vara katastrofal ibland.

Har du/någon info om csport, priser på kanalpaket etc. Ska flytta och enligt Telia finns det fiber i fastigheten, kan välja vilka paket jag vill men dim jag vill komma åt är dom vanliga kanalerna samt barn och självklart SHL matcherna. Eller ska jag välja vanliga Robert Boxer. Vissa pratar om att skita i tv utbudet och köpa kanaler på nätet istället, ska tydligen vara billigare? Internet är inte ett måste då jag redan har 4G men för att få tillgång till tv/csport via Telia måste man ju ha internet abonnemang.

Jag betalar 249kr i månaden för hela sportpaketet. Kruxet var att binda upp sig i 6 månader.

249 lät löjligt billigt. Men du måste väl ha ett grundutbud?