Tråden om: Cmore Sport och TV4

Till er alla som ska se HV’s matcher via Cmore Sports - Låt inte era operatörer hävda att det är 12 månaders bindningstid på sportpaketet. Det är INTE någon bindningstid på Cmore Sports oavsett operatör!

Jag skulle precis beställa via Comhem, vilka hävdade att det är 12 månaders bindningstid. Jag kände mig inte jättepigg på att betala 2500:- extra varje år då fotboll är ointressant. Comhem hävdade att de inget kunde göra åt saken då det var direktiv från Cmore.

Jag ringde sedan upp Cmore och ställde frågan. Killen lät väldigt förvånad över att jag inte kunde beställa utan bindningstid vilket man både enligt honom och informationen på cmore.se ska kunna göra. Han skulle ta upp det med de olika operatörerna snarast.

Ringde sedan tillbaka till Comhem och av en händelse gick det helt plötsligt utmärkt att beställa Cmore Sports utan bindningstid :unamused:

Smutsigt gjort av Comhem men tyvärr inte olagligt

Annars erbjuder just nu Csports “hockeypaketet” för 299 kr/månad. Då ingår alla matcher i grundserien+ slutspelet. Om man är beredd att lita på Csports, sin bandbredd och tumma lite på bildkvaliteten är detta ett bra pris. Känner mig frestad.

Vad har ni för erfarenheter?

För oss som har Boxer-TV är detta enda alternativet, Cmores Sportpaket via Boxer ger inte tillgång till alla kanaler…
Måste säga att fjolårssäsongen var en rejäl uppryckning jämfört med tidigare år, var “bara” någon Hv match som inte gick att se alls, och en handfull matcher som hade större störningar.

Olagligt och olagligt, jag tror inte Cmore uppskattar att operatörerna säljer deras tjänster på andra grunder än vad Cmore själva förespråkar.

Detta gällde dessutom inte bara Comhem, utan de andra operatörerna jag kollade med också.

Har jag möjlighet att välja betalar jag gärna ett par hundralappr mer för att få det via digitalboxen istället för Csports. Har haft alldeles för mycket problem med den tjänsten de säsongerna jag tittat där. Även när det funkar tycker jag kvalitén på sändningen är rejält mycket sämre.

Även om jag inte vill det, får jag välja paketet för 299 kr/månaden och se genom datorn då det är två personer i hushållet… Får helt enkelt hoppas att kvalitén duger och att det går att kolla på de flesta matcherna. Och funkar det inte är det bara att avbryta det då det inte är någon bindningstid, vilket jag tycker är väldigt bra!

Ja, det kanske var fel ord, illojalt uppförande kanske passar bättre

Körde på det där i slutspelet, via nätet, och tyckte det funkade bra.
Om du tänkt dig kolla på datorn blir det mycket godkänd kvalité men ska du dra upp det på en 40+ tums TV är det lätt man blir lite missnöjd.

Men jävla helvete, så jag har alltså betalat varje sommar i onödan? Suck…
För en som inte är gjord av pengar så är det ett lurendrejeri, i detta fall av Comhem för mig.
Tack för tipset bogani, kommer framöver när hockeysäsongen är över plocka bort Cmore och återinställa när den börja igen.

Tips till alla som har ComHem och Cmore Max. Jag har senaste 4 åren bundit upp mig i 12 månader åt gången där jag har haft Medium 8 favoriter samt Cmore Max.

Varje år ringer jag upp ComHem 3 månader innan mitt abonnemang ska gå ut och kräver 6 mån gratis Cmore Max samt Medium 8 favoriter för 99:- i 6 månader i utbyte mot att jag binder upp mig i 12 månader och inte säger upp ComHem helt. Har funkat varje gång. Har t.o.m fått en inspelningsbar digitalbox vid ett tillfälle då jag var riktigt arg och ville säga upp allt (dagen efter kvartsfinalsförlusten mot AIK).

Huvudet på spiken Lux.
Kör samma scenario med Canal Digital och det sista dom vill veta är att jag kommer avisera ett byte till Viasat.
Har varit kund ett gäng år och fixar alltid några fria månader men dock ännu ingen inspelningsbar digitalbox.
Får blir nästa uppdrag helt enkelt men då vill jag ha 2st :unamused:

Förra året var jag tvungen att hota med att säga upp allt för att få Cmore Sport utan bindningstid. Då fick även jag rabatt på mina andra paket och en inspelningsbar HD-box. Jag försökte samma sak i år när de inte ville ge ge med sig angående bindningstiden men det funkade inte.

Ett annat tips för er med Telia är att de just nu erbjuder CMORE Max kostnadsfritt i tre månader. Detta helt utan bindningstid så i princip kan du ringa och beställa paketet idag och sedan säga upp det imorgon utan att betala en spänn för paketet.

“Vid tecknande av kampanjerbjudande med 3 fria månadsavgifter är bindningstiden 12 månader. Erbjudandet gäller t.o.m. 20/10 2013.” Tyckte det lät för bra för att vara sant…

Jag ringde och dubbelkollade detta och jag vet inte om jag är en osedvanligt duktig förhandlare men på mitt paket ligger det åtminstone ingen bindningstid. Kan vara värt för er som har Telia att kika närmare på detta!

Vilken TV leverantör har folket här inne?

Jag har idag Boxer men deras Cmore paket är helt efterblivet, man kan inte få alla Cmore kanalerna och därför kan man inte följa Hv71 fullt ut. Har idag Cmore Live men kvalitén blir usel när man kopplar datorn mot en 46# Tv.

Funderar på att byta bort Boxer men har ingen aning vilken leverantör som kan fixa TV+Bredband på ett bra sätt till ett bra pris.
Förutom Telia, vilka bra leverantörer finns det?

Cyruz: jag har Boxer jag med och tycker C-Mores utbud är pinsamt dåligt. Ska försöka övertala farsan att byta till Canal Digital så småningom. Annars finns ju Bredbandsbolaget alt ComHem, har dock ej några egna erfarenheter från dem

Slå på Cmore sport nu, Sista finalen mellan Brynäs HV71 från 95 visas! :slight_smile:
Snart slut dock…

Fortfarande inte sagt upp Boxer eller litar du inte på sir Ward :wink:

Hade Boxer i många år och hoppade av när dom inte höll vad dom lovat, nämligen att sända samtliga HV matcher.
Kör nu parabol via Canal Digital och det fungerar klockrent. Dom verkar köra konstant med 3 fria månader, fri installation
och fri HD box inkl parabol vid 24 månaders abonnemang.
Kostar en slant men är samtidigt ett sant nöje när HV-matcher liras i HD på en 52" :stuck_out_tongue: