Som Boxer kund avråder jag dig från att ha det om du vill kunna följa HV på tv, det går nämligen inte att få alla sportkanalerna genom Boxer.
På grund av ovanstående har jag köpt alla hockeymatcher via nätet istället, 199kr/månad om man bara vill ha hockeyn och ingen bindningstid.
Kommer dra fiber till huset i april och kommer troligen köra Bahnhof eller Alltele, både för internet och tv. Både billigare och trevligare än Telia.
Hade jag varit du hade jag testat csport stream i en månad för att se om det är något att ha för dig. Visar det sig vara bra så är det bara att fortsätta då det är billigare, gillar du det inte säger du upp det och kör via tv efter den första månaden.
Men om du kopplar datorn till Tv glöm då inte att ändra grafikegenskaperna på datorn när annan skärm är inkopplad. Tog mig två säsonger att inse vilken skillnad i kvalité detta gör
Okej. Värt att test. Men är det på csports hemsida du köper det för 199/mån? Och vilka inställningar är det jag ska ha på datorn? När jag kollar film via datorn till tvn så behöver jag inte göra några inställningar. Bara plugga i HDMI kabeln så sköter datorn/tvn resten.
Såg nu att den ligger på 299, hockypaketet. För 199 får du bara 24 timmar.
Jag köpte först hockeypaketet för 299 kr i månaden. Sen ringde dom upp mig och frågade om jag ville ha hela sportpaketet för 249kr i månaden. Kruxet varnatt binda sig i sex månader. Det behövdemjag inte på det andra. Mn ja tack sa jag.
Precis, det är på cpsorts hemsida jag köper “hockeypaketet” för 299:-/mån. Tillgång till alla matcher ligger på 299:-/mån om man gillar det övriga utbudet.
När jag kopplat datorn till TV:n för att se filmer med HD kvalle så har jag bara kopplat in HDMI kabel.
Men för bästa upplösning ska man, efter att kopplat in HDMI kabeln, gå in på “grafikegenskaper”.
Där finns det inställningar för vilken upplösning man ska ha när man kopplar in på TV:n, mitt grafikkort kände av vilken upplösning som är optimal för TV:n och rekommenderade den.
På filmer gjorde det ingen superskillnad men på SHL hockeyn var det som att gå från VHS till DVD/HD
EDIT: 299/mån ska det givetvis vara för hockeypaketet, hjärnsläpp där
Min erfarenhet av streaming är att det funkar bra till film/tv-serier. Bildkvalitén är bra/jättebra.
Problemet är att bitraten är låg vilket blir ett problem i snabba sporter, som t.ex. ishockey. Allting småhackar så fort spelet rör sig för fort och pucken ser man knappt vid skott och snabba passningar.
Ställer man en sändning från TV, typ Com Hem, jämte en sändning via streaming så är det stora skillnader i uppdateringsfrekvens i bilden.
Däremot så har jag kompisar som streamar allting dom ser på TV och har absolut inga problem med att det hackar lite, så det är ju vilka krav man har på en sändning som avgör om det är bra eller ej.
Men som sagt, bildkvalité/ljudkvalité är ingen större skillnad mellan streaming eller tv. Men den låga bitraten är en dealbreaker för mig.
Edit: Förtydligande: Frame Rate kanske är ett bättre ord än Bit Rate i det här fallet.
Fick svar nu på Twitter: " Hej! Jag har kollat i matchschemat och finner att den träningsmatch vi kommer att visa är den mellan Brynäs - DIF den 28/8."
Någon som fått klarhet i om matcherna kommer gå att se gratis?
Inte så sugen på att betala C Less:s vanliga pris på 100+, för en träningsmatch.
Hade det gått direkt till HV hade jag kunnat göra det, men lite tveksam nu.