Tråden om: Cmore Sport och TV4

Hmm, ser nu att den också går på TV4 Play Premium, kanske ska sparka igång de 3 månader gratis jag fick av SAS då :stuck_out_tongue:

Edit: Var visst Premium Sport man måste ha… kuken.

169 kr om man vill köpa matchen separat. För en träningsmatch?! Otroligt!

Nu har jag fått bekräftat att Cmore sänder matchen, även om jag först fick annat besked.

Undrar hur många de får som köper en träningsmatch för 169 kr…
Halverar de priset skulle de säkert få mer än dubbelt så många som köper, och större förtjänst!

Men men, de gör som de vill… har mina päron på besök imorgon och vi hade gärna kollat på matchen, men inte för detta priset.
Kanske lyckas man hitta en illegal stream, hoppas kan man ju alltid…

Detta känns dock mest som en principsak, självklart kan vi tillsammans avsätta den summan och avstå… någon annat under veckan, men det är för dyrt för en träningsmatch, punkt.

Påtalade problemet nyligen i ett annat ärende.
Svaret vart bedrövligt tills jag berättade vad jag innefattar och helt plötsligt blev det grönt ljus.
Nämnde självklart Sveriges bästa hockey-forum :smiley:

Har ni problem med Cmore så hjälper jag gärna till.

Någon som fått något bra erbjudande ännu av C-sports?
Förra säsongen ringde en nisse och erbjöd för 99kr i månaden utan någon bindningstid. Helt dött fortfarande från deras håll, blir nog dyrt i år verkar det som :frowning:
Det är nästan som ett spelberoende det här med hockey, Dom hade kunnat höja till 599 i månaden och man svär och spottar men tecknar ändå upp sig. 299 känns ju dyrt i förhållande till vad jag betalde förra året, Men i förhållande till vad 1 match kostar så är det väl inte så farligt iofs. Men man vill ju helst komma över det bästa snål som man blivit. :slight_smile:

Vad betalde ni förra året? 299kr / Månad?

Jag lyckades komma undan med 199kr/månad förra året/säsongen då jag tecknade med en bindningstid på 6 månader. Bindningstiden var ju egentligen skit samma eftersom hockeysäsongen enda håller på 6-7 månader. Kommer jag undan med något liknande iår så är jag nöjd, räknar dock med att få betala 299/kr.

Aha så jag fick extremt billigt med andra ord :slight_smile: Lyckans mig. Jag ska vänta några dagar till innan jag tecknar upp mig på hockeypaketet ifall dom skulle vilja ringa runt lite extra till dem som inte tecknat upp sig ännu för att maximera antalet användare och vinst. Undra vart gränsen går för egentligen, alltså vilket pris som dom inte gör förtjänst på. Om jag fick för 99/ månaden så måste dom ju gjort vinst på mig. Även om den kanske var väldigt liten. Eller så ville dom få fler hockeyintresserade innan den här säsongen drar igång så fler tecknat sig för hockeypaketet iofs. Jaja det lär väl märkas.

CMORE har ju snackat om stor satsning i år med alla matcher i HD osv. Det sistnämnda verkar dock var en sanning med modifikation.
CMORE producerar alla matcher i HD sen är det upp till operatören om det kommer sändas i HD eller ej.

Hittills har jag pratat med Tele2 - där sänds inget av CMORE i HD, Telia - där visas HD endast i HD-kanalerna, inte i extra-kanalerna, och Comhem - HD endast i HD-kanalerna, samma som Telia.

Ok, någon som vet hur det är med Canal Digital?

Fast detta är väl samtidigt inget CMORE kan påverka?
Det är väl delvis operatörernas sätt att tjäna in lite stålars, speciellt nu när det blivit “inne” med HD och uppåt de senaste åren, att du måste betala ytterligare för att få HD-sändningar.

Fast operatörerna erbjuder ju inte ens att få alla matcher i HD, så där kan de ju inte tjäna in några extrapengar. CMORE säger att det är upp till operatörerna och operatörerna säger att de endast kan sända det CMORE erbjuder. Moment 22.

Det är 2014, alla kanaler borde visas i HD.

Jaså, well doh… :neutral_face:

Va va det för Nisse om man får fråga? Nån på csport?

Annars verkar det ju va detta som gäller cmore.se/vara-paket/csports#hockey

Har för mig att diverse bettingbolag brukade ha erbjudande typ, gratis sportpaket i 3 mån om man signa upp sig som kund och spelade för ett antal hundra. Ingen som sett något sådant?

Jag kommer ej ihåg vad han hette men gissar på att han var från Csports. Men det var som sagt för förra säsongen som jag hade 99kr/månad. I år har jag inte fått något erbjudande så det lär bli fullpris.

Jag håller nu på att ringa Csports för att få förtydligat en del saker som dock strulade en del förra året, Vi är nämligen 2 i hushållet och håller på olika lag. Båda vill självklart se sitt lag och därmed blir det 2 sändningar igång samtidigt på samma konto. För det mesta så fungerade det, Men ibland så sa det ifrån att endast 1 kan vara inloggad samtidigt och då sket det sig att se båda matcherna.

Inför den här säsongen hade det varit bra reda ut vad det är som gäller med Csport. Det verkar dock vara svårt att komma fram på telefon. 20 minuter nu utan svar. Men på deras hemsida står det dock.

299:-
HOCKEYPAKETET
Ger tillgång till alla matcher i SHL:s grundserie, samt alla C Mores matcher i slutspelet. Du ser allt live direkt i din dator, TV, surfplatta eller mobil.

Man har ju inte tillgång till alla matcher om man inte kan se alla samtidigt eller? Därmed så borde det fungera men jag vill gärna gardera mig. Man tycker ju att man åtminstone borde kunna få se 2 matcher av 6st samtidigt på 2 olika datorer för 299kr. Blir onödigt dyrt med 2 konton för att kunna se 2 matcher varje omgång vilket man borde kunna göra enligt deras beskrivning.
(tillgång till alla matcher) Man har ju inte tillgång till alla om man inte kan se alla samtidigt. Det är skillnad på att inte missa något och att hoppa mellan matcher.

Tror det beror på att de vill undvika att folk delar sitt konto med t.ex. vänner. Det leder ju till att folk skulle kunna gå ihop och endast betala ett abonnemang istället för två, vilket de förlorar rätt mycket pengar på.

Så är det ju helt klart men sålänge man är på samma IP nummer (samma router) så borde det ju inte va några problem kan man tycka

Precis min tanke, Delar man på samma uppkoppling som högst troligt är i samma hushåll så borde man ju få utnyttja tjänsten till fullo. Annars tycker jag inte dom borde marknadsföra sig med att man har tillgång till alla matcher. För det har man ju inte i och med att man bara kan se på 1 åt gången. Men som sagt det är mycket möjligt att de fungerar. Får se ikväll. Får hoppas man inte blir besviken.

Hur var sändningen hos er som tittade på matchen mot Växjö igår? och vad har ni för något? Alltså streama via Csports eller box Via tvn via Telia o liknande.

Hade varit intressant att höra ifall det bara var jag som stör mig på bilden. Observera att om ni streamar via Cmore så var det inte HD-sändning. Csports däremot kunde man streama matchen i HD.

Hos Cmore var det inga problem med sändningen förutom just att det är dålig kvalite och man knappt ser deras tröjnummer.
Hos Csports i HD som jag ville se sändningen i var det alldeles för stora eftersläpningar eller vad man ska kalla det som förstör hela grejen på nåt sätt. Vid tekning och när dom filmar båset osv är det bra bild och inga problem men så fort matchen är igång så blir det som suddigare och nästan att det hackar sig fram. Kan det vara så att jag bara är väldigt känslig och stör mig mer än andra på det?
Att det liksom inte kan bli bättre, att det blir suddigt när kameran försöker hänga med?

Eller är det klar bild hela tiden hos er? Det kan ju faktiskt även vara så att det är just för att det är streaming som det blir som det blir :frowning:
Det som jag tycker är lite konstigt är dock att det såg bättre ut förra året i HD när jag hade datorn kopplad till tvn.

Har C More Sport paket via Telia bredbandstv. När jag ringde och beställde i onsdags så menade hen på Telia att HD för alla matcher/kanaler inte var något de hade planer på att erbjuda eller visste något om. Igår var det plötsligt ändå 3 nya HD kanaler i boxen.

Alltså visas som utlovat ALLA matcher i HD denna säsongen. Klart värt 429:- i månaden.