För dom som har eller tänker välja Telia har dom just nu ett erbjudande med Cmore max eller Cmore sport för halva priset i 6 månader utan bindningstid. (239,50 för Cmore Max)
Annars har jag fått ett erbjudande av Canal digital med Familjepaketet och Cmore Max fritt i 6 månader, dock med bindningstid på 24 betalande månader (totalt 30 månader alltså)
Jag står nu själv och velar mellan dessa två alternativ, för mig är inte stream något alternativ.
Jag har Telia idag och är nöjd med deras teknik.
Är det någon som har erfarenhet av Canal digital? Det sägs väl att dom ska har Sveriges bästa ljud och bild? Är det stor skillnad mellan dom och Telia?
Som jag förstod det så hamnar allt från c more under tv4 play, varav shl kommer bli under tv4 play plus eller liknande som blir betalversionen, så troligtvis kommer väl alla som har c more bara bli flyttade över till tv4 play plus
Cmore är nu borta och TV4 Play tar över! Höjer även priset och det finns bara ett paket att välja på om man vill se SHL (det dyraste såklart).
Min tanke - if it ain’t broke, dont fix it!
Det jag inte gillar är att man måste köpa det största paketet medans dom som bara vill se fotboll och inte bryr sig om hockeyn kan ta det mindre paketet. dom kunde skapat ett paket med bara hockeyn också
Edit: själv bryr jag mig varken om fotboll, tennis och golf etc. men likväl betalar jag för det
Den funkar väl ändå ok, nått jag störde mig på var att man inte kunde spola tillbaka i en livesändning, det gick ju att göra på Cmores om man kom in en match och ville kika på ett mål etc.
Nu har jag dock bara testat den på plattan och inte tv:n
Någon som vet? Har tidigare haft abonnemang hos cmore via boxer. Detta är nu flyttat till tv4 play. Tidigare kunde jag streama matcherna och även se dem i efterhand, reklamfritt. Nu med tv4 play verkar jag bara kunna se livesändningen på den tv4 kanal den visas på, med reklam. Fick nåt Mail eller om jag läste det på cmore kontot om att mitt utbud skulle flyttas till tv4 play och att jag skulle ha samma utbud och samma pris även efter flytten. Nu verkar det som att jag ändå ska behöva uppgradera till totalpaketet för att kunna se matcherna via stream, reklamfritt. Betalar redan ganska mkt typ 700 i månaden för allt så kan ju säkert lika gärna uppgradera hos tv4 för typ samma pengar. Nån mer som haft cmore via boxer eller annan leverantör på samma sätt som jag och vet hur det funkar? Försökte nämligen se matchen igår och letade efter livestreamen men till slut så hittade jag matchen på typ tvHockey eller nåt, med reklam