Tråden om: Cmore Sport och TV4

Själva livesändningen gick att se på den tv kanal det sändes, minns inte om det va tv4 hockey eller tv4 sportkanalen, det jag menar och efterfrågade va att jag tidigare kunde se matchen/livesändningen utan reklam och dessutom i efterhand, då jag ibland jobbar kväll och natt och inte alltid kan se live. Jag kunde välja att se matchen från början. Alltså titta via app, kunde också pausa mitt i sändningen och sedan återuppta efter diverse bestyr.
Kanske ger sig till säsongen drar igång men surt känns det, förövrigt undrar jag om ifall man väljer att köpa sport totalpaketet, ingår det något annat, jag menar får man tillgång till några tv kanaler? Nu har jag ju tv kanaler från boxer typ 20 st + att jag hade all tillgång till allt på cmore.
Hittar inte någon Mail till tv4, bara massa svar på vanliga frågor så kan inte maila dem och fråga heller

Kommer åt den här iallafall. Bör inte vara några nya hinder som dyker upp

Kan tillägga att jag tittade på sändningen via direktlänk och inte via någon tvkanal och då var de ingen reklam + gick att pausa, spola tillbaka och dylikt.

1 gillning

Står att jag behöver uppgradera mitt paket, men nu vet jag åtminstone att det verkar va enda vägen. Tack

1 gillning

Verkar som det försvunnit för farsan med, trots att han ska ha det största utbudet. Fungerar i c more appen fortfarande dock

Man måste länka sitt konto på allente, boxer, m,m till tv4play på nytt

1 gillning

Hur funkar det om man har Apple-tv?

Fy fan vad jag hatar tv4

4 gillningar

Det där fungerar ju inte ens, står bara ”försök senare”. Jag har cmore via tele2 och kommer inte ens in. :joy:

Det är inte bara vi som hatar detta :sweat_smile:

Cmores app var sjukt mycket bättre

1 gillning

haha herregud. Ja C mores app var ju inte jättevass heller, men tv4appen är katastrof…

2 gillningar

" vi beklagar, det blev ett tekniskt fel " kungen tv4 är nog ute och ursäktar sig i expressen / aftonbladet snart :sunglasses:

1 gillning

Pratade med boxer kundtjänst och tydligen står det i det finstilta att för att få full tillgång till shl så behöver man uppgradera. Han tyckte det va riktigt svinigt av TV4, vilseleda genom att de först skriver att man ska ha samma utbud till samma pris men sen i det finstilta skriva nåt annat

Har Telenor (och deras mediabox) och Cmore via dem. Har funkat perfekt i alla år. Efter bytet till TV4 Play funkar det inte alls. Halva TV-rutan är helt grå. Vet inte om det är TV4 som är orsaken eller om det är Telenor.

Har emellertid en apple tv till vår “andra-tv” och där är allt helt perfekt som vanligt.

1 gillning

Tycker det allra störigaste för mig än så länge varit att funktionen ”Se från början” gällande livesändningar är borta. De gånger jag inte går på matcherna börjar jag se matcherna runt 20.00, när barnen somnat. Vill inte behöva gå in live och spola tillbaka…

1 gillning

Vad jag sett i appen så går det inte spola tillbaka i en livesändning?

Jodå, de har funktionen från början I själva sändningen. Men måste då gå live först för att trycka mig tillbaka.

Jag lyckades spola bakåt också på min APTV4 du er matchen mot VF.

1 gillning

Jag hittar inte någon funktion för att spola tillbaka i livesändningar. Ser att väldigt många påpekar just detta i sina recensioner på appen (varav majoriteten är otroligt negativa…).

Testade nu att starta en livesändning men kan inte spola tillbaka i sändningen, finns liksom inget att trycka på alls

1 gillning

Verkligen, har på pricken exakt samma problem. Vet att det var ett problem tidigare då man fick försöka hålla handen för TV’n där man ser resultatet och försöka spola tillbaka i panik… Tycker inte det borde vara ovanligt att man inte hinner se från början men vill se hela matchen?

3 gillningar