Tråden om: Cmore Sport och TV4

Jag fick precis det här…

“Tjänsten kommer att uppdateras löpande med nya funktioner.
För att det inte ska bli något missförstånd så kan jag inte säga till dig när/om spolfunktion på livesändningar kommer att finnas i tjänsten.”

Hur svårt kan det vara?

Tv4 antagligen: “Kolla på SHL någon annanstans då om ni inte är nöjda”

Finns ju ingen konkurrens så de kan erbjuda hur kass tjänst de vill och ta hur mycket betalt för det som de vill.

1 gillning

Jag använder fortfarande cmoreappen. Känns onödigt att byta när funktionaliteten saknas i två appen.

1 gillning

Sanny tog upp detta lite kort i veckans Sanny & Svensson. Tydligen har det inte med kostnader att göra för bordet står där och är redo att kopplas in. Det hade istället att göra med att man vill testa något nytt. Tror de flesta är överens om att de kan sluta testa och göra om och göra rätt.

2 gillningar

“Testa något nytt” = Göra så lite som möjligt.

Iaf när det handlar om TV4.

Wikegård svarade live i studion om din kritik​:point_up::grinning:

Va? Missade studion. Vad sa dom?

hata tv4

1 gillning

Typ att han inte saknade bordet…att det var luftigt,
Kommentaren var ju inte tagen i luften, även om det säkert har kommenterats på andra ställen också

Har köpt en värdekod från tidningskungen. Cmore premium plus. 12 månader.

Tror ni den fungerade i tv4play?

Tror ni jag kollade noga och försäkrade mig med deras support att det inte skulle vara några problem att aktivera den?

Tror ni tv4 tar nåt ansvar här?

HATAR TV4!

1 gillning

alla hatar pöbel-tv4

1 gillning

Det går inte använda den i cmore då, trodde all tid där blir flyttad till tv4play när dom stänger dörrarna?

Nej, tyvärr. Det var möjligt fram till nyligen.
Men nu har de stängt möjligheten att aktivera paket där.

Äh… På nåt sätt visste man ju att allt skulle bli sämre i tv4:s regi. Man borde inte bli förvånad.

Wut, köpte du inte den här? Står ju klart o tydligt tv4 play. https://www.tidningskungen.se/musik-och-film/tv4-playoch-sport-total1?type=1

Borde ju få ångra köpet iaf om dom på nåt sätt menar att det inte gäller längre.

1 gillning

Jag köpte på tidningskungen också. Strulade lite (som väntat) med att få igång det, men tillslut lyckades jag.

1 gillning

Jag hade samma problem, men mejlade Tidningskungen och fick en kod som funkar för Tv4play istället för Cmore. Det var inga problem att åtgärda.

1 gillning

Ok, kanon! Får kolla med dom imorgon.

1 gillning

Någon som har koll på hur Telias tjänst funkar?
Har i nuläget Cmore och Viaplay men blir billigare om man har båda genom Telia.
Har Apple-tv och inte Telia som bredbandsleverantör.
Kan man dela den med kompis på annan adress?
Tack på förhand.

Jag har Telias-tjänst och delar med två personer på olika adresser. Det funkar oftast fint och har mest krockat när vi alla vill se tex landslagsfotboll eller Champions League, då alla inte tittar på hockey. Dock kan en kolla via Telias app och de två andra genom själva sportappen vid sådana tillfällen.

Ibland får man meddelande om att det är fler än 2 strömmar igång, och tyvärr får man inte se vilka det är så man kan säga åt någon att stänga av den ena. Då blir det lite stökigt att felsöka om man kör apparna på olika enheter. Men som sagt, överlag funkar det bra.

1 gillning