Tråden om: Cmore Sport och TV4

Pröjsar 549:-. En månad hitintills som delas…
Stortorsk förstås och måste styra upp IP-böset.

Ni som hatar TV4, nyfiken på varför?

(OBS, Diabolics förutseende svar är icke relevant :wink:)

Har som tur var tillgång till Cmoreappen ett tag till. Har tv4 blivit bättre?

tv4 kan bara gå åt ett håll… nedåt fördärvets väg… skitföretag.

2 gillningar

På AppleTV och TV4-play appen finns nu funktionen ”Från början” redan innan man startat matchen, vilket också fanns på Cmore. Äntligen.

2 gillningar

Nämen! Det tog dem bara tre månader att fixa.

Dock måste jag först trycka på “titta nu” så man kommer in i pågående live-sändning. Där finns en knapp med “titta från början”.

edit Jag kollade bara i telefonen nu, och där har det ju funkat som ovanstående redan tidigare. Återstår att se om det funkar i TV’n också.

Jag hoppar in med en annan fråga här kopplat till tv4 play appen när man chromecastar från Android. Det som händer för mig t.ex. när man streckkollar 3 avsnitt solsidan så när den byter avsnitt ballar telefon / padda ur. Paddan kraschar och går o fastnar.när den bootar upp. Serien fortsätter som vanligt men paddan behöver man starta om. Har liknande problem med min telefon. Någon som upplevt samma problem när nästa avsnitt spelas upp automatiskt i samband med Chromecast?

En hint om att du bör lägga all fokus på att kolla hockey…

Så, är Petter Rönqvist “expertkommentatorernas” svar på Wennersprächt?

• ja
  • ja verkligen
0 röster

Jag tror aldrig han har kommit med en enda analys kring HV där jag inte undrat om killen käkar svamp. Han är ju helt okunnig och verkar sitta och killgissa i direktsändning.

Eller?

Ingen fan av honom.
Den jag har svårast för är dock Lena som matchkommentaror, svårt för hennes falsett.

1 gillning

Förstår inte vad personer har emot Lena. Rösten kan man ju inte göra något åt, men jag tycker hon kommenterar väl avvägt mycket.

Den enda jag inte klarar av är PW. Han pratar för mycket, fokuserar för mycket på exakt vad som händer där pucken är och har för lite koll på vad som händer i matchen som helhet. Han kan säga väldigt roliga och träffsäkra saker ibland, men tyvärr är det en ratio på 1 av 10 försök, vilket leder till att det blir på tok för pladdrigt och match-stämningen förstörs.

4 gillningar

Inget man kan göra något åt men är väl något som ändå påverkar upplevelsen rätt markant för mig som tittare? Samt borde vara ganska utslagsgivande när en kommentator anställs. Hon gick väl igenom någon kvoteringsutbildning TV4 hade för kvinnor har jag för mig.

Kommenterar Lena en icke-HV match byter jag över till en annan. Är omöjligt att lyssna på.

PWs röst är inte lika påfrestande men hans spelade och forcerade manér är desto jobbigare att stå ut med så zappar gärna vidare till nästa match där med.

Detta är ju ett rätt uselt inlägg om du inte har belägg för det.

Dessutom: hon har inte mer “falsett” än kvinnor i allmänhet, vilket gör att slutsatsen blir att du inte tycker om att ha kvinnor som kommentatorer. Men det kanske du inte avsåg/insåg?

2 gillningar

Lena har koll på grejerna — påläst och med blick för spelet.

Den jag stör mig lite på är Johan Edlund. Han tillför sällan något utöver det man själv ser — och inte ens det. Han upptäcker först i 3:e spelare som steg av i början av 2:a är borta. Missar 9 ggr 10 var utvisningen var och hittar istället på egna situationer. Håller inte med domare i solklara utvisningar, håller med domare i tveksamma situationer. Verkar alltid vara lätt irriterad och arg i intervjuerna.

6 gillningar

Jag gillar inte heller honom, av precis samma anledningar. Han verkar ha kvar jobbet pga lång och trogen tjänst. Otroligt dålig i intervju-situationer.

2 gillningar

Finns ju ingen som intervjuar på engelska så bra som Lena!

Tornberg dock, han klarar jag inte av

Kajsa gör det bättre på engelska… imho

3 gillningar

Dom vita knektarna rider ut i full galopp i tråden ser jag.

Det var detta programmet jag hade i åtanke. Lena höll tydligen i programmet och blev inte anställd genom det. Hade väl bara sett rubrik och hon på bild swisha förbi.

Skulle inte påstå att hon har en typisk kvinnlig röst. Finns någon jobbig heshet som är påfrestande, dialekten likaså. Samma sak med Marklund i fotbollen, extremt jobbigt att lyssna på.

Nej, du tycker ju inte det, för jag gissar att du inte gillar vad det skulle betyda. Att ge sig på hur folk är födda är inte ok på denna plattform.

Är väl snarare en smaksak än en könsfråga här eller? Jag tycker Lena är riktigt grym medan jag har svårare för en sådan som Robert Perlskog.

kvinnor har ljusare röster än män, så det blir ju skevt om man väljer kommentatorer pga rösten, dvs något man föds med.