Jag förstår att han är förbannad och jag håller ju med honom i sak, till viss del. Men sättet han uttrycker det på är ju över gränsen. Han borde inte ha tagit den intervjun i det läge han var i, för han var uppenbarligen helt ur balans. Han kan nog räkna med dryga böter och man undrar hur Luleå kommer hantera situationen som förening.
Jag hoppas aldrig att någon ur HV71 kommer att uttrycka sig så här om nånting egentligen, rätt i sak eller inte.
Det var “tråkigt uttryckt” fast jag har full förståelse för Petter Lasu Nilssons ilska.
Jag var nästan lika arg och jag gillar inte ens Luleå. Att ens ringa på situationen var onödigt och att sen döma bort målet. Vad ska man säga? De måste haft mer än otur när de tänkte där. Och nej det är inte rätt enligt regelboken att döma bort det målet. Luleåspelaren blir hakad och det är Malmös nummer sex som slår bort klubban för Alsenfeldt. Dessutom har de båda passerat när Malmö slår in pucken i eget mål.
Enda chansen att döma bort det målet hade varit att ge utvisning på Luleåspelaren men det var det inte tal om.
Luleåtränaren uttrycker sig riktigt dåligt i en situation där han inte ens borde ställt upp på en intervju.
Trots det så hoppas jag ändå något gott kommer ut ur det här och att mer press sätts på SHL att höja domarnivån.
Man ska kunna sätta högre krav på domarna utan att riskera att bli utfryst.
Situationsrummet har vid flera tillfällen gjort felaktiga bedömningar det här året och det är inte OK. Dom har all tid i världen att kolla igenom varenda kameravinkel utan press från varken publik eller spelare. Sitter man i det rummet så förväntar jag mig att man har 100% koll på regelboken och då är misstag inte accepterat.
I sak har han ju rätt Lasu Nilsson, men när han utrycker sig på det där sättet så får man ju svårt att ta honom på allvar. Dessutom så ger det ju negativ publicitet för klubben han representerar. Dock så har jag full förståelse för att han får totalt tuppjuck även om jag inte försvarar det.
Precis torskat sista matchen før sæsongen, ett felaktigt bortdømt mål. Tro fan han tycker det ær domarskandal.
Han borde vara medietrænad och hålla masken. Men dær ær det ju bara tomt och han hakar upp sig på domarna som rånade han.
Varfør sæger C-more istællet inte.
Tusen tack før i år Lasu och Luleå, ni har haft en bra sæsong, hur laddar ni upp infør næsta? Så man ser framåt istællet før att spela på kænslor.
Domarna erkänner att dom gjort fel.
Helt otroligt, kan det vara första gången?
Det är dessutom rätt kul när det är i en situation där jag absolut inte tycker är något fel gjort. Han blir tydligt inknuffad från en Växjö spelare och flyttar verkligen inte målburen medvetet.
Så… när domarna äntligen gör något rätt så erkänner dom att dom gjort fel…?
Fast de gjorde inte rätt. Nu tycker jag inte det ska vara nåt öht just pga att spelaren blir knuffad, men eftersom de dömde för förseelse så skulle det bli straff - så är reglerna. Så det blir liksom på nåt sätt dubbbelfel här. Man gjorde fel som bestraffade förseelsen - men också gjorde fel som inte gav straff
Så på sätt och vis var det ändå rättvist på nåt märkligt sätt. Tänk en feldömd straff i slutsekunder, det ÄR värre.
Ytterligare en omdiskuterad situation där Johan Gustafsson slänger sin klubba.
Personligen tycker jag diskussionen känns något överdriven.
Vad jag kan se på reprisbilderna så påverkar inte den slänga klubban spelet på något sätt, Skellefteå spelaren missar ju pucken helt på egen hand.
Sen är det klart att en slängd klubba är alltid en slängd klubba och ska rendera i straff, men att förvänta sig att domarna ser skillnad på en slängd klubba och en tappad klubba i en situation där målvakten faktiskt slänger sig efter pucken känns tufft. Och eftersom det inte ens påverkade spelet så känns det som att man mest bara vill ha något att skylla sin förlust på.
Legenden #22 Petrasek i forna s.k matchbladet (ett liten bok med reklam) som dessutom kostade en tjuga. Värdelöst.
Samtliga HV-lirare fick tre frågor och sista frågan om favorit domare.
Petrasek, samtliga är värdelösa
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!
Sahlstedts granne från Öxnehaga. Var är legenden?
Imse vimse domarn dömer som han vill. Liknar en zebra i huvudet står det still. Sluta döma du ställer bara till. Imse vimse domarn dömer som han vill. Topp tre helt klart…mvh oldschool, forna medlem i Klapp o Klang