Tråden om: Domarna!

Självklart har jag inte belägg för alla andra matcher, men jag ser väldigt många matcher och framförallt Luleåmatcher då min sambo håller på Luleå. Domarna missar väldigt mycket även i andra matcher. Fans för alla lag gnäller och skyller på domarna mer eller mindre och inte minst HVfans.

Det du påstår är alltså att domarna medvetet dömer emot hv. På grund av vilken anledning?

Mitt svar var till Tommy, my bad.

Jag tycker framførallt att spelarna har blivit snabbare, spelet har utvecklats men domarna ligger kvar i samma nivå som på 90 talet.

Domarna hænger inte med længre, trots att dom ær 4 man på banan och får se tv repriser.

Ær utbildningen och kraven på domarna allt før låga?

Ja, om ni frågar mig.

Marcus Paulsson i Karlskrona attackerar motståndarnas bås och slår spelare med klubban i ett raseriutbrott.

Disciplinnæmnden ger han ynka 2 matcher och 25 000 i bøter.

Den næmnden borde nog læggas ned.

Det har bara blivit pinsamt nu.
shl.se/artikel/7jcuaivqb-403 … linnamnden

haha, spearing som normalt anses som ett av dom värsta regelbrotten man kan göra, mot en spelare i båset dessutom, ger bara 2 matcher.

Pinsamt som du säger.

Lotterinæmnden fortsætter att briljera!

Cross-Checking istællet før att ta emot en tackling av Mathis Olimb ynka 3 matcher. (Hade det varit Ward eller Karalahti hade det varit minst 8 matcher).
Tror det ær en av de fulare førseelser den hær sæsongen.

Tackling av Alexander Falk som jag inte tycker borde leda till någon mer avstængning eller max 1 match, bedøms på samma sætt som Mathis Olimbs Cross Checking rakt i Nyllet.

3 matcher i båda fallen.

Lotterinæmnden fortsætter att bli sæmre och sæmre.

Nästan komiskt om man jämför straffen för samma förseelser förra säsongen

Att de själva inte verkar förstå alla fel de gör är ju faktiskt magiskt dåligt! :neutral_face:

Nu har det fan gått før långt!!!

5 matcher får Storm før något som inte ens ær en tackling?!?

Vad fan har dom før problem?

Han kommer från blind-side och har då ansvar för att inte träffa huvudet på motståndaren. Om sedan smällen beror på dålig omdömesförmåga och inkompetens eller ett medvetet försök att med ge motspelaren en subtil smäll är mindre avgörande. Han ska se till att ha koll på sin kropp och har han inte det ska han hålla goda marginaler.

Så man får inte åka ikapp motståndare mer?

Jodå, det får man.
Och Storm har en bra vinkel för att ta axeln/kropp på Brynäs-spelaren, missar och träffar klockrent i skallen.
Brynäs-spelaren ändrar inte sin kropphållning precis före tacklingen, då är ansvaret i en sådan situation på den som tacklar att ta kropp och inte huvud.
Jag säger inte att han medvetet drar honom i huvudet (jag tar för givet att han inte gör det medvetet utan att det är en olycka), men det är ändå hans ansvar att träffa kroppen.

-edit-
Med det sagt, huruvida han ska ha 5 matcher för det eller inte vet jag inte (vet inte hur de bedömt liknande situationer och orkar inte kolla upp det just nu), men jag anser att han ska ha en avstängning för den tacklingen.

5 matcher för den känns jävligt hårt.
1-2 matcher hade jag köpt då han faktiskt träffar huvudet från blindside

Nu har vi fyra domare, något som jag gillar men icke med facit i hand.
Lägger vi till heltidsanställda videogranskare, som i sin arbetsuppgift ska avgöra
oerhört viktiga beslut så blir det stor tumme ner.

Senaste hemmamatchen mot Djurgården är ett bra exempel.

Tack igen lotterinæmnden!

Ni gør ett førfærligt arbete.

Gör som mig genom att maila era synpunkter - ju fler desto hårdare blå puck.
Bra samtal med ordförande Alexander Ramsay, trevlig och upplysande - dock inte överens.
Kör självklart öppet med namn och vårat forum för bästa resultat och blir bemött därefter. Viktigt.

swehockey.se/Omforbundet/nam … iplinnamnd

Grattis till segern Brynæs.

Med vænlig hælsning
Svenska domarkåren.

JPs Torbjörn Berlstedt om domarnivån. Mycket bra inlägg och håller med till fullo.

jp.se/article/berlstedt-ar-d … ga-kockar/

Japp håller helt med Berlstedt.

Problemet ær ju att det inte stælls några som helst krav på domarkåren. Dom blir inte straffade før att gøra fel gång, på gång, på gång.

Sen att dom inte vill prata med trænarna mer ær bara pinsamt. HVs trænarstab har prøvat att vinka in dom till sig i flera matcher dær dom bara kollar åt andra hållet.

Wikegård ger en liten känga till domarna i sin senaste vlog.
Menar att nästan uteslutande alla ledare och tränare inom SHL visar otroligt missnöje mot domarna just nu.

Jag är glad över att höra det för det betyder att det sätts lite tryck på ett helt annat sätt och förhoppningsvis kan vi se förbättring framöver.

youtube.com/watch?v=4oHlUGjNC88