Tråden om: Domarna!

Helt rätt. Förhoppningsvis ger det en jämn nivå i en matchserie (även om jag är orolig över att det kan bli kompensation i en match för att de missade saker i matchen före).

hockeysverige.se/article/146 … an-domarna

Ganska bra bevis på att domarna inte hänger med längre.

Hade varit en ganske rolig grej om det bara hade varit en isolerad händelse. Nu är det ju tyvärr inte det. :unamused:

Som extrem statistiknörd kollade jag lite på de matcher HV spelat och vilka domare vi haft.

När vi har haft Mikael Holm har vi vunnit 4 och förlorat 8. När vi haft Marcus Linde har vi vunnit 3 och förlorat 8. Båda tillsammans: vinst=0.
HV71 har totalt 167 tvåminutersutvisningar, vilket ger oss en delad niondeplats. Holm och Linde har delat ut nästan hälften av dessa på sina 17 matcher (av totalt 46 spelade) som en eller båda tillsammans dömt oss. Totalt i dessa 17 matcher: HV 214 minuter (inkl. matchstraff) - motståndarna 130 (inkl. matchstraff) minuter.
Spelar alltså HV mer än dubbelt så fult när just dessa herrar dömer?

När vi däremot haft Morgan Johansson har vi vunnit 6 och förlorat 1. Mikael Nord: vunnit 3, förlorat 0. I övrigt ganska 50-50 bland de som dömt fler än två matcher.

Och så säger de att det inte spelar någon roll vilken domare man får… :wink:

Skulle va intressant och se vad övriga lag har, om de där domarna generellt är kassa eller bara selektivt kassa.

Sjukt intressant! Kan du inte kolla hur många procent av tvåminutersutvisningarna som andra lag fått av Holm/Linde? Ger dom generellt sett mycket utvisningar eller är det just till HV?

Skulle gärna höra domarbasen och HV71s ledares kommentar på detta.

I mötena mot HV (alla lag finns ju med där) får HV knappt dubbelt men det tar en massa tid att gå in på varenda match så jag tyckte att det räckte med våra 46. :wink:
Frölunda verkar inte heller vara någon favorit om man bara tittar på när vi mött dem.

Måste saxa Kingens inlägg, sjukaste jag läst på länge. Om det här är bilden av verkligheten av en “rättvis” liga är jag mörkrädd.

Återigen visar domarna i dagens match, HV-Örebro(7-1) att hissen inte når riktigt ända upp.
2+2 på Pär Arlbrandt var horribel och tycker fyra(4) domare borde se sånt på en halvmiss.
Fan om det inte vart bättre förr med tre domare.

Tycker snart man ska kræva att domarna ska gøra en presskonferens efter varje match.

Tror många fans till HV71 och andra lag har många frågor som skulle kunna bli besvarade dær.

Før exempel hur man resonerat om tacklingen på Brithen som uppenbart enligt dom ær helt juste!

Mest att gå genom speciella situationer i matchen och ge svar i hur dom tænkte.

Åter igen plattmatch!

HUR USELT SKA DOM FÅ DØMA INNAN DOM FÅR NÅGRA REPRIMANDER?

Jag vill børja se en utlæggning varje match efter alla incidenter, finns många i den hær.

youtube.com/watch?v=Plxa_fidDTE

Håller med Tommy sjödin.

Horribel regel ang Chris Abbots självmål hemma mot Frölunda. En regel som omgående ska tas bort.
Sanny Lindström summerar det bra. -Så länge det inte handlar om att man gör mål frivilligt i det egna målet för att få tekning i anfallszon (vem som nu skulle göra det) anser jag att dessa mål ska underkännas.

Tomas"heja HV"Ros har naturligtvis motsatt åsikt :unamused:

Ilari Filppula får matchstraff för huvudtackling.

youtube.com/watch?v=OIm35BbqcBo

Nästan mord.

Spelarna måste lära sig att skydda sig också för fan, han åker in som en fällekniv i finnen.
Hade han däremot stått upp och försökt tackla istället så hade inte huvudet hamnat så lågt heller. klantigt av Connoly om du frågar mig.

Heads Up, Don’t Duck.
youtube.com/watch?v=rwu4mwkEMaQ

Såklart ett felbeslut från domarna, men sånt som händer i stridens hetta.

När du skrev detta så trodde jag att det faktiskt togs vidare till disciplinnämnden också, det hade varit mord!

Hur många situationer som skulle lätt till avstängning har domarna missat att döma i match på nu?
5:de?

Ted Brithen fick inte ett skit för spearingen återigen så fort det handlar om HV71 så skiter man i att följa regelboken. Tydligen så tog man för en annan spearing i en annan match. Men Brithen spelar ju i Hv71 så då skiter dom i det. Alla experter är knäpptysta som vanligt så fort de innerst inne vet att något är fel. De lotsas att dom inte sett den och hoppas vi ska glömma. Jag kan inte glömma eller blunda längre. HV71-s chanser att ta sig långt blir färre och färre ju mer vi ignorerar deras dåliga beslut och experter lägger locket på. En stor skara måste säga ifrån för att det ska kunna hända någonting. Och det måste göras när det som nu är ett så uppenbart fel av DN.

Någon som har en ide på hur vi ska få dem att lyssna och åtminstone ge en jävligt bra förklaring till varför dom frångår sin regelbok i detta fall.

Kan bara drömma mardrömmar om hur det skulle komma att se ut i slutspelet för HV om vi ens kan ta oss dit med denna misshandel domare och DN håller på med.

Jag vill bara ha lika regler för alla och rättvis hockey för alla lag. Men så är inte fallet idag. Det är inte ens roligt att se på hockey längre när det ser ut såhär. Jag har sett hockey och HV71 sedan jag var barn och det började sändas på tv. Aldrig har det varit så dåligt i form av beslut och rättvisa som det är nu. När allt ska vara så jävla bra och bäst enligt SHL och DN.