Tråden om: European Trophy

Både minnesdagen för allas vår Stefan Liv och Hv-dagen står för dörren, och jag kommer avverka mitt första besök i Jönköping =)
Så, för en ny besökare, hur ska jag hitta till platserna som är aktuella för dagarna? =) =P
Kommer bo på Ibis.

Finns det någon anledning till att HV-Dagen inte läggs i samband med ET match tros? Tycker annars det vore lämpligt

Beror lite på hur du tänker transportera dig. Kan du tänka dig att åka buss så kliv på röd linje som går strax utanför hotellet och tar dig hela vägen till Kinnarp Arena (hpl Elmia).

Åker du bil så leta dig ut på E4 norrut mot Stockholm och följ skyltningen mot Elmia.

Vätterstranden, där lyktorna är tänkta att släppas för de som vill göra det i grupp, ligger på gångavstånd från arenan. Och utmed röda linjen om du väljer bussalternativet.

Jag kommer ha bil, borde kunna parkera vid kinnarps väl? =)
Är det långt mellan hotellet och arenan?

Bor du på scandic vid Elmia är det vägg i vägg med arenan i princip

Med bil går det fort (5-10 min beroende på trafik) mellan om du åker E4n men väl långt att promenera :slight_smile: Det ligger i var sin ände av stan. Det finns gott om parkeringsmöjligheter kring arenan. Följ bara skyltning mot Elmia så löser det sig.

maps.google.com/maps?saddr=Ibis … ra=ls&z=13

Vägbeskrivning från Ibis till Scandic bredvid arenan.

Bor du på scandic vid Elmia är det vägg i vägg med arenan i princip

Här kör vi på budget =P

Okej, låter bra! =D

Till nästa gång så kan du välja Formule 1 Hotel. Ligger rakt över gatan från Kinnarp Arena och är lågbudget så det skriker om det. Tror det kostar ca 400 kr/natten.

Är det fler som kommer mötas upp vid arenan först och gå tillsammans till stranden? =)

Än är det ju inte försent att omboka, tack för tipset! =)

Nu ska det nog inte vara några problem att hitta arenan, asbra! ;D

Vilka mer ska med på Fredag?
Och vilka ska med å Lördag? =)

Hmm det är visst husvagnsmässa på Elmia i helgen så parkeringar kan bli dyrt kring arenan. Å andra sidan, om du bor på formulering 1 så ingår väl parkering.

Det står så iaf =)

åh, ser att du är ifrån/bor i gävle, brukar du gästa läkerolen? =)

Åh fan, kommer ni köra vid dem stranden? Typ nedanför Strand? Trodde det var vid elmiafältet / bankarna…

http://www.jnytt.se/nyhet/49255/hv71-och-north-bank-hedrar-liv-pa-arsdagen

Nu har jag bara bott här i ett halvår så än har jag inte varit där.
I våras blev resan ner som farsan tänkte göra inte av, vi hade tänkt gå på BIF-HV men eftersom han inte kunde gick inte jag heller :slight_smile:
I höst skall vi dit i alla fall!