Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Egentligen inte. Samma regler för korttidskontrakt i SHL gäller väl även för Borgman. Om han inte vill köra på i AS så är Finland ett bra alternativ.

Lite trist tycker jag för han hade behövts i HV.[/quo
Tyvärr är dessa kontrakt ej giltiga i SHL
[/quote]
Fattar inte det där riktigt, men Sandin gick ok ?
[/quote]

[/quote]
Sandin har ett kontrakt med hv, han blev tjänstledig från hv när han skrev med Philadelphia. Borgmans tidigare kontrakt med hv upphört och därmed får han ej skriva nytt kontrakt med hv.
[/quote]
Ahh logiskt, tack för förklarning

En känsla av att Filip Ahl inte är jättehet på svenska marknaden. Han har fått chansen i både HV och Örebro, men misslyckats. Efter ett par halvbra säsonger i allsvenskan får han äntligen sitt genombrott i Karlskoga, men får då gå under uppmärksammade former på grund av vad det verkar attitydsproblem.

Slovakien känns ju inte som den hetaste ligan om man vill uppåt i karriären, så gäller för Ahl att överleverera där om han nu vill få en ny chans på hög nivå i Sverige.

Oj, såg nu dessutom att det bara rör sig om en try-out… Antingen har Ahl större planer än Bratislava, eller så är han helt enkelt inte hetare än så.

Ja något är det helt klart.
HV71 har visat med all önskvärd tydlighet att man gjorde rätt som inte satsade på Ahl.
Väldigt många klubbar senaste åren.

Ett kontrakt i HA kan han få utan problem om han inte skitit totalt i ett blått skåp. Men det ska mycket till för att inte få ett kontrakt alls. Spelare som bara har haft riktigt kass attityd har tidigare fått nya kontrakt hos andra klubbar utan större problem i SHL, ibland till och med i samma klubb igen ett par år senare.

Österrikiska ligan är väl inte helt kattpiss och säkert ett roligare alternativ än HA, hade jag varit han hade jag gjort samma sak. Troligtvis sökte han väl SHL alternativ efter en stark säsong i BIK utan framgång. Men som sagt, har han inte gjort något riktigt sjukt kommer han inte ha svårt att ta en plats i HA om han inte får stanna.

Det går lite fortsatt trögt för Wännström. Märkligt att någon som hela tiden såg ut att kunna vara bra med lite mer speltid inte alls lyckats leverera.

aftonbladet.se/sportbladet/ … -for-honom

Det kanske är läge för några av de som skrek om att han misshandlades i HV av våra “odugliga” coacher att tugga i sig lite “humble pie”.

Jo, jag är en av dem. Trodde han skulle bli bättre i leksand men icke.

Oavsett hur bra han spelade så gick det alltid 50% snabbare i offensiv riktning än i defensiv riktning. Det håller aldrig på SHL-nivå hur bra skott och teknik man än besitter. Till slut tröttnar tränarna, speciellt om det inte heller kommer så mycket ur skott och teknik. Märkligt att han inte kunde utveckla det defensiva jobbet alls – tränarna måste ju ha varit på honom dagligen.

Wännström lämnar Leksand för Ässet

aftonbladet.se/sportbladet/ … ar-leksand

hockeysverige.se/2020/09/18/kla … nde-sasong

Ullström stannar i Biel

Sundh till Malmö på korttidskontrakt?
expressen.se/kvallsposten/s … uldhjalte/
hockeypuls.se/artikel/uppgi … 1-profilen

Det blev tyvärr som vi trodde :frowning: :frowning: :frowning: :cry: :cry:

Inget mer hockeyspel för Nisse.

Tråkigt att läsa, men man blir ändå glad. Nisse är mer än bara hockey.

Önskar honom all lycka. Hade gärna sett honom i HV flera år framöver, men tämligen övertygad om att han kommer att hitta rätt, vad det nu än blir.

Ett otroligt moget beslut av Nisse, som antagligen var lika enkelt som tråkigt att behöva fatta. Men det visar bara på vilken smart snubbe han är. Han kommer att lyckas vad han än ger sig in på.

Lycka till Nisse!

Nästa klubbadress för Christoffer Persson blir HA74 från Sävsjö.
hockeynews.se/articles/16230/?f … QUMK80tUaY

HV71 är inte så olikt:
HA74

Älskar man HV71 så är detta next best thing :wink:

Isac bränsström förlänger i Luleå

luleahockey.se/artikel/l1jk … -forlanger

Lite skillnad på Bertov och på Sundh sätt att visa hjärta på isen. Thörnberg har jag aldrig tyckt varit konstigt då hans bästa var passé.
Sen tycker jag det är en otrolig klasskillnad på Norbe kontra Bertov så nej jag köper inte ditt resonemang!
Men som som vanligt så måste man följa strömmen när det kommer till Hv71 fans att man ska tro att man ska ta guld trots att absolut ingenting talar för det utan snarare tvärtom att vi blir sämre och sämre ju. Men jag kan också låtsas att vi tar guld!

Att följa strömmen på det här forumet är väl snarare att klaga på allt och alla som har med Hv att göra. Svårt att hävda att man måste följa strömmen och tro att laget ska ta guld.

+1