Hoppas tifo-gruppen får tillgång till hallen inför Oskarshamn kommer på besök och gör någon schysst hälsning åt honom!
Brännan till ostarnas rike:
twitter.com/Manskarlssonyao/sta … 8143951872
såvida det inte är som någon kommenterar, å nån dum amerikan blandat ihop Schweiz och Sverige… då kanske han är på väg till HV?
kanske borde posta denna på seriösa rykten?
update:
twitter.com/SunGarrioch/status/ … 6821289988
SCL Tigers är ryktet. Det är inte HV
Oscar kliver in som center i debuten för Oskarshamn.
ooooooooj, vad jag gärna sett honom centra HV:s fjärdekedja. Sandberg har gjort det bra i BP, men offensiva uppsidan är ju obefintlig. För samma peng hade vi nog fått ut betydligt mer i Oscar. Bra straffskytt och perfekt att slänga in vid eventuell skada. Plus en kille som ÄLSKAR HV, Jönköping och fansen.
Många har menat att jag jämfört äpplen med päron när jag sagt att man kunnat behålla Sundh och gjort sig av med Sandberg. Två olika spelartyper, hette det. Uppenbarligen inte då Oscar kan tänka sig att spela center igen. Och nog f-n hade han gjort det även i HV om man kommit med det erbjudandet.
Lite dystra fakta. Sist HV försökte sig på en forcerad generationsväxling och gjorde sig av med Oscar under märkliga former gick det också åt pipan. 2013 var året.
Jag ger inte mycket för dina dystra fakta, vi har gjort oss av med fler spelare som sedan blommat ut, Oscar är past his prime på ett sätt som Sandberg d.ä. inte är imho.
Jag tycker Sandberg och Sundh är olika på fler sätt, dessutom är Sandberg en hyffsad tekare. Bara för att Sundh nu skall lira C betyder det inte att det kommer gå lika bra.
Haha. Va?
Du får ju gärna tycka annorlunda, men det här får/bör du nog utveckla.
Oscar är past his prime på ett sätt som Sandberg d.ä. inte är imho
Edit. Men förlåt. Så många frågor, Diabolics. För tio år sen gjorde Christian Sandberg 22 poäng i SHL. Var det hans prime, och sen har den bara rullat på i ett decennium utan att han passerat den? Eller nådde han rentav sin prime förra året så fort han satte på sig HV-tröjan? Som sagt. Utveckla gärna hur du tänker när du skriver att Sundh lyckats passera sin prime, men inte Sandberg.
Sandberg är ju dock en grym tekare, vilket inte Sundh är? En inte helt oviktig aspekt i det defensiva spelet som Sandberg är inne och tar viktiga minuter i?
Jo, må så vara. Men det svarar inte på frågan varför Sundh skulle vara past his prime, men inte Sandberg.
Gå vidare, vänner. Bättre för ert och vårt välmående. Sundh spelar i IKO nu och hoppas att han gör det bättre än någonsin, speciellt mot RBK ikväll!
Som jag ser det så är Sandberg den äldres kvaliteter i ledarrollen och erfarenheten att ha burit ett lag på sina axlar under en längre tid. Han är mer grit än Sundh som tidigare var lite flair. Dessa egenskaper som jag tycker Sandberg d.ä. har, åldras bättre än de flesta andra egenskaper inom hockeyn därav är Sandberg inte förbi sin nytta på samma sätt som jag anser Sundh vara det. Sundh var väldigt osynlig och tveksam på planen förra året, något som gör att jag tycker han passerat sin prime, även om det kanske inte är det bästa uttrycket då han varit ganska jämbra över åren och kanske inte haft en ren prime time i kort bemärkelse. Men svängen neråt i Sundhs kurva blev märkbar förra året. Jag har inte sett samma sväng neråt hos Sandberg, i HV, tvärt om, tycker han öppnat bra detta år.
Sådär har du mina tankar som du tyckte var så roliga att det krävdes lite extra emojis.
Jesper fast till Carolina Hurricanes. 3 år.
Jag lägger denna här:
Den gode Sundh stänker in mål i Oskarshamn…
Gött för Sundh hoppas han gör många fler. Sämsta möjliga beslut att inte Sundh fick va kvar. Där snackar vi vinnarskalle. Han hade nog kunnat få fart på Sandin och Lias.
Riktigt kul för #13 även om det ser avigt ut i #10 i fel färger. Men jag gläds med honom, skönt att få upprättelse.
Och han spelar center! Det hade jag inte väntat mig. Vi kanske borde testat honom där ifjol när övriga centrar var under isen…
Med tanke på Oscars framfart som center i Oskarshamn frågar jag mig om vi fortfarande diskuterar äpplen och päron när vi pratar om Sundh kontra Sandberg.
Tycker Sundh med all tydlighet visar att han inte är slut på den här nivån, samt att han är en betydligt bättre SHL-spelare än C.Sandberg.
Sandberg gör en hel del bra. Men uppsida är lika med noll. Gud, vad jag saknar Oscar.
Sundh är en av spelarna alla fans älskar. Ger alltid hundra, har färre tänder än fingrar och gör alltid nyttiga poäng.
För att inte tala om en av mina favoriter Bengan…
Intressant lyssning med AJ bland annat om hans tid i HV.