Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Ja, minst sagt…
AJ ger en mycket seriös framtoning tycker jag. Utan att ha närmre insyn i sakfrågan ger ett trovärdigt intryck. Men det finns väl som vanligt två sidor av myntet.

Är väl en ett år gammal intervju? Vi diskuterade den förra året, tror jag.

AJ är bra på att prata. Passar som hockeykommentator. Seriös? Ja, om att seriös är detsamma som att snacka öppet om allt och ingenting så är han seriös…

Tycker han betedde sig rätt uselt i situationen som följde hans avgång. HV, som förening, valde att köra enligt bokens alla regler. Önskade honom lycka till, ville inte gå in på problemen. AJ försökte, enligt min uppfattning, rädda sitt anseende genom att hacka ner på HV och olika spelare. Sen har han ju absolut rätt till det, och ja, det kan vara intressant att få hans bild. Men som ovan skribent säger. Finns två sidor av myntet.

Aaron Gagnon lämnar Modo efter nio matcher och avslutar karriären [url]https://www.modohockey.se/artikel/1ixcakhab-4ij6i1/aaron-gagnon-avslutar-ishockeykarriaren[/url]

Martin Thörnberg en blivande ikon inom Hv71 men som troligtvis lipar bort sin plats i många Hv hjärtan.
Raderat mitt nummer, inte ätit lunch med Hv71 och inte sett en enda minut av matcherna.

Fan gå vidare istället för att sitta tycka synd om sig själv. Ja han borde fått ett bättre avslut genom en avtackning mm.
Men verkar inte vara prio i Hv71 att visa tacksamhet för sina trotjänare.

Både Owe och Martin beter sig som småbarn och verkar tro att det hjälper att gråta ut på sociala medier och i media!
Var stolta över det ni presterat i Hv71 istället!

Jag antar att du syftar till artikeln i Aftonbladet, om att han tränar med HC Dalen? Aftonbladet älskar att få den vinklingen på sina reportage. Jag skulle inte dra för stora växlar utifrån detta.

Finns en artikel om samma ämne i JP också. Jag upplever den som betydligt mer balanserad.

Men att det överhuvudtaget kommer fram visar på att den familjen är alldeles för Trumpisk. Som sagts: släpp skiten eller åtminstone knip igen käften inför media. Men Törnbergs verkar vara lite speciella. Det som varit fint att höra när Martin hyllat sin far (“för mig har han alltid varit störst” etc) verkar nu mer likna sektbeteende. Om pappa går ut å lipar i media så verkar det snabbt sprida sig till Martin och det visar på en tveksam inställning till sin egen roll i historien hos denna familj.

Nu skall man vara försiktig att gå ut å döma folk baserat på vad som florerar i media, men vi har gott om exempel på hv-personer som hamnat i kläm och från fansens vy setts bli hanterade ganska styvmoderligt av föreningen, där det inte bubblat upp magsyra månader och år efter händelserna. Det säger ändå en del.

Någon som har koll på hur det går för David Gustafsson i Tingsryd?

Han dominerar enligt Mr madhawk och Sanny (de har nämnt honom i deras pod).

Mikko till Maple Leafs!!!

Han kommer dominera!!!

hockeysverige.se/2020/11/20/mik … ed-jokerit

Äntligen får han chansen, enig om att han kommer dominera!

Krya på dig, Oscar. Jag och många med mig håller på dig! :heart::heart::heart:

Sundh är utskriven från sjukhuset. Enligt general managern i Oskarshamn:

“– Han mår inte bra, helt klart. Men det är ingen blödning på hjärnan.”

Oklart vad det betyder exakt.

Hjärnskakning skulle jag tro.

Det börjar bli trångt på gubbänken i HC Dalen :smiley:

Thörna nu senast ansluten till laget officiellt.

Hyfsad start för M.Thörnberg.
2+3 i kvällens match :sunglasses:

En spelare som är slut, passé, done, gör inte bara så där fem poäng på en match i hockeyettan efter att inte ha spelat en tävlingsmatch på sju månader.

Drömmen är fortfarande att HV tar sitt förnuft till fånga och tar tillbaka Thörnberg som en komplementspelare. Som jag skrev i matchtråden. HV:s forwardssida synas rätt hårt nu med skadorna och visar att vi har en rätt tunn bredd. Thörnberg hade varit det perfekta alternativet att slänga in i en toppkedja som idagens match.

Svårt att se att han skulle göra det sämre än spelare som Kokkonen, C. Sandberg och valfri junior.

Tror du han fortfarande skulle vilja komma tillbaka?
Jag är osäker.

Det beror ju lite på vad som händer. Skulle HV fortsätta gå knackigt och man inser att man måste byta sportslig ledning finns det nog en chans. Sen tror jag iof Thörnberg har så stort HV-hjärta att han nog skulle ta chansen, oavsett ledning, om det innebar att han fick avsluta karriären i HV-tröjan.

om jag nu skulle leka internettroll så skulle jag sprida HV71’s bilder på twitter som just nu dök upp…

oooops :blush:

å andra sidan så är det väl just i denna tråd (forna spelare) som du vill se C Sandberg nämnas lejacques? :wink:

Men tillbaka till ämnet:

Jag har svårt att se Thörna gå tillbaka om det inte blir en förändring på texvis den sportsliga sidan, Thörnberg d.ä. och d.y. verkar ju ha ett horn i sidan till vissa i ledningen. Texvis verkar ju Davidsson vara en måltavla för bitterhet.

Haha. Ja.

Men apropå det där. Har bröderna Sandberg blivit en grej hos HV-fans? Känns som att det mest är HV:s kommunikationsavdelning som vill få det till en grej. Nu menar jag inte att Jesper Thörnberg platsar i HV, men hade han nu spelat i HV tillsammans med Martin, ja, DET hade varit en grej.

Känns ungefär lika fel som när HV gjorde sig av med Ledin och Sundh samma år, och till säsongen efter valde kommunikationsavdelningen att promota Ledin och Sundhs första match i Kinnarps med att “de var tillbaka”… Snacka om att sätta krokben för sig själv.