Brännan, vilken kille. Jag hoppas allt väl händer denna kille. Han verkar så otroligt opretentiös och helgjuten.
Det skall bli kul att följa hans utveckling i NHL.
Idag har jag glädjen att se några fd och inlånade (och ev blivande?) HV-spelare när HC Dalen besöker Björkängshallen i Huddinge.
Jag vet inte exakt laguppställning än men det är många i Dalen som spelat i HV71-tröja. Ska bli kul att förmodligen få se följande i Dalens trupp:
Martin Thörnberg, Jesper Thörnberg, Adam Hirsch, Kalle Hult, Oliver Wallqvist, Jaeden Martin, Anton Johansson, Karl Smedberg, Sebastian Ehrenflod, Anton Svensson, Felix Wermelin, Axel Eidstedt och Erik Thorwalls (som gör comeback!).
Och antingen Oscar Malm eller Hampus Hedman i mål.
Finns ett antal fd HV-spelare till men de har bara spelat enstaka matcher eller är utlånade.
Man kan väl säga att Karlström var en felrekrytering från dag ett. En sak om han fått spela PP och använts i en ledande roll. Men HV brassade på rejält efter Karlström-värvningen och tog in egentligen fyra backar som både på pappret och i verkligheten går före. Karlström blev helt enkelt överflödig redan innan första träningsmatchen.
Med det sagt. Kul att det lossnar för honom direkt i Almtuna. Nästa säsong kanske vi hittar Karlström i ett bättre allsvenskt lag, fast med mindre budget än HV, alternativt så går han till Finland. För Karlström är det nog av yttersta vikt att han får en ledande roll var han än spelar. För annars är han som sagt överflödig.
Hahaha Men jag förstår han ändå. Hade jag varit hockeylirare mitt i karriären hade jag också velat spela i ZAIK som dominerar i SHL just nu hellre än HA.
Jag önskar svampen all lycka… men det skulle smärta om han blev någon typ av slutspelsraket där uppe och vi härjar vidare i HA… fy fan vilken blek utsikt.
Ja, det var riktigt jobbig att se honom lira i fel tröja igår. Tyvärr gjorde han det riktigt bra och fick dessutom kröna med ett mål i sin debut… kul för svampen, men det sliter i hjärtat… han skulle ju varit hos oss!
Både och. Han har varit 13:e forward första 4 matcherna och sliten efter Covid. Igår var första gången i ordinarie uppställning och gjorde det väldigt bra.