Tråden om: Forna HV71-spelare och ledare!

Pilut Brännström första backpar? :wink:

2 gillningar

Blir säkert SAIK för Brännan. Pilut däremot, han kommer :heart_hands:

1 gillning

Han har ju inte spelat en match i SAIK, samt ifall brorsan fortfarande spelar i HV borde ju HV vara en självklar destination för honom trots hans uppväxt. Dags att ge tillbaka till klubben.

1 gillning

Undra vad Isak säger till honom. “Kom inte hit om du vill vinna för helvete” SAIK är nog intressant

1 gillning

Jag kan tänka mig att han är nöjd med att tjäna nio miljoner och att leva i vancouver. Deluxeversionen av jönköping :grin:

2 gillningar

Pierre Engvall nerskickad och uppsatt på waivers med 7 år kvar på kontraktet.
Det går fort i hockey.

Han kan komma hem igen

Han har spelat i tredje backpar med ett dysfunktionellt Ottawa 2 senaste säsongerna. Vann dessutom interna +/- ligan 22/23 och iår var han +5 i ett uselt Ottawa.

Får han komma till en stabil NHL klubb som tror på honom kommer han blomma ut till en stabil tvåvägsback.

Fördelen med brännan är att han är väldigt allround och kan spela både HB/VB dessutom en låg caphit så tror han stannar där borta.

2 gillningar

Menade inte pappan att hem var Skellefteå? :thinking: Menar inte att vi inte är hem, men kan finnas andra hem…

Ja, den lilla detaljen glömmer folk ibland. Han har ett envägskontrakt värt 900 000 USD. Han är 25 år gammal och drar in lika mycket i lön på ett år som genomsnittssvensken gör på 20 år - och får spela i världens bästa liga.

Förre J20-spelaren Egor Polin med ett snyggt avgörande för SSK mot DIF ikväll.

8 gillningar

Wow, vilka nerver. Fan vad häftigt att göra så i förlängningen.

Helt sjukt att avgöra en match på det viset! :heart_eyes:

2 gillningar

Inga Brännström nerver där direkt.

Sånt vi behöver i Hv, mentalt iskalla spelare, Reber verkar ju vara lite så faktiskt

2 gillningar

Värva hem han :slight_smile:

1 gillning

I hockeypuls diskuteras Engvalls och Brännströms situationer (54 min): https://open.spotify.com/episode/3VgmRnMWv7m1wBzK0hgQeL?si=mZ3Y6ZE9QMaw57a36MBVcg&t=3270

6 gillningar

#75, ser väl lite likheter mellan de båda 75:orna då som nu. River och sliter och nyttiga för sitt lag.

3 gillningar

Mattias Remstam! Snacka om att ha gjort avtryck. Legend!

7 gillningar

Någon som lyssnat och kan recapa?