En teori jag har är att Sandberg inte upplevde HV som en stabil organisation och därför valde något där han personligen upplevde att han kunde utvecklas. Han har verkligen min fulla förståelse att han vid tidpunkten HV åkte ner satsade på sin egen utveckling. När HV kom tillbaka kan det fortfarande funnits en del saker som han upplevde som röda flaggor i föreningen.
Jag tror det är viktigt att komma ihåg att det inte bara är fans som kan tappa förtroende för en organisation man tycker om. Inte bara fans, utan även spelare. De om några ser ju och hör saker som aldrig når utanför omklädningsrummet. Som jag varit inne på i en annan tråd kan det finnas konstiga strukturer som ligger och pyr i flera år efteråt.
Så min förhoppning är att Sandberg hela tiden haft lite extra koll på om HV varit en stabil förening att återvända till och att det kommande säsongen kanske är den tidpunkten. Drömma kan man ju. Men det kan som sagt också vara så att klubben brände broar till vissa spelare för två år sedan.