Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Hahaha, ja, Ytterell och styrkebesked är väl varandras motsatser :joy:

1 gillning

Lägg till Hult också så blir det ännu en motsats till styrkebesked.

Hult köpte alltså loss Ytterell och gav honom ett kontrakt som också gällde för nästa säsong i SHL…

Har nån lagt upp denna redan?https://fb.watch/jxEUMau5NI/
Erik Brännström! Jävlar vad grymt, över hela banan

5 gillningar

Det är så in i helvete pinsamt att höra vår f.d. assisterande tränar kränga skit i Sanny&Svensson-podden. Jag skäms över att han någonsin haft med HV att göra när jag hör detta.

Jämför med den mycket mer respektingivande insatsen Arla gör i sina poddar. Som natt och dag.

3 gillningar

Vem säger vad?

Challe gör spelreklam och låter allmänt rörig när han pratar, vilket han alltid gjort

Den typen av mål har jag saknat i HV under de senaste åren. Hela förra säsongen kändes det som Miele och Teden försökte sig på sådana men fastnade på någon försvarare.

1 gillning

Isac kan nog han med, han har väl visat på nåt liknande i alla fall i Luleå :slight_smile:

TACK har stört mig på detta till den grad att jag nästan stängt av podden. Känns inte kul alls att ATGS ISHOCKEYEXPERT som kränger speltips i paus ska förknippas med HV…

1 gillning

Max Wennlund är i fokus här: Hockeyallsvenskan: AIK:s Deilert om sviterna efter hjärnskakningen

Brännan-tjöt:

1 gillning

Arla ny assisterande i LHC allltså.

Hade känts spännande o nytänkande som forwardscoach hos oss. Men visst är det en chansning.

Hoppas det går dåligt…:wink:

1 gillning

jag vet, han har ett förflutat i den klubben, kopplingar till staden etc… men det där asså… lhc. Det är inte så man blir pepp. Hoppas de åker ur.

1 gillning

Läste precis detta om Wennlund och är väldigt förvånad över beskrivningen.
Nu är det givetvis synd att Deilert blivit långtidsskadad men beskrivningen av slagsmålet stämmer inte alls med min minnesbild.
Och den länk jag hittade på U-tube var inte tillräckligt för att förändra bilden av att slagsmålet var en följd av att en dålig förlorare grisade mot någon som vände sig om och stog upp för sig själv. Sedan lyckades Wennlund (klart mindre och lättare och därför tacksam att utmana…) kasta omkull Deilert. Ganska långt från den bild som Aftonhoran lägger fram.
Men som sagt det är ur minnet och ett par dåliga U-tube länkar.
Någon som minns bättre / Har en bättre länk?

// Henrik

Skulle Jonas Holmström kunna vara ett namn att ta tillbaka?
Han åkte ut med avloppsvattnet när vi åkte ut, men hans trackreckord innan dess var ju allt annat än dåligt.

Absolut! Han tycker det är jobbigt med familjen på långt avstånd, i Tranås. Jag anser han var riktigt bra, trots att vi åkte ur för två år sen. Bra pp-tränare och bra på att utveckla spelare. Ta gärna tillbaka Jonas säger jag.

Eftersom den sista coachen inte är presenterad, spelar nog hans nuvarande lag fortfarande. Såå…han finns nog i något av semifinallagen i antingen SHL eller HA. Kanske i Modo.

Vi ska ju minnas att vårt pp spel som han ansvarDe för var Riktigt bra året vi åkte ur. De är en forwardscoach med inriktning på pp spelet vi söker. Så ja tack till Holmström.

Han drar ju runt Deilert och olyckligt träffar hans huvud icen och sen ger han honom en till snyting/knuff som då antagligen gör så ett skadat huvud träffar icen igen. Var en fight son båda åkte ut på tyvärr träffade de så olyckligt att Deilert tvungen att avsluta sin karriär. Det som gör mig kritisk till Wennlund att han inte har mage att ringa eller sms efterråt och höra hur han mår och be om ursäkt Lika dåligt som jag tycker de var att Emil larsson inte bad om ursäkt för sitt agerande tycker jag de är lika dåligt av Wennlund att han inte hör av sig. Jag lägger ingen vikt till hur fult agerandet på icen, utan endast efteråt. Har man vart med, även om de var olyckhändelse och inget medvetet, om att orsaka en allvarlig skada ska man höra av sig och höra sig för hur man mår.

Jag är besviken på Wennlunds agerande om det stämmer

1 gillning

Enig angående Holmström! Vore en klockren tredjelänk i tränarstaben!

1 gillning