Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Hade varit en bra ersättare till Nättinen. Men förstår att han inte är aktuell med tanke på att vi har Tikka, Lindbäck, Hansson, Foppa och x antal till breddspelare på kontrakt…

2 gillningar

Dessutom kanske Strandberg vill gå till en klubb som kan vinna sm-guld varje år istället för att gå till en klubb som riskera att få kvala sig kvar varje år.

Tänk annars Strandberg och Sandberg.

Vi skulle värvat Strandberg efter succésäsongen i IK Pantern. Nu känns det lite sent påtänkt.

1 gillning

Håller inte med. Man behöver även dåliga spelare och tycker Martinsson och Murphy var betydligt mer skadliga för hv. Spelare som var tänkta att vara bra dessutom.

Det behöver finnas lite kanonmat i truppen ifall inte juniorer kan kliva fram. Skulle satsa på så billig bredd som möjligt, en 8:e back ska ju helst inte spela alls. Är ju enklare att kliva in fräsch som gubbe också istället för att nöta 52 omgångar.

Torp krigade ju ändå alltid hundra procent för HV och lyfte laget med sin karaktär och personlighet.

Allt har sin tid. Han var en del av det lagbygget som var bäst i Sverige.

3 gillningar

Strandberg och HV är inte på good terms. Han kommer aldrig mer spela i HV.

2 gillningar

Hur fasen lyckas HV komma på kant med så många spelare?
Iofs tänker man på behandlingen av Önerud och i viss mån Thörnberg så är det kanske inte så konstigt.

1 gillning

Varför har han då harvat i Silver i halva karriären? :smiling_face::thinking:

6 gillningar

Jag vet inte hur du räknar men jag får det till 8 säsonger i HV och DIF och 2 säsonger i LHC, vi kan ju kalla det halva karriären om det känns bra.

Oavsett, två säsonger i sin absoluta prime i LHC är två helt bortblåsta säsonger om man som du tänker att han inte vill spela i HV eftersom man inget vinner då.

2 gillningar

Precis, därför går han till Lakers där man numera vinner guld var andra till tredje år istället för att spela för ett lag som HV där man numera riskera kval varje år och kanske som bäst bli ett kommande jojo-lag som Timrå.

Verkar som att Frölunda inlett kontakt med Lias nu…

HV är inte intresserade av Strandberg. Vi har ingen plats för honom så osäker på vart du vill komma?

HV och Frölunda är ständigt och rycker i honom :smiling_face:

1 gillning

Han är Göteborgare i grunden även han har starka känslor för hv. Vill han bli sann hv hjälte kommer han hem nästa år om hv är kvar i SHL, men skulle inte bli förvånad om de blir Frölunda eller schweiz

Början var att jag kommenterade ett inlägg om Växjö och Strandberg från någon skribent och sedan har du fortsatt att kommentera mina inlägg så frågan är väl mer relevant vart du vill komma istället för att fråga mig?

Hoppas han hamnar i NLA i tre år. Kan han gömma undan sina pengar och sedan flytta till småland. Schweiz är som vi alla vet ett mer centraleuropeiskt småland så det blir en fin tillvänjning för honom.

1 gillning

Jag går igång på när det skrivs antaganden som man inte har någon som helst grund för och på det sättet nedvärderar HV71. Det är onödigt.

1 gillning

Ha ha ha, en kommentar om att en spelare hellre går till lag som som kan vinna något än till ett lag som ligger i botten år efter år är alltså att nedvärdera det sistnämnda laget. Det var i alla fall ett roligt inlägg från dig.