Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Tycker det är intressant hur besatta vi är av Lias, är det vara jag som tex tycker Shore är bättre och blir galet besviken om han går till LHC

Du läser ju inte vad jag skriver. Det jag anmärker på är att du skriver som du gör fast att du saknar belägg för dina argument. Vet du vilka mer lag som har visat intresse för Basse? Vet du om HV visat intresse för Basse? Tror svaren på dessa frågor blir nej och nej.

1 gillning

Som många skrivit innan. Kan man ens bli sur för att Shore vill testa lyckan i annat lag? Kan man ens bli sur även om ”ett annat lag” är lika med LHC? Nja. Han är en legoknekt (inget illa menat) men en klassisk import som spelar där det erbjuds pengar och roll som tilltalar.

Personligen tar jag Lias alla dagar i veckan framför Shore, men för det är inte Shore dålig utan tycker bara att egenskaperna Lias besitter är precis de egenskaperna som det finns noll av i dagens HV.

7 gillningar

Dirlanda med 2+1 mot kalmar ikväll

Inte riktigt relaterat till trådämnet men typ ändå. Den belarusiska f.d hockeyspelaren Konstantin Koltsov har avlidit endast 42 år. Sorgligt givetvis ä. När han spelade i Pittsburgh i NHL säsongen 2005-2006 var han lagkamrat med både Noah Welch och Erik Christensen bland annat.

Väntat men väldigt tråkigt för oss.
Linus Söderström är den överlägset bästa målvakt vi haft sen Liv.

4 gillningar

“…alltid är med i toppen och utmanar om att gå hela vägen i allt man ställer upp i”
Anledningen varför HV får leta i andra-sorteringen.

Jag förstår det resonemanget, men samtidigt inte. Vart alla våra gamla spelare som var här under guldtiden nu? Nu när vi behöver dom som mest. Tycker det saknas karaktär och passion för klubbmärket med.

2 gillningar

Faktum är att det bara är tre spelare från guldåret kvar i truppen. Teden, Isac och Önerud. Ska man se skralt på det är det inte mycket att komma hem till. Skiva på för HV71 kliva in i Kinnarps, nej Garden, sju år senare och knappt känna igen än människa. Är väll typ Örnskog och Ahl som är kvar. Jag har själv besökt tidigare arbetsplatser några år efter jag slutat och mötts upp av folk som inte har en aning om vem van är och knappt vill släppa in en. När folket man kände inte finns kvar inser man att värmen man kände från en plats ett företag i själva verket är relationer. Det ända som finns kvar i HV71 idag är väll en av Sveriges bästa publik.

14 gillningar

Ja jo men det kan ändå finnas något kopplat till själva klubben tänker jag, precis som vi kan känna även om spelare byts ut.

2 gillningar

Ja, det kan man verkligen tycka.

Sen är det ju säkert rätt blandat bland de som kommer från J-leden/hockeygymnasium. En del är HV-fans sen innan, en del får HV-hjärta under tiden och andra har tyckt att det var en bra karriärväg och aldrig fått en särskild känsla till HV just.

Ja man håller verkligen tummarna för att Lias, Pilut, Stenlund, DG och Brännström ska vända hem.

1 gillning

Räckte väl för Oscar Sundh att gå till bensinmacken för att få en kram när han var tillbaka.
Staden glömmer knappast sina hjältar.
Du har absolut rätt i att det måste kännas skitskumt att gå in i garden och träffa på Nubben (klart man vänder i dörren). Men HV71 är publikstödet minst lika mycket som relationerna i omklädningsrummet.

Jag förstår varför man väljer bort HV men att välja HV och lyckas ger en legendstatus som inte är så lätt att få i andra städer.

1 gillning

Som Pettan sa i JP, att se HV-killar från trakten åka runt och vara lagkapten i andra SHL lag känns skumt. HV som klubb har också ett jobb att göra att bli bättre på att vårda, utveckla dem vi får fram från de egna leden.

Vi behöver inte legoknektar för 4:e eller 3:e kedjan t.ex, bättre att lägga pengarna på rejäl kvalitet.

5 gillningar

Jag tycker den där är svår dock, jag håller med Pettan, samtidigt så vet jag också att vi har haft SJUKT många Hv killar som blir för bekväma hemma, kolla på Tedenby, Brännström, ect ect
Hv killar är fantastiskt gött när dom verkligen brinner för klubben men när dom såsar runt så är dom extra irriterande istället.

Nu börjar vi kanske bli lite OT här, men vi kan inte klaga på att för få HV-killar visar hjärta för klubben sen samtidigt inte satsa eller ha en process där de utvecklas hos oss. Det funkade för Thörnberg och Petrasek och Livs generation, att de höll varandra ansvariga och drev på varandra och omklädningsrummet. Det måste vi få tillbaka. En hata att förlora mentalitet.

Precis Linus kommentar är ju exakt så man vill ha det i HV, och i en perfekt värld så hade det varit han, Sandberg, Bengtsson som format det just nu. Samt att när Lias kommer hem att det känns naturligt med HV som första val.

1 gillning

Eric Martinsson lägger en macka som avgör uppe i Luleå.
Ytterligare en spelare som inte kunde ta kliv pga vårt sätt att spela.

2 gillningar

Sen har han ju fortsatt samma poängsnitt, 0,3, och som många år tillbaka, minus i +/-. Finns annat som visar att han steppat upp?

2 gillningar