Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Han spelar i seriens bästa lag! Så dålig kan han ju inte vara.

Skulle väl snarare säga att det kamouflerar hans brister

7 gillningar

Även en blind höna osv? :innocent:

Evertsson visar återigen klass. Släpper Martinsson när han blir för dyr. Han vet att han inte är värd pengarna och tillräckligt bra för den roll han vill ha.

Väl i HV gör Martinsson sin enda riktigt bra säsong som “offensiv back”. Martinsson får hybris och lämnar för KHL. Kommer hem till HV, när han egentligen vill till Rögle. Får topplön och topproll, som han inte klarar av.

Evertsson värvar tillbaka Martinsson för reapris och får tillbaka samma back som han var i Växjö.

Det är precis så här en sportchef måste tänka. Värva för rätt lön och rätt roll. Det har både Nubben och Hult varit usla på. Måste bli ett slut på Martinsson/Nyberg-värvningar.

18 gillningar

Klockrent exempel!
Exakt precis så!!!
Evertsson är så jäkla bra år efter år.

4 gillningar

Verkligen, Evertsson sätter en bra trupp innan säsong, men sen med Växjös höga mål justerar han alltid truppen midseason, håller du ej måttet så ryker du och blir ersatt. Det sätter ju också kravställningen i laget, underpresterar du så åker du. I Hv är det helt okej att ha minus 20 och 2 poäng som forward under en hel säsong, de händer inget

3 gillningar

Jag hör ofta från initierad person I Växjö att han är rent av värdelös och ställer till det lila mkt som hos oss. Däremot spelar han i ett lag där hans brister inte bli lika synliga.

2 gillningar

Finns det någon tråd om de första värvade spelarna, jag skulle isåfall gissa på Bo Westling.

Vi skulle haft kvar Tyler Vesel. Perfekt i en fjärdekedja.

2 gillningar

Daniel Rahimi lägger skridskorna på hyllan.

Spelaren själv ska ju vilja också, tror ej offensivare Vesel vart super intresserad utav de där dock…

Vesel blev väl lite som Foppa förra säsongen?

Vad säger att han skulle vara perfekt för en fjärdekedja? Jag säger precis tvärtom. Han är en producerande spelare och inte nån som ska harva runt i en checking eller energy line.

5 gillningar

Apropå Daniel så gjorde Daniel Glad precis som han brukade hos oss och satt i utvningsbåset när Mora gjorde GWG mot DIF igår.

1 gillning

Stämmer men Daniel var hyffsat bra i matchen, GWG var ju dessutom ett självmål.

Tycker han var ganska bra i allsvenskan för oss också, men han var lite benägen att sitta i utvisningsbåset vid dåliga tillfällen. Inser att posten kanske var mer raljerande än jag menade. :slight_smile:

Jävla glad (!) kille annars med mycket HV-hjärta. När han va bra var han bra, sen lite mycket brister för SHL. Synd.

4 gillningar

Fy fan vad bra Linus Söderström är. Sånt lugn och sån kontroll på grejerna i alla moment. Frågan är om han inte får chansen i NHL igen.
Hästlängder bättre än Lasse Johansson.

Surt att vi inte vågade chansa när han valde att komma hem till Sverige. Många här tyckte inte det då han varit skadebenägen.

2 gillningar

3 gillningar

Tack Nick och lycka till framgent.