Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

17 gillningar

Fy fan vilken provocerande intervju med Kentbaclet i expressen.

Lipsill. Håll klaffen!

5 gillningar

Vad säger Nubben i den plus låsta artikeln?
Föga förvånad att han är ute och glappar i media dock.

1 gillning

Han ångrar inte att han värvade Montén.
Han säger att hans backsida saknade SHL-rutin.
Folk får tycka vad de vill!!!
Om nya bygget går dåligt, kommer det vara Nubbens fel - går det bra, är det Chris förjänst.

Nubben lissen över banderollen, hans dotter är tillsammans med Hardehård i Luleå och hon läser en del om hockey.

Nubben tror att det är 2-3 spelare kvar innan truppen kan spikas, där en center.
Han tror att Lias kommer gå till Schweiz, han vet inget om Laleggia. Han har inga tips till Abbott.

Detta är första gången han inte vet vad han ska göra sen han fyllde 18. Två av tre klubbar han jobbat i har gått dåligt. Inte säkert att han kommer jobba med hockey mer.

Gnällartikel.

5 gillningar

Med tanke på hans lön så behöver han väl knappast oroa sig för att vara arbetslös, har nog stålar så det räcker och blir över. Kan ju öppna spelbutiken igen om han blir rastlös :slight_smile:

Men nu är jag grovt OT insåg jag.

Hoppas blomman levererar ändå!

1 gillning

Han får prata om sin egen insats hur mycket han vill. Vad han däremot inte bör prata om är status på lagets spelare eller potentiella spelare. Till och med chefer på myndigheter (som ju är offentliga verksamheter) är betydligt mer återhållsamma med att kommentera personal och rekryteringsprocesser.

Som chef säger man ingenting om sina enskilda anställdas prestationer offentligt annat än om det är för att berömma. Man kommenterar inte rekyteringsprocesser mer än att man kan bekräfta att en process pågår, men man diskuterar aldrig enskilda kandidater.

Jag upplever därför Nubbens snickesnackande om varenda potentiell kandidat och anställd i laget som extremt provocerande och oprofessionellt. På vilken rimlig arbetsplats som helst hade en sådan chef snabbt fått veta att det beteendet inte var okej.

12 gillningar

Jag håller med dig till 100%.
Därför är det så märkligt att han fått hålla på så i 2 år nu i HV71.
Samtidigt är ju AD likadan med media så är väl ingen som satt munkavel på någon som det verkat.
Abbots strategi är att föredra helt klart.

6 gillningar

Ett år gammal information ju :wink:

1 gillning

Simon Holmströms kontrakt gick ut, det kanske kan va nåt.

Och du tror han lämnar nhl?

Och idag en stor intervju med Nubben i JP.
Upprepar i princip samma saker som sist.

"HV71 ville ha kvar dig men du valde att kliva av?

– Ja, så var det. Jag hade många samtal med HV och framförallt Andreas Davidsson men det kändes som att det bästa för alla parter var att jag slutade.

– När det här beslutet att lämna väl var fattat så kändes det bra. Visst är det tråkigt och det svider, samtidigt så är det så här branschen fungerar. Jag vet hur villkoren ser ut så det finns inte någon bitterhet från mig."

Jag får inte riktigt ihop det här. Enligt honom själv var det ett eget beslut att lämna, men han är inte bitter eftersom han vet hur branschen fungerar. Nu spekulerar jag fritt men känns nästan som om han har fått sparken, men att han har gjort en deal med Hv om att “lämna frivilligt” i utbyte mot att han får säga till media att han valt att lämna frivilligt.

2 gillningar

Vill verkligen inte gå igång, vill bara glömma de senaste två säsongerna med Nubben och gå vidare. Men läser intervjun med Nubben i JP och måste djupandas. Eftersom artikelförfattaren inte ställer några kritiska motfrågor och låter Nubben använda tidningen som en megafon så ämnar jag gå igenom några av alla lösryckta grejer som Nubben slänger ur sig.

  • Som nämns ovan. Fick Nubben sparken eller lämnade han frivilligt? På Nubben låter det som att han själv valde att hoppa av. Jag säger BS på den. Nubben vill naturligtvis hålla sitt hittepå-“jag har aldrig fått sparken”-cv intakt. Dessutom lär en deal mellan föreningen och Nubben ha gjorts, med tanke på att han hade ett år kvar på kontraktet. Skulle Nubben lämnat självmant skulle han inte haft rätt till ersättning.

  • Nubben pratar konsekvent om “vi” när han pratar om vad man borde gjort annorlunda med truppen. Det han borde gjort annorlunda var att korrigera alla de “fel” han själv såg när han kom in. Det gjorde han aldrig, men säger så här i efterhand att han var på g att göra. Luktar efterhandskonstruktion och ett sätt att komma undan sitt eget personliga ansvar för föreningens misslyckade resultat.

  • Nubben rasar återigen mot banderollerna. Det är en grej att göra det under en grundserie, men i den sista matchen när man fixar nytt kontrakt, där går tydligen en gräns, enligt Nubben. Det påverkar familjer osv. Fattar inte alls vad han menar. Skulle banderoller om de visas upp i grundserien inte påverka familjen? Nubben vill att sådana här banderoller försvinner från svensk hockey. Kommer aldrig hända, säger jag.

  • Nubben tycker att HV grejade den första säsongen helt okej. Vet inte vad jag ska skriva om detta påstående.

  • Skyller första året på att han mer eller mindre fick ta över ett allsvenskt lag. Här skulle jag önskat att reportern rabblade upp alla nyförvärv Nubben och HV gjorde inför säsong: Joni Ortio, Rasmus Bengtsson, Eric Martinsson, Filip Westerlund, Mikkel Boedker, Lucas Elvenes, Herman Hansson, Andy Miele, Joonas Nättinen, Mattias Tedenby, Sam Vigneualt, André Petersson.

  • Jag har stundtals gett uttryck för att sportchefen Nubben verkar sakna självinsikt. Det här citatet förstärker det. Det är komiskt och häpnadsväckande på samma gång när han snackar om Andreas Davidsson:
    ”Han kanske är lite för verbal i vissa sammanhang för sitt eget bästa, men han brinner för HV71 och han och jag har haft ett fint samarbete”. Åh. Herre. Min. Gud.

Jag förstår varför Nubben gör dessa intervjuer. Han vill lämna med högt huvud, samtidigt som han vill försköna det som varit och på något sätt visa att han visst lämnar efter sig något bra (typ Blomqvist och nyförvärven). Tycker allt faller platt. Om Lindbom lämnade på ett värdigt sätt och visade att hans hjärta bultar för HV så ger Nubben intryck av en stukad person som istället för att ta eget ansvar väljer att peka finger åt andra. Oavsett vad han sagt i tidigare intervjuer så var alltid personen, i det här fallet Nubben större än föreningen HV.

13 gillningar

Avdelning kasta stenar i glashus när han säger att AD är för verbal för sitt eget bästa…
Jag är allergisk mot “tycka synd om mig själv” intervjuer.
Jag tycker att Nubben bara gör bort sig just nu.
Uppenbarligen oavsett deal med HV71 så fortsätter Nubben glappa konstant till media.
Återigen så visar JP upp en undermålig journalistik för vilken gång i ordningen?

JP höj nivån.
Nubben höj nivån.

6 gillningar

Ställer mig i ledet. Men det är svårt just av den anledningen att jag tycker detta är så egoistisk gjort av Nubben. Det belyser ju bara att han inte bry sig ett skvatt om HV utan bara ser till sig. Han kan säkerligen bry sig om HV och han är människa som har känslor bla bla. Och? Han samlar bara på sig minuspoäng genom det här.

2 gillningar

Jag förstår verkligen inte varför vi fortfarande diskuterar Kent Norberg? Han är ett avslutat kapitel som samtliga vill glömma. Den klart sämsta sportchefen vi haft under modern tid (ihop med en extremt rörig ledning)

Men, det är ett avslutat kapitel. Nu går vi vidare!

4 gillningar

Verkligen synd att JP är såna amatörer.
Tror det hade varit bra även för HV med en riktig bra lokalblaska.

Inga stjärnor på sporten där precis, amatörer deluxe.

Efter dessa pinsamma intervjuer med Nubben så kan det inte finnas någon som kan tycka synd om honom eller tycka att han gjort ett bra jobb.

Katastrofrekrytering på alla sätt och de som låg bakom den får vi hoppas är långt ifrån klubben nu.

Kommer att ta tid att få tillbaka respekten för föreningen i hockeysverige efter senaste årens amatörmässiga styre på alla plan.

2 gillningar

Därför att Nubben fortfarande är högaktuell. I synnerhet med tanke på de senaste dagarna och alla hans utspel. Men jag hoppas det här var det sista vi såg av honom. Då kanske han är ett avslutat kapitel. På riktigt.

Sen är det ju så. Vissa spelare och ledare gör sämre avtryck än andra. AJ surras det fortfarande om tio år senare. Nubbens tid i HV kommer vara ett öppet varigt sår, i alla fall för mig, under en lång tid framöver.

4 gillningar

Håller med. Börjar bli ordentligt jävla tröttsamt. Skitsamma vad han säger i media. Nubben är inte HV71 och vi kommer ingenstans med att fortsätta käbbla om vad han säger och inte säger. Nubben kommer att vara med i fler intervjuer, ska vi käbbla i flera år eller när tar det fucking slut

1 gillning

Norberg visar mer och mer att det var rätt att sparka honom, och att man borde gått en annan väg redan från start. Vissa sidor han visar upp är inte att betrakta som kompatibla med någon elitorganisation, alls.

4 gillningar