Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Syracuse Crunch åkt ut från slutspelet om ska lita på information ute i nätet. Bara dagar tills vi spikar målvaktposten om man ska tro på allt rykte kring Hugo Alnefeldt ( https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter-hv71-hmtar-tillbaka-mlvakt ) Tror ni HV presenterar HA idag eller imorgon? Nästa vecka? Eller måste man vänta tills hans kontrakt går ut först?

Det sistnämnda låter väl mest troligt?

Skillnaden på hans och tex lias situation är att Hugo med högst sannolikhet inte väntar in något anbud från NHL/AHL och därav inte behöver vänta ut kontraktet på samma sätt som med lias, speciellt om ryktena stämmer att han skulle vara klar för oss. Så kan mycket väl bli att man presenterar honom långt innan så blir fallet för att få med honom på försäsongen

Tidigare HV-junioren Emil Malyshev blir gissningsvis första svensken i Kazakiska ligan. Borde iallafall vara första svensken att spela för ett lag från Uzbekistan :uzbekistan: !

Taylor matson ryktas till oink.

1 gillning

Då går DIF upp nästa år? :slight_smile: “Kelleher klar för djurgården – Sporbladet”

4 gillningar

Även om jag såklart unnar Kelleher framgång så hoppas jag ändå att det inte blir tredje gången gillt här…

3 gillningar

Sandberg avtackad i SkeAIK. Räknar väl i honom i morgon då.

Hoppas inte det

Ser fram emot detta!

1 gillning

Sandberg ska till Tjeckien.

Sandberg klar till Tjeckien . Nu lär vi nog inte se honom mer i hv…

Jag blir nyfiken, varför hoppades du inte på att Svampen skulle presenteras av HV?

Han är inte spelartypen vi behöver. Samt jag önskar en yngre spelare.

2 gillningar

Håller med 2000%
Vi behöver få in RIKTIGT bra centers alternativt en riktigt stark poäng FW.
Sandberg är grym och jag hade hellre tagit honom än Lindbäck,Hansson och co men inte på de två lediga platserna vi har nu, där måste det in mer offensiv spets

1 gillning

Biel Bienne, vissa rykten säger att han är klar för schweizarna.

så att både Sandberg och Andersson var klara var bara en lögn då i guess. inte förvånad…

1 gillning

Älskar silly!

3 gillningar

Tror inte det behöver vara lögn. Som sagt, det kan svänga fort och alla får tolka och granska den info som ges och tas. Att Lias är muntligt klar är däremot felaktigt.

3 gillningar

Det finns nog flera tolkningar till att Lias (till exempel) skulle ha sagt: “Om jag väljer att spela i Sverige så kommer jag spela i HV”

Vissa skulle tolka det som att han är klar, och lite tänka förbi det där “om” i början, andra skulle tolka det som att han inte är klar.

2 gillningar