Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Önerud till Dalen idag?

23 gillningar

Romfors får väl duga.
:wink:
Antiklimax.
Hade inte gjort nåt om Önerud och några till (läs Tede…) hjälpte till att lira upp Dalen i HA.

3 gillningar

Sens tvekar kring Brännström.

Tomas Montén klar som assisterande tränare för EV Zug?

Montén klar som AC i Zug. Gött för oss som nu slipper betala hans lön, va?

18 gillningar

så brukar det fungera :+1:

3 gillningar

Goda nyheter det borde väl innebära att vi slipper en lönepost?
Vore toppen i så fall så vi kan lägga de pengarna på att förstärka truppen.

8 gillningar

Kanon rekrytering av Zug. Nu kommer de ha NLA:s tydligaste spelsystem och en betongdefensiv kombinerat med en sprudlande offensiv!
Det enda negativa med värvningen är att Zug nu fullständigt dödat spänningen i NLA nästa säsong.
”Again, we’ll play different game systems depending on the opponents. Again, again, again…

12 gillningar

Tror att Montén är så mycket mer lämpad som assisterande dock. Det var bara Nubben som såg honom som HC.

Varmt lycka till Tomas!

9 gillningar

Kanske funkar superbra. På ett personligt plan hoppas jag det. Zug kanske har en annan spelidé och hockey-dna som passar Montén bättre. Jag håller med om att HV71 inte kunde fortsätta med Montén i båset, men en sådan missmatch är ju oftast inte beroende av en människa. En soppa av Kents lagbygge, grundträning, mentala svagheter, svagt målvaktsspel, ensidig spelidé och idéfattigt ledarskap blev en kompott som nästan tog oss till HA. Jag hoppas att man som man alltid säger vänder på alla stenar och hittar, om inte alla, iallafall majoriteten av alla fel.

Bra om Schweizarna tar lönekostnader!

1 gillning

Japp, precis som Rahm som verkar passa ypperligt som Assisterande, men heller inte alls funkade som HC.

F.ö önskar jag Montén lycka till framöver, gläds åt att han fått nytt jobb. Han skulle aldrig blivit huvudtränare i HV, men det var inte hans fel egentligen (vem fan tackar nej till en sån chans?), och han verkar vara en bra person.

5 gillningar

Som många redan påpekat. Vissa är ämnade för att bli huvudtränare, andra inte. Vem vet, Montén kanske gör succé.

2 gillningar

För det första hoppas jag Monty mår bra och hans familj efter skiten i Hv.

Sen som flera andra han känns mkt mer lämpad som assisterande tränare. Det kan nog bli bra.

Lycka till!

3 gillningar

Lönen han får i Zug lär överstiga den i HV. Nu slipper vi den.

Den gode Montén kommer garanterat att överträffa sig själv. För det kan liksom inte bli sämre än vad det var här.

Lycka till Monty!

1 gillning

Vi får hoppas det. Trots allt Nubben som skrivit kontraktet. Men i normal fallet så ska den nya lönen avräknas mot den lön han får från HV. Monten kanske får en lägre lön som ass mot vad han hade som HC i HV. Så det är inte säkert att hela löneposten försvinner. Men ändå blir det bättre mot innan. Dessutom får Monten något att pyssla med och kan glömma tiden i HV

1 gillning

Vilka fler som lämnat HV sitter fortfarande på kontrakt?

Lindbom antar jag, sen lär väl PG ha rätt bra betalt för sin tjänst nu då han blivit flyttad.

De HV betalar för är nog typ Lindbom, Nubben, Martinsson, Foppa?

Nubben valde ju enligt sig själv att lämna frivilligt. Så egentligen ska han inte ha en krona.

6 gillningar

Hans ska betala tillbaka tycker jag för all skit han orsakade

1 gillning

Ja, det kan man tycka. Tänker mer på att om Nubben frivilligt valt att lämna (han har ju fortfarande “aldrig” fått sparken av en klubb. Notera citationstecken…) så ska han inte heller ha några pengar. Eller? Nån som vet hur man löst situationen med vår gamle SC?

2 gillningar