Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Martinsson betalar vi ej för längre

3 gillningar

Nubben kommer alltid förfölja dig. Han kanske dyker upp i sammanhang nära dig när du som minst anar det :sweat_smile:

Jag drömde faktiskt om Nubben häromnatten. Han satt i HV-tröja på läktaren när HV gästade Timrå. Vaknade upp sjukt provocerad🤣

13 gillningar

Han har fångat dig. Kommer aldrig släppa taget. Ni är ETT nu :sweat_smile:

4 gillningar

Såg Tomas Montén är klar som assisterande tränare för EV Zug.

Innebär detta att HV nu i fortsättningen slipper betala lön till TM?

Står lite om det de senaste typ 15 inläggen i denna tråden.

4 gillningar

sorry…

1 gillning

Hv71 skrev ju 3 år med han. Han skulle stannat till sässen 24-25. Eller köpte HV71 utan han för antal miljoner? Som jag fattat står HV för en del av hans lön fortfarande.

Kan ha fått för mig helt fel men vill minnas att vi kom fram till någon form av deal där HV slapp betala något mer för honom. Kan inte minnas vart jag hörde det däremot.

Edit: nvm, var inne och kikade lite på VLH forumet och HV betalar mycket riktigt fortfarande lönen för Martinsson vad jag lyckas läsa mig till.

Hv köpte ut han från hans kontrakt så har redan betalt av honom så man betalar inget för honom längre

3 gillningar

Skulle inte ta något jag läser på ett lökars-forum på allvar.

1 gillning

Rätt säker på hv köpte ut han. Så han är redan avbetald, dock vet jag inte hur många månadslöner de blev och det blev ju praktiken att Växjö fick han billigt då hv betalt lön ett tag framöver men i klumpsumma

Det var det värt för att få se Martinsson åka på 5 minuter med 6 minuter kvar av sista semifinalen och underläge med ett mål. (Eller hur det var?)

8 gillningar

Pilut tyvärr långtidskadad 7-9 månader pga operation efter avsliten hälsena. Hoppas att tillfrisknandet går bra och att Abbott pratar med honom då detta kan vara en öppning för att återvända efter skadan. Lausanne har redan börjat leta ersättare

8 gillningar

3 gillningar

Känns som rätt man på rätt plats spontant!

2 gillningar

Kollade lite Stanley Cup.
Stenlund gör det riktigt bra. Vann typ 4 raka tekningar i boxplay.
Var visserligen nära orsaka ”puck out” när han blev lite nervös.
Jag tror han blir kvar där borta länge. Tyvärr…
Hoppas dock hon inte fastnar i ”def C” rollen.

2 gillningar

Dock de han är bäst på. Ta ansvar hemåt och spela säkert defensivt. Tycker inte han ska ändra på ett vinnande koncept.

1 gillning

Defensiva centrar har varit gravt underskattade. Särskilt i kombination med de moderna rörliga backarna.
Att betala 20-30 miljoner för att neutralisera spelare som lyfter 100-140 miljoner är det som gör att man vinner matcher.

Stenlund kan nog öka sin lön i sommar med 300% eller ännu mer.
Just breddspelarna har lidit av att lönetaket nästan stått still men i sommar blir det party för många.

4 gillningar

Absolut inte detta han är bäst på. Spelet framför mål var hans styrka i HV enligt mig. En grovjobbar som tog det hårda jobbet framför mål. Kolla bara SM-slutspelet 16/17 på hans mål och chanser.