Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Skönt se att han är tillbaka i gammal god stil!

Nättinen spelar alltså 4de center i Ilves , Frölundas förra fjärdecenter spelar andra center i samma lag ….

2 gillningar

Haha det säger en del

Och exemplet med Nättinen visar på hur HV misskött det sportsliga sedan tio år tillbaka. Både under Hult och Nubben har man värvat in tilltänkta toppspelare (oftast för en alldeles för dyr peng) som i regel misslyckats. När de sen väl lämnat Jönköping har karriären i regel gått utför, antingen i en sämre liga eller sämre lag. Kolla bara på namnen som försvann efter fjolåret och var de är idag.

Victor Brattström (AIK) - fick en supertung start. Byttes ut redan efter halva matchen i premiären. Petades i matchen mot Mora.

Joni Ortio (Ässät) - stått två matcher. Släppt in över tre mål per match och har en räddningsprocent på under 90.

Kalle Maalathi - inte hittat någon ny klubb.

Bobby Nardella - inte hittat någon ny klubb.

Colby Sissons (Djurgården) – 2 poäng på två matcher i allsvenskan.

Anton Strålman – väntar fortfarande på att det blir sommarlov?

Fredrik Forsberg (Björklöven) – inlett med en pinne på två matcher.

Jonas Nättinen (Ilves) – 1 poäng på fyra matcher. Vad det verkar spelar han alltså i en fjärdekedja…

Nick Shore (Linköping) – anslutet till Sverige senare i höst.

Simon Önerud - inte hittat någon ny klubb

Samma mönster som tidigare år. Det har inte direkt varit huggsexa om gamla HV-spelare. Många har inte hittat en ny klubbadress. De som faktiskt fått en ny klubb spelar i hockeyallsvenskan eller Finland, med undantag för Nick Shore.

Tycker det är konstigt att spelare som LaLeggia och Nardella inte hittat något

2 gillningar

Dom hittar garanterat något om dom vill.

3 gillningar

Väntar på rätt erbjudande…

1 gillning

Tycker vi ska värva in Släggan, vi behöver nån som gör mål och poäng.

4 gillningar

Han kanske kan spela forward igen? Center till och med? :crazy_face:

2 gillningar

Släggan hade vart en dröm nu.

Det finns ett mänskligt beteende, som inte är hedervärt, men som kommer från att vilja skydda sig själv när det går uselt. Det är inte konstruktivt. Det är inte heller något som lyfter fram vederbörande i något positivt ljus. Tvärt om.
Det kallas inom psykologin för projektion. Håll i er.

Kent.
Kent är så usel. Han är sämst men egentligen ännu sämre. Ursämst. Ursämstast är de flanar som bestämde sig för att anställa honom. Hur i ******** gick det till? Detta måste ha varit en av hockeyns genom tiderna mest uppenbara felrekrytering. Skämmes ta mig fan, ni som valde att besudla vår fina förening, med katastrof-kent. Jag skulle vilja ta det så långt som att säga: oavsett vad ni gjort innan detta, eller efter, för föreningen, så borde ni för alltid placeras i facket för byfåne. För alltid anses vara en skam för föreningen. Det skall inte “tackas av”, det skall “tjäras-och fjädras av”.
Kent.
Du är så kass. har troligen aldrig varit något annat än kass, men blivit räddad av folk runtikring dig. Det är min absoluta, orubbliga inställning till ditt livsverk inom hockeyn. Man kan inte vara så in-i-******* usel ett par år i HV, om man har en tillstymmelse till kompetens i sin roll. Såvida man inte går in med flit för att haverera en föreningen. Men där drar jag gränsen i min kritik. Jag tror inte kent är elak. Jag tror enbart kent är usel.

Så, nu fick jag ur mig detta. Inget nytt. Inget nyttigt. Inget nytänkade. Bara projektion. Bara ångest. Bara ett gruvligt ogillande av kent och hela hans gärning. Den är så usel. Den är kännbar idag och troligtvis långt in i framtiden.

Halle-lu-kent på er.

19 gillningar

Äsch be inte om ursäkt. Spot on. Vi åker med. Du talar för majoriteten av oss. Att den usle Kent alltid kommer vara endel av fina HV. Ja det är smärtsamt och sorgligt. Skulle aldrig skett. Nu får vi bara hantera det bäst vi vill.

2 gillningar

Kent var verkligen urkass men allt var inte hans fel.
Lindbom blandade sig i tyvärr och är medskyldig.

Så ex Johan Davidsson och Tedenby var inte Nubbens verk utan Lindboms.

Nubben ville ha Challe istället och Tedenby insåg till och med Nubben att han inte var något för HV eller för SHL.

2 gillningar

Jag pekar finger även åt de människorna.

1 gillning

Absolut är Lindbom väldigt skyldig med

1 gillning

Jag vill täcka över alla bilder på Lindbom i arenan och plocka ner Davidssons tröja i ett par år.
Davidsson kan få en ny ceremoni när han är förlåten.

3 gillningar

För 18 mån sedan ville jag hissa Lindboms kavaj…

Absolut inte nu längre.

3 gillningar

Torp sänker Hedman i Tingsryd som landar otäckt, matchen är tillfälligt avbrutit. Blir blåljus till sjukhus.

shysst eller “taap”?

Jag har sett reprisen ett par gånger och tycker inte den är ful. Det som gör den otäck är att TAIF-spelaren inte riktigt är med/tar emot tacklingen utan då faller bakåt och slår i bakhuvudet i isen. Tycker ändå Torp håller ner armarna och träffar initialt axeln ser det ut som. Hoppas att det är okej med Hedman såklart. Otäckt.

2 gillningar