Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Fin intervju med Filip Ahl.

Usch, fy. Så jäkla sorgligt. All styrka till Filip och familjen.

16 gillningar

Så är det ju. Livet går ändå vidare. Förlorade själv min pappa när jag var 13.

Livet är skört. Ena stunden är dom där för att i nästaär det över.

13 gillningar

Sjukt sorgligt.

Ahl var så jävla skön, förutom när han försökte slå mig med ett paintball gevär för att han missade typ 200 kulor mot mig och sen fick slut på skott

I sannys senaste alster på expressen…
en bild att kräkas åt, av så många anledningar.

2 gillningar

Verkligen!

Och vilken fin människa Oscar Sundh är. Honom ska vi hålla hårt i! :face_holding_back_tears:

14 gillningar

Diabolics

I sannys senaste alster på expressen…
en bild att kräkas åt, av så många anledningar.

Du måste förklara vad du menar, jag är som oftast lite trög.

5 gillningar

Diabolics får fylla på men sakerna jag blir illamående av:

• Anton Rödin
  • Linus Fröberg som vår förstacenter (hur tänkte Hult där?)
  • Pappgubbar på läktaren
  • Vi åkte ur
6 gillningar

Tack, nu mår jag också illa

3 gillningar

Fröberg som förstacenter var en så dålig idé så jag vet inte vad. Hur gammal var han när han värvades till HV? Typ 28? Att ta en tredjecenter från Växjö och tro att han plötsligt skulle producera som en förstacenter alltså…

Ja brist på övertro har vi inte ont om i föreningen :see_no_evil:

1 gillning

Forsberg med 1 mål och 3 ass idag.

2 gillningar

Och upp i poängliga-ledning, ändå har man läst att det finns ett sparkapital där och att han inte riktigt kommit igång än😅

1 gillning

bardown nailed it, så att säga.

Den bilden ger mig PTSD. Det enda som kunde gjort den värre vore om tröttgubben axel holmström hade synts i bakgrunden.

Jag tycker Fröberg är ett lysande exempel på det som Lejacques alltid pratar om: att vi tar in spelare från andra lag för helt fel, och uppblåst, roll i HV. De misslyckas sedan och alla blir sura.

8 gillningar

I tråden om Sean Day så skriver en del att han har svårt att komma till rätta med stor rink.
Vad jag minns så hade Lance Ward aldrig problem med hur stor rinken var :sunglasses:

(skriver här och inte i Sean Daytråden då jag noterat att Diabolics är på jaktstigen med sitt OT-gevär :stuck_out_tongue_winking_eye:)

2 gillningar

Sen var la Ward en annan spelartyp som mest åkte runt och skrämde motståndare med fysiskt spel? Då spelar väl storleken på isen ingen roll :rofl: ?

1 gillning

Jonathan Davidsson -3 i Skellefteå mot Frölunda och ligger under med 0-4

Jag skulle vilja se Andreas Falk som HC i HV. Känns väldigt kunnig på nåt sätt.

1 gillning

Lance största problem vara att hålla andan ute på isen, eftersom minsta vindpust från hans håll gav matchstraff.
Kommer aldrig glömma nära Lance spöade upp Luleå efter slutsignalen. Tillsammans med målvaktsmålet mot Lhc mina starkaste minnen från grundserien.

4 gillningar

Ja, det var tider de :sunglasses:

Agne Bengtsson lämnar i vår sitt uppdrag på Elmia. Om HV spelar i SHL nästa säsongs så sägs det ju att Anton kommer hem. Skulle inte bli förvånad av en återförening i HV för delar av familjen Bengtsson, Agne i styrelsen? Ja till Anton, fet NEJ till Agne.

3 gillningar