Så länge han inte blir sportchef så är jag nöjd.
Kommer Hult tillbaks så byter jag lag till Björklöven och lägger ner HV… Hejat på dom i 28år men någonstans drar jag ändå en gräns. Hult är redan beprövad och fungerar inte.
Menar HV allvar så bör ingen av Johanarna vara kvar i HV.
Hult, Davidsson, Lindbom.
Så ingen ska tillbaka däremot bör den tredje också försvinna.
Vi måsta lyfta nivån i föreningen, inte sänka den.
Hult ska INTE tillbaka.
Davidsson ska UT.
Man blir ju mörkrädd, när man går in på denna tråd och ser att det är Johan Hult det ryktas om.
Då kunde vi likagärna behållit Nubben.
Herregud…
Det här forumet lyckas ju skrämma upp mig varje vecka när tråden om att Hult är klar som SC dyker upp som ny igen.
Hade helt förträngt Nick Shore i Linköping. Känns inte som det varit nåt snack om honom sen han kom in? Gör väl givetvis fem mål mot oss imorgon…
Han är skadad tyvärr och missar matchen imorgon.
Ah. Synd………………
Hur tycker ni han varit då? Hur är hans attityd på isen?
Vi har exakt samma uppfattning om honom som ni har tror jag: Skillad men lat och oengagerad. Men samtidigt väldigt sällan inne på mål bakåt. Det känns ändå som han bidrar mer än vad det ser ut som.
Men i efterhand så hade jag personligen sett att man gick efter nån Abols-typ istället. Ett ånglok som kan driva laget snarare än en halvtrött jänkare som blixtrar till lite då och då.
Aja, jag har precis lyckats bli av med ex-frugan, så antar att man inte kan få allt här i livet.
Att bli av med exfruar kan vara nästan lika skönt som att bli av med Nubben men bara nästan…
Största skillnaden är att Nubben gjorde åt med mer pengar än vad någon ex-fru någonsin kunde drömma om…
Ni har fritt fram att spy galla i den nyöppnade ”Tråden om ex-fruar”
På tal om Nick Shore så har jag roat mig med att kolla vilka spelare som gjort bättre resultat enligt statistiken sen de lämnade HV. Detta p.g.a. att flera anser att spelare blir sämre när de kommer hit. Men jag kan inte hitta en enda, möjligtvis Foppa och Rasmus Bengtson. Men svårt att jämföra med HA, sen har givetvis Emil Andrae utvecklats.
Finns väl ett LHC-forum där man kan diskutera allt man vill bli av med?
Hugo Pettersson har bättre statistik än vad träff hade i HA. Tror faktiskt att Hugo är bättre än träff. Tycker man ska plocka tillbaks Hugo och bänka Lindbäck.
Helt olika spelartyper i min mening. Träff har stagnerat något och hämmas givetvis av sin omgivning. Gjorde en direkt dålig match mot Modo med flera missar. Bidrar dock med attityd, fysik och ett bra skott. HP är ner en lirare. Två bra spelare som har tiden framför sig, men ska de spela borde de placeras i bättre omgivningar är vad de såhär långt fått göra annars är utlåning till HA högst troligt ner gynnsamt för deras utveckling. I min bok finns det dock plats för båda, i synnerhet när AP är skadad.
Ja, tänk vad en 4de lina med Reber-Davidsson-Träff kunde ställa till med därute. Hade kunnat köra slut på vilken lina som helst i SHL. Bara trampa pöjkar!!
Betydligt större uppsida än Måns-Tikka-X.
Tror Blomman hajjar det, om en vecka eller två.
Vi går in och trollar och höjer Tikka till skyarna och vips tar de över kontraktet. Så har vi +1 eller 2 i varje match mot LHC istället för tvärtom. Bra plan.