Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Snyggt, det kan man nog säga att han hade sin peak i HV.

2 gillningar

Bengtsson lär inte kosta jättemycket med tanke på att en flytt till HV71 är något han själv väldigt gärna vill få igenom/ligger i hans intresse. Oavsett om det är Abbott eller Liljander som står för den värvningen så är båda dessa herrar skickliga på att hålla prislappar nere.

Anton hade varit en otroligt viktig spelare för oss. Inte bara på isen utan även utanför. Han kanske hade sin spelmässiga prime för någon säsong sedan men rent fysiskt och psykiskt så är han inte långt ifrån sin topp. Sen har Anton fem raka säsonger, inklusive den nuvarande, med landslagsspel i ryggsäcken så nog håller han fortfarande. Med ett stort HV-hjärta, ledaregenskaper, kravställan/veta vad som krävs för att gå långt i SHL, en enorm arbetsmoral och framförallt ett defensivt spel av hög europeisk klass så kommer Anton vara en riktigt fin pusselbit. Han är otroligt bra i BP och att spela mot motståndarnas bästa spelare. Vi lär kunna använda honom i en liknande roll som vi använde Andreas Falk för ca 15 år sedan. Jag tror även inte Anton hade gjort bort sig om han behöver hoppa in högre upp i laget men med Anton så får vi kvalité rakt igenom, både som spelare och människa.

15 gillningar

Verkligen. Känslan är lite att för 5 matcher sen hade vi varit väldigt glada med Bengtsson in, men nu med några fina veckor i ryggen börjar det flygas iväg rätt bra på sina håll. Vi behöver spelare som inte bara är bra i medgång utan kan lyfta laget i motgången. För mig är Anton Bengtsson en spelare som är ungefär lika bra varje match, på ett positivt sätt.

Vi har under många år letat efter spelare som är bra över hela banan. Ofta har vi haft vassa offensiva spelare men som inte behärskar spelet när vi blir tillbakatryckta i egen zon, alternativt renodlat defensiva spelare som är för svaga i spelsinne och spelet med puck för att komma ur egen zon.

Tror Anton B kan va en viktig kugge för oss i 2-3 säsonger till.

5 gillningar

Tror också han kan vara väldigt viktig i omklädningsrummet, har ju varit en del snack om att det saknas naturliga ledare i gruppen.

4 gillningar

Definitivt. Han kan få ett A på tröjan direkt om han kommer.

2 gillningar

Jag brukar sällan ha synpunkter på spelarnas kapacitet. Men kan någon ge en förklaring på varför svenska mästarna saik värvar Jonathan Davidsson. Han platsade ju inte i HV och har synnerligen inte rosat marknaden efteråt.

Robert Olsson har haft honom i DIF innan. Billig korttidslösning som sedan fick förlängt . Gjort de hyfsat i SAIK

I rätt miljö och omgivning växer nog de flesta spelarna, i en destruktiv miljö som HV var när han spelade här, då spelar man nog sämre. Sedan fick dom ju inte mycket förtroende heller vill jag minnas, det kanske han fick automatiskt i SAIK pga skador eller dylikt?

3 gillningar

Så var det väl mycket, tror jag.

Han platsade visst i Hv. I min mening helt sjukt att vi släpppte honom… men det är klart. Vi fick ju chansen att värva en lamdslagscenter. Tommi Tikka. O jämför vi med honom. Ja då platsar naturligtvis inte Davidsson för jömför vi med honom så är det inte många som platsar. Stjärna!!

:sweat_smile:

Behöver ju inte betyda något. Med rätt omgivning kan spelare hitta rätt. Ibland är det en lång väg dit ibland hittar man snabbare rätt.

Fast 3 ass på 19 matcher är väll ingen succé direkt. Sen visst gör han säkert mer nytta än Tikka men med mindre peng

HV-produkt gör mål med ass av Hv-produkt. Vi dominerar inte bara Musikhjälpen utan även NHL.
Forza!

8 gillningar

Och en assist till Terävainens mål av en Hv-produkt!

12 gillningar

Innerst inne har nog alla en önskan om att vara HV-produkter. Det säger sig självt :relieved:

8 gillningar

Zion Nybeck gör 30p på 27 matcher i HA. Vill vi se honom tillbaka i HV framöver?

5 gillningar

Någon gång kanske men inte än på något år

2 gillningar

Kanske, det är ändå en stadig uppåtgående kurva i HA om man kollar poängmässigt. Skulle kunna vara redo att ta klivet.

21/22 HV: 11p på 22 matcher
22/23 AIK: 34p på 50 matcher
23/24 AIK: 44p på 52 matcher
24/25 IKO: 30p på 27 matcher hittills

Kanske värd att ge chansen och låta honom börja i typ en 3e för att försöka jobba sig uppåt.
Troligen en ganska low risk-high reward då han inte lär vara hutlöst dyr men ändå har stor potentiell uppsida. Kul också att ha fler av våra egna även om hans moderklubb är Alvesta.

Nu skriver jag bara med inställning till SHL, skulle vi åka ur tycker jag han är bland de första Liljander bör höra av sig till.

4 gillningar

Problemet är på den positionen har vi många men i en tredje med plats i 2 PP vore perfekt

Typ brännan - Nero - Nybeck

3 gillningar

Ja tack, gärna igår.
Borde inte vara några problem att få in honom egentligen.

Gör man sig av med all bredd (Hansson, Lindbäck, Tikka, Teden, möjligen WIN om han inte klarar det samt OSL om han inte kommer igång ordentligt) så ser jag inga problem med att få in Zion i truppen på något vänster.

2 gillningar