Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Kan Day kan Östman:

2 gillningar

Jag har gärna så lite spår av HV71 i HA som möjligt, så det gör mig inget att den gode Forsberg inte satte rekordet i HV-tröjan😊

Samtidigt så är det väl bra med ett spår i HA, för en ribba att dit ska vi fan aldrig tillbaka tänker jag.

David Gustafsson blev tydligen knockad inatt i ett slagsmål.

Sänktes av första smällen som delades ut, men gick ändå själv utan större problem när han kom av isen ut i spelargången.

Tufft av honom att ta en fight när han uppenbarligen inte kan fightas alls. En pärla rakt på en oskyddad haka och så var det över. Man kan ju tycka att lagen i en liga där slagsmål förekommer åtminstone borde säkerställa en nivå av basic skills för alla spelare när det gäller att skydda sig vid slagsmål.

Bengtsson har inte fått något på bordet av Rögle. Enligt lokal media i Ängelholm.

Inte av HV heller läste jag någonstans.

Det har ju varit en del snack om att spelare sällan peakar karriärmässigt i hv-dressen. Men jag har en spelare jag nog skulle vilja påstå peakade i HV71. @Haard va lite quizsugen så vi kör en gissa spelaren på det!

Han har spelat i 4 svenska klubbar i både shl och allsvenskan. Och även spelat juniorhockey i en annan klubb än de fyra.

På meritlistan finns bland annat DEL-mästare och
USHL clark cup champion (vad nu det är?)

I shl låg hans poängsnitt på 0.34p per match och säsongen i hv är den starkaste i SHL.

Börjar nog såhär så kan vi köra mer ledtrådar ifall det behövs

1 gillning

Calle Ridderwall?

Jag har hört han ska vara klar. Vi får se helt enkelt.

1 gillning

Har inte Bengtsson haft sin prime?

3 gillningar

Så känner jag med. Ska vi ta in Bengtsson så är de i en 3-4 lina för kanske max 140-150k

2 gillningar

Han som 3e center tycker jag absolut funkar. Brännström-Bengan-Reber. Men han ska inte kosta multum!

1 gillning

Bengtsson ska inte vara center enligt mig . Isåfall fjärde…

Bra gissning men fel position :wink:

Ja han som ytter i en 3e tex kommer inte ske tror jag. Där har vi folk. Det är centrar hv behöver typ 3-4st till nästa år.

1 gillning

Efter ett stort letande på EP så säger jag Markus Lauridsen.

6 gillningar

Bingo :beers::rotating_light:

2 gillningar

Haha fasen också, jag hittade rätt precis när du skrev. Var ett jäkla detektivarbete😅 Snyggt jobbat!

2 gillningar