Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Tycker inte han sprudlade med energi i HV heller även om han var bra. Han påminner lite som Hrdina i kroppspråk mm. Men tror ej han trivs i LHC. VIll jag se han i HV71 igen? NEJ.

1 gillning

Han var egentligen helt ok tycker jag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Han har bra blick för spelet, helt klart.

1 gillning

Falken vill inte tillbaka till HV? Eller är det förlängning med Davidsson som gäller? PP funkar ju.

Ortio byter lag hemma i Finland och numera hittar vi honom i Lukko.

1 gillning

F d HV-målvakten Linus Söderström förlorade nyss i sin match där han stod. :upside_down_face:

19 gillningar

Tyckte det var synd att han förlängde med ZAIK - Tänker Linus med förstaspade nästa år och Gliffen på andra…

3 gillningar

Hade varit perfekt!

Davidsson måste ersättas med en riktig ass nästa säsong och Falk hade passat riktigt bra.

Beech är ju inte tänkt i båset egentligen men får köra denna säsongen.

Fast om vi fortsätter att spela som vi gör nu och vi lyckas klättra nån/några platser till så ser jag ingen anledning att inte fortsätta med både CB och JD i båset nästa säsong

3 gillningar

Det hade ju varit en helt sinnessjukt bra målvaktssida.

1 gillning

Ska nog inte vara fler än tre. Bättre vi skaffar en riktig offensiv ass istället och låter KB vara kvar på läktaren. Detta var ju en akut krisåtgärd för denna säsongen som slagit väl ut men till nästa säsong är det bättre att lösa grundproblemet.

Om AB ska vara kvar krävs nog ha en riktig bra uppbackning i båset och i staben. JD var ju lindboms beslut, nubben ville ha Challe vilket givetvis hade varit mycket bättre.

1 gillning

Jag vet inte, har vi någon som har bra koll på dynamiken i båset? Det har ju ryckt upp sig överlag vad det verkar…

Låter ju som att någon annan än JD har fixat pp, men är det bara en forumsanning? Kanske löste sig så fort det kom in lite mer dugligt folk. Han kanske gör det bra? Kanske bara är jag som missat något .

1 gillning

Om det är så att chris beech kommit in i båset och ändrat PP så bevisar det att JD är oduglig som SHL coach eller?

Om det är så att det PP’t vi ser nu är chris beechs skapelse så sätter det tvivel på JD ja, men min fråga var om det är så, eller om det är en forumsanning?

Det är 100% en forumsanning. JD styr PP. Skillnaden nu mot innan är att man dels fått in spelare med skills för att spela PP och att dessa fått spela ihop och fått stäm i grejerna.

15 gillningar

Som även jag sagt innan. Nån här menade på att den hört att CB tagit över JD’s roll i båset . NEJ de har han inte.

1 gillning

Då är väll en förlängning med JD självklar.

2 gillningar

Vi kommer ju aldrig få veta hur inblandad Beech är i PPt. Oavsett, har han haft synpunkter så har Davidsson tagit till sig det samtidigt som det nämndes ovan, vi har ett helt annat spelamaterial nu än i säsongsinledningen.
Luoto, Ang, Laleggia, Borgström och Kero är dominanta i spelformen och har där finns många alternativ på vem som tar skott, vilket ställer till det för många BPn.

Det är hockeyporr i PP just nu, även om det inte alltid blir mål så skapas det ytor, skottmöjligheter och AAA-chanser på löpande band.

6 gillningar

Anton bengtsson verkar vara borta ett tag bra han vilar upp sig tills nästa säsong

5 gillningar

Ja alla ledare ger ju input till varandra, så ingen är ju ensam och jobbar isolerat. Man har ansvar över vissa saker, men hjälper varandra. Davidsson har säkerligen värderat input från övriga i ledarteamet precis som övriga ledare gör med sina ansvarsområden. Men nu vet jag inte varför denna diskussionen hamnat här för nu är vi OT :sweat_smile:

1 gillning