Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Erik Brännström i en fight mot en tungviktare när Canucks mötte Flames i natt. Han stod upp för sig själv i alla fall.

3 gillningar

Strålman ska hjälpa till som tränare i nytt hockeygymnasium i Skövde, som tydligen även ska ha hockey i högstadiet. Strålman tränare på nytt hockeygymnasium – SkLT

På det är han även fystränare för Skultorps damer.

1 gillning

Johan Hult spottad på Hallbybollen. Blev nästan lite startstruck, jag som nästan aldrig är utanför lilla Hultsfred

4 gillningar
2 gillningar

fy fan. linköping… hoppas de åker ur.

11 gillningar

Fyfan

Det där är inte kul att läsa asså

Min hjärna kan inte hantera Linköping varken som ord eller som klubb överlag utan att få ångest och oro blandat med ilska.

1 gillning

Om man nu såg Bengtsson som 3 center så har Liljander kanske valt att bara gå för Lindström som 3 center istället. Bra jobbat av Liljander isåfall.

4 gillningar

o herregud

Mark my words, Zion kommer göra succé.
Helt obegripligt att HV inte tog hem Zion istället.

1 gillning

Det blir bra för Cluben i HA.
Ska det värvas från HA så tar jag bra mycket hellre in A.J. Vanderbeck från Kalmar än Zion.

3 gillningar

Sakta i backarna, ingen jinx här :smiley: Det ska fortfarande spelas om det. Så länge HV har två lag bakom sig efter omgång 52 så.

Tror hv och björn gärna hade haft Zion men dom platserna han ska slåss om är redan rätt fulla…

Brännström , OSL , Luoto , Lenc , träff , reber , hp ( ang) ( ap )

Hade hellre skrotat Brännström och OSL för att ta in Zion. Opopulär åsikt, jag vet, men är mitt personliga tycke.

Kul för Zion däremot om det nu blir så att cluben (tyvärr) håller sig kvar!

Tror man behöver ha respekt för att det är ganska meckigt att lösa ut spelare med kontrakt. HV har redan ett gäng med usla kontrakt som Liljander lär vilja dumpa nästa år (Tikka, Teden, Nyberg, Engsund). Det är väldigt många, så jag tror inte man vill in och peta i gränsfallen som kanske exempelvis OSL är.

2 gillningar

Köp ut teden
Hitta finsk klubb som tar stor del av Tikkas
Hitta lösning med Luleå angående Engsund
Hoppas att Ilves tar över Nyberg

Kommer vi undan med det så ska vi vara väldigt tacksamma. Finska klubbars budget är väl generellt ungefär hälften av en genomsnittslig SHL-klubb, så att en finsk klubb ska ta stor del av Tikka samt hela Nybergs lön tror jag inte är troligt med tanke på vilket förhandlingsläge vi sitter i (uppenbart att spelarna inte behövs oss). Men vi kan ju hoppas.

2 gillningar

Precis, inget bra förhandlingsläge att sitta med Tikka på strupen som kostar 30kr? I minuten.