Ännu en spelare som fått sin karriär uppbygd på EN stark säsong eller i detta fallet ett väldigt starkt slutspel. Han presterade ju precis som man kunde väntat sig hos oss sett till resten av karriären.
Kollade runt lite på Eliteprospects och kom in på Juuso Ikonen: Juuso Ikonen - Stats, Contract, Salary & More
Det fick mig att undra: hade han ett tvåårskontrakt som sedan bröts eller bara ettårskontrakt?
Victor Brattström står just nu i AIK målet mot DIF. Räddat AIK efter två perioder tagit en straff av Kelleher och tagit över 20 skott. Få se om han även klarar period 3.
Ser faktiskt riktigt bra ut ( I DENNA MATCH )
Han brattström ser ju riktigt bra ut. Skulle vara spännande och se honom i HV.
Helt otroligt 37 skott och släppte bara in ett.
“Juuso Ikonen kom till HV71 inför säsongen 2019/2020 från Hershey Bears i AHL och skrev då på ett tvåårsavtal som nu bryts.”
Hv71 och Ikonen bröt kontraktet i samförstånd.
Det var som jag trodde först ja. Fasen vad bra han var i finalen 2017.
det är förbjudet att omnämna världens tröttaste spelare i detta forum. sista varningen. som admin här så finns det ingen spelare i världen, Stoa inräknat, som provocerar mer än världens tröttaste och fulast, samt mest illalulkande jävla gristryne till lirare
Nu får vi vara vänliga
nubben var och firade sin kompis Challe Berglund i Leksand idag som fyllde 60 år. Specialtröja på honom och ivrigt applåderande.
Tror han trivs ganska bra med livet faktiskt. Nästa år får han dessutom tillbaka sin dotter till Sundsvall och svärsonen till sitt lag.
Han är en riktigt skön lirare allas vår nubbe, det får man ge honom.
Ja så är det ju. Tror inte någon här inne har problem med Nubbinubb som person. Som sportchef är han däremot helt inkompetent.
Inte då. En usel charlatan.
I en intervju med nån tidning idag så sågade strålman HVs organisation som inte tillräcklig för att få mer framgång förra året och även i år. Han tycker att laget förra och detta året är bättre än tabellen visar, men att det är föreningen i övrigt som inte har rätt saker på plats för att hamna högre.
Det kanske skulle slås en pling från HGs kansli till strålman och fråga lite om vad han menar lite mer ingående, så att man kan rätta detta. Strålman har ju ändå tillhört flera professionella organisationer under sin karriär så han borde ju kunna ge lite tips och råd.
man blir ledsen… även när man vet om detta
Ja jag kände samma sak, trots att jag sågat HV hårt genom åren. Känns alltid jobbigare när någon utifrån, och särskilt en person med strålmans erfarenhet, också gör det.
Man får ju hoppas att det var firma Lindbom och Nubben som i första hand avsågs, men det är nog att hoppas på för mycket. Det gäller nog avsevärt mer också tyvärr.
Tror inte HV vill ha tips. Innerst inne. Retoriskt självklart.
Räcker väl egentligen att se hur allt skötts tidigare och varför vissa saker hänt. Hitta riktiga anledningen har aldrig varit intressant egentligen.
Våran låga kravställning inom det mesta. Hur medelmåttiga insatser anses OK. Saker försvaras istället för att lösas. Ens ifrågasätta att vissa saker bör ske utan alltid försvara. Inte ens komma till vad som behöver göras utan fastna på OM det behöver göras och förändras.
Mycket personrelaterat givetvis men inte bara. Strålman har så rätt så.
Vi är nöjda om vi slipper Play Out med denna truppen. Anses godkänt och bra. Räcker så.
Jag ville att han skulle avgå självmant. Tycker hans insats i hv speglar honom som person. Den första jag avskytt i hvs organisation,
Tyckte till och med synd om Montén men Nubben?
Nä. Tycker att han parasiterade på hv.