Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Hade lite tråkigt så jag bakade ihop en liten tribute-video till Andreas Andersson.

[url]http://www.youtube.com/watch?v=gPwej_jq_ac[/url]

Jonathan Tholander maler på! Derby för Nittorp igår, där de slog storebror Borås med 3-1.
Tholander svarade för ett mål, och spelade +3 i matchen. Han har även varit på isen vid 9 av Nittorps 10 senaste mål :exclamation:

Jesse Joensuu har fått en smakstart på säsongen med Ässät. 6 mål och 2 assists på 5 matcher är ett bra facit.

Härligt! :slight_smile: Underbar spelare som jag hoppas få se i HV-tröjan igen.

Måste bara säga Grattis till Boo Ahl! 43 år idag :slight_smile:

Ny kritik mot Bremberg (jo jag vet att media förstorade upp de)

Detta du menade Hammare7? expressen.se/sport/hockey/ho … -i-pausen/

ja fast denna :wink:
aftonbladet.se/sportbladet/h … 5562818.ab

En annan gammal HV hjälte som gör det riktigt bra är Morten Ask, stabila 2+6 och +7 på fem matcher i Norge för Vålerenga. Det var ju länge oklart var han skulle spela och Ask själv var inne på KHL/ NHL men tydligen fick han inga kontraktsförslag värdiga en spelare av den kalibern från KHL och i NHL är det ju lockout som bekant. Jag kommer med spänning följa Asks fortsatta framfart den här säsongen. Vem vet han kanske har en elitserieklausul i kontraktet och Stillman söker väl fortfarande en center?

Kul att höra. Ask har ju redan bevisat att han kan leverera mot de bästa i VM. Tänk om han bara hade fått chansen bredvid Davidsson ifjol.
Kunde ha blivit hur bra som helst… Eller inte.

Det går ganska bra för vår forne sniper i KHL, SNÄLLA Martin kom tillbaka snart.

expressen.se/sport/hockey/th … -novgorod/

Daniel Larsson har inte rosat marknaden hos AIK heller, eller vad sägs om att vara
med i mardrömsfemman…

expressen.se/sport/hockey/el … ttbetyget/

expressen.se/sport/kronikore … a-chanser/

Inte förvånande, att tidningarna trodde han skulle få ett lyft i AIK var skrattretande. Det är högre press på honom där än det var i HV. Han har tappat bort den talang han en gång hade, lär så småningom hamna i något allsvenskt lag skulle jag tro

NHL-lockout eller inte, Martin Thörnberg ångar på! :slight_smile:

Källa: hockeysverige.se/article/136 … amma-match

Går ju inget vidare för Heitanen i år: eliteprospects.com/player.php?player=7426
Han kanske vore nått för nästa år?

Sen kan vi ta hem Pasi med :slight_smile:

Hjälte var väl att ta i? :wink:

Förvånar mig inte. Jag sa direkt när han var påtänkt till HV. NEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!! Har aldrig gillat herr Larsson men önskar honom lycka till :wink:

Det går även bra för Teemu Laine i KHL.

Tänk att få tillbaka både Thörna och Laine nästa säsong, skulle vara mumma. :slight_smile:

hockeysverige.se/article/136 … yttetoppen

Chansen att vi får se Törna i HV-tröjan nästa säsong är minimal. Dock så tror jag att Laine återvänder till HV71 nästa säsong.
Teemu har ju faktiskt själv sagt att han planerar att återvända “hem” (Jönköping) när hans kontrakt med Dinamo tar slut.