Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Hat-tricket och en rysk-dubbad interjuv med Thörnberg kan ses här: youtube.com/watch?v=esX2SOyUaIA

Edit: Hoppa till ca 1.45 in i videon.

Daniel Larsson i en intervju och självklart är det alla andras fel att en tappade gnistan.
hockeysverige.se/article/1354302 … raningarna

Jag har för mig att DL i en intervju inför ev. kontraktsförlängningar i våras sa att han ville stanna och trivdes jättebra. Så det här med ömsesidigt beslut verkar ju konstigt. Att motivationen sedan sjunker när man inte får en fortsättning är dock inte så konstigt. Om han tar med sig en dålig känsla härifrån och hur det var att spela i HV är bara att beklaga. Hoppas det blir bättre i AIK i så fall.

Det har väl fortsatt i AIK om ni frågar mig!

Håller med. Skulle det var så att han var så bra som han vill få det att låta som, så hade han förmodligen inte “försvunnit”. #32 G Wesslau varje dag i veckan!

Kan Niklas Hjalmarsson vara en framtida lagkapten i HV71?

Inte omöjligt :wink:

[quote=“Keskinen”]
Kan Niklas Hjalmarsson vara en framtida lagkapten i HV71?[/q

Det skulle han nog kunna klara.

Menar ni denna säsgonen eller??

Hjalmarsson lär väl spela i NHL tills han slutar skulle jag tro… Kanske gör en ssäong med HV för att trappa ner.

Visst skulle han nog ha ledaregenskaper till det och han har ju onekligen en uppoffrande spelstil där laget alltid går före jaget. Han har de senaste säsongerna i NHL har legat i absoluta statistiktoppen gällande blockerade skott. Men Sedan är det just NHL som är problemet. Trots att många i anslutning till Chicago tycker att Hjalmarsson är dyr, är det inte speciellt troligt att de gör sig av med honom. Om detta skulle ske, kommer troligtvis någon av de 29 andra klubbarna att nappa då Hjalmarssons defensiva egenskaper håller väldigt hög klass, samtidigt som han är i en bra ålder.

Mitt slutgiltiga svar är javisst skulle han platsa som en framtida lagkapten, men hans NHL-kvalitéer kommer hålla honom otillgänglig för permanent spel i HV-tröjan under många många år.

Menade såklart inte iår utan några år framåt i tiden… Som det ser ut just nu så ser det ut som det kan dröja länge innan han kommer hem men sånt är svårt att spekulera om (en dålig säsong och vad som helst kan hända), han är ju ingen Lidström direkt men just nu har han precis den rätta rollen för honom därborta…

Jonathan Tholander har börjat bra i Nittorp, 6p fördelat på 2 mål och 4 ass hittills på 4 matcher.
Han gjorde en hyfsad match mot IK Pantern och svarade för 1 mål och 3 ass, när säsongens första och än så länge enda seger bärgades med 4-3.

Han har varit riktigt, riktigt vass! Helt klart Ett namn för Hv att ha koll Ett öga på. För han har kapacitet att bli bra om Ett par år.

Andreas Andersson hade en riktigt tung kväll idag då han släppte in 6 mål på två perioder och valde att byta ut sig själv.
Tycker faktiskt riktigt synd om Andreas, han är värd så mycket bättre. Får hoppas att detta bakslaget gör honom starkare.

Fredrik Bremberg verkar ju inte ha någon negativ syn på HV71 efter hans sejour i hv-tröjan.
Han öste beröm över Wesslau och backbesättningen på twitter idag och anser att guldet kommer att landa i Jönköping :slight_smile:
Verkar vara en smart och mogen kille!

Jag tillhör väl en av de få som anser att Bremberg fick ta alltför mycket skit i HV. Han uppfattades av många som en gnällig jäkel, men faktum är att enda kritiken han egentligen riktade mot HV var efter han fått kicken precis i säsongsinledningen. Och där kan jag hålla med om att det kanske inte sköttes så himla snyggt. Att låta honom spela 4 matcher på en säsong för att sen kicka känns faktiskt förvånansvärt oproffsigt för att vara HV.

Han fick aldrig någon riktigt ärlig chans i HV och 25 poäng på 45 matcher med begränsad/felaktig matchning tyder ändå på en hög kapacitet.

Nån annan som har sätt samma sak som jag när de gäller Andreas Andersson nummer i Linköping? Han har nummer 54, 50 i romerska siffror är L o 4 är IV o de blir LIV

Japp, vi har diskuterat det i Stefan Liv-tråden. Grymt fint gjort av Andreas! :slight_smile:

Okej sorry för dubbelpost

Ingen fara - man kan inte hålla koll på allt :slight_smile: