Kunde inte komma mer behövligt med den ruttna backuppställningen AIS har, Luoma:s misstag denna säsong är som “en piss i Missisippi” i jämförelse. Ser fram emot tisdagen då Landeskog och Murray kommer till kylskåpsladan och självklart kommer man va där.
Verkligen, minns honom mycket väl när han var hos oss 05/06(enligt min mening en av de bästa backarna i det laget) och spelade så bra så han fick NHL-kontrakt men efter det har det tyvärr bara gått utför för honom
Nu har han hittat dom magiska benskydden, hur ska det gå för HV på tisdag…?
Kunde han inte hittat dom förra säsongen
Eller var det märket på kaffet i bryggaren det var fel på när Danne spelade i HV71? expressen.se/sport/hockey/el … -storspel/
På tisdag tar vi ner “sållet” på jorden igen, han spelade bra ett par matcher i rad hos oss med, för att nästa tre-fyra matcher släppa 18 mål förbi sig, mer ojämnare målvakt får du leta efter. Alexander Salak fick väl spela med FBK:s utrustning fram till november december säsongen 2010/2011 pga att hans AHL-klubb ställt till det med leveransen av hans utrustning och han hade en räddningsprocent på runt 92-93 så benskyddsoppan är bara rent bullshit. Tråkigt att Larsson är så oproffsig så att han går ut i media och skyller på det, det om något bevisar varför HV71 inte förlängde utöver resultatet, verkar vara lika gnällig i motgång som “Linkan”
Han har väl varit skadedrabbad tyvärr och han har inte varit sig lik sen han stack för att pröva lyckan i NHL. Han var en av våra bättre backar då han var här.
Var en diskussion tidigare om Björn Melin här. En del har påstått att Stillman inte inte ville ha Björn. Sanningen är den att Björn klarade inte fystestet med ett resultat som var ok för HV71. Det fanns alltså intresse från HV71.
HV gör alltid hälsoundersökningar på tilltänkta nyförvärv. En del spelare tackar HV nej till efter att de gjort dessa tester.
Faktum är att Björn Melin har slarvat med sin träning i Ryssland och Finland. Björn har varit en talang, men genom hela hans karriärr har en viss lättja funnits. Utifrån Björns spel i AIK kan vi tacka Stille för ett gott jobb i sin research.
Har för mig att det var samma visa inför Knockout säsongen 2004/2005 när man skulle förlänga med antingen Melin eller Skröder och det visade sig att Skröder var mer motiverad än Melin därav fick han lämna för spel ett år i Malmö, har jag fel?
Björn har inte direkt varit lysande i AIK, de såg honom som Gynges ersättare, han har väl aldrig varit någon renodlad målskytt
En del hävdar att han är bänkad just nu istället för skadad
Det finns ju mycket snackisar om Melin. Tiden han var i Malmö spenderades ju inte bara på isen och i träningshallarna utan även bakom bardisken. Sanning eller ej det får väl Melle själv svara på.
Du har helt rätt. Många var mycket negativa till HV71 som tackade nej till Melin. Melin var lack med. I backspegeln var HVs beslut helt rätt. Lilla pansarvagnen Skröder var grym. Melin kommer sedan tillbaka från Malmö och var riktigt bra.
Vet att många i Jönköping var förbannade på Melin för de trodde att han “valde” bort HV71 för Malmö. Var på en av matcherna mot Malmö i Kinnarps den säsongen och så fort Melin var inne på isen och rörde pucken var det busvisslingar från klacken och de som satt närmast mig
Adam Almqvist har haft en tung start på sitt AHL-äventyr.
Han tjyvstartade ju redan i fjol med tre matcher för Grand Rapid Griffins (0 poäng, -1).
På två matcher i år har han hittills mäktat med ett ynka skott framåt, två utvisningsminuter och minus ett.
Den tänkta PP-backen Almqvist ska dessutom ha varit petad.
Efter sin debutsäsong i HV spåddes han en lysande framtid, men följde upp succéslutspelet 2010 med en rätt medioker säsong 2011 (även om han nu vann plus/minus-ligan kom han inte till offensivt). Ifjol steppade han upp defensivt, men poängsnittet sjönk återigen. Almqvist petades också i PP, den spelform han påstås vara som bäst i.
Under säsongen kritiserade Detroits scout Håkan Andersson HV71 för att inte Almqvist fick tillräckligt med speltid i numerärt överläge. Rätt komiskt med tanke på hur det stundtals såg ut när Adam var inne i PP.
Nej, trots fint spelsinne verkar det offensiva spelet ha stagnerat för Almqvist.
Vad tror ni, kan han lyckas i AHL? När är han tillbaka i HV? Hur skulle han stå sig i årets HV- skulle han ens ta en tröja?
Almqvist hade sått sig bra i dagens HV71. Jag skulle kunna tänka mig honom tillsammans med Fernholm.
Tror dock att det kommer att lossna för Adam och vi får nog inte se honom i HV-tröjan på ett bra tag
Adam Almqvist kommer inte att slå sig in i NHL, han är helt enkelt inte tillräckligt bra. Skulle inte förvåna mig om vi får se honom i en svensk klubb redan nästa säsong.