Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Kan vara så att HV har tillräckligt med junior backar som man sattsar på o Younan ej fick den roll han hade hoppats på. T ex vi Har nu Pilut, Eidstedt o Emil Johansson i A laget som är unga o man satsar på. Sen har vi intressanta backar i Movavere och Cederholm i J-20

Tror precis som du, att det är såhär det ligger till. Cederholm har ju redan fått testa på a-laget och Moverare kommer nog även han få göra det under denna säsong. Dessutom är dessa killar födda 98, och Younan 97. Så förmodligen känner Younan av att det satsas mer på Cederholm och Moverare.

Alltid tråkigt att tappa en HV-kille till en konkurrent och i FHC får han Larsson/Nyberg före sig om inte någon av dom lånas ut. Men om vi nu ska tappa juniorer så är det väl just på backsidan vi ska göra det. Med Cederholm/Moverare/Collberg samt även Ahnelöv och framförallt Brännström så har vi ändå så vi klarar oss.

hockeysverige.se/2015/05/28/ … lubb-igen/

Malte klar för AIK

Undrar hur diskutionerna har gått där. Om han ville stanna i HV och om han ens blev erbjuden nått här. Tycker han gjorde det rätt bra när han var här ändån. Hade velat se mer av honom iaf.

Kan inte annat än tycka lite synd om Malte som är en ung lovande spelare som aldrig verkar få ro och trygghet för att blomstra ordentligt. Bollas runt mellan klubbar hela tiden kan ju inte vara optimalt, han nämnde ju själv att det vart jobbigt och nu får han flytta en gång till.
Tycker han gjorde det bra när han var här.

Visst Malte gjorde det helt okej i HV-tröjan men inte tillräckligt bra för att jag tycker att man skulle signat han.
Vi har just nu väldigt många unga spelare och då ser jag hellre att man väljer att satsa på dessa istället för att ta in Malte.
Hade vi exempelvis signat Malte så skulle nog både Ahl, Stenlund och Andersson fått lira mindre. Både Filip och Kevin hade självfallet blivit erbjudna kontrakt men speltiden i A-laget hade nog sett betydligt annorlunda ut om man plockat in Malte.
Vi har ju även Törngren, Sandberg och Bengtsson och det hade nog blivit lite “kaka-på-kaka” med Malte.

Tror HV vill sattsa på sina egna på den rollen me Törnqvist, Andersson, Ahl och Stenlund. Visst han må vara right skytt och ha ett bra skott

OFFTOPIC: men borde vi inte ha en “tråden om forna Hv71fans-medlemmar” också ? satan va dött det är på forumet, kanske för att det är det mest bannade forumet på nätet ? roligare med mer medlemmar då kan man lätt ta att folk skriver fel ibland tycker jag ?

Eller så är det inte hockeysäsong, och folk lämnar helt enkelt forumet under sommaren? Jag vet att jag brukar gå in här mer sporadiskt iaf.

Personligen har jag heller inte känt mycket motivation till att ge mig in i diskussionerna om de senaste veckornas kaos.

För att svara alla medlemmars funderingar kring bann så svarar jag här. Notera dock att detta inlägget är det sista offtopic inlägget i tråden, andra frågor ställs via PM till admin/moderator.

Vi bannar lika ofta som folk gör ett tillräckligt grovt övertramp för att bli bannad. De flesta ban är tidsbaserade (t.ex. en vecka eller en månad). Efter denna tiden kan den tidigare bannade användaren återvända till forumet för att fortsätta skriva. I få fall när användare varit helt ohanterliga har permanenta bann utdelats. Vi som är mod/admins gör vårt jobb på forumet helt ideelt eftersom vi vill ha ordning & reda samt en bra stämning.

Som Chinobar skriver är hockeysäsongen slut - detta är anledningen till att det är dött på forumet - inte att vi bannat 90% av alla medlemmar.

Grattis Niklas till tredje SC!

Niklas Hjalmarsson är en världsback!
Riktigt stort att lyckas vinna tre Stanley Cup! Nu är det bara köra vidare på den fjärde!

Grattis och hoppas att han en dag kommer hem till HV71 men risken finns att han kör vidare i NHL tills han lägger av!

Ja, Hjalmarsson känns som en Lidström eller Holmström som kan spela i NHL tills kroppen ger upp, snarare än spelkvaliteten sviker. Tyvärr för HV.

Hans kropp verkar inte ge upp heller, han har missat 6 matcher, om jag räknat rätt, sedan 12/13.
Den här säsongen spelade han varenda match också.

Grattis Niklas!

Och inte lite speltid heller! Chicago är hänsynslösa mot sina topp-4 backar. I slutspelet låg Hjalmarsson ofta över 28 min på en match. För att inte tala om hur länge han spelade i de matcher som gick till dubbla övertidsperioder! Det kostar på manskapet om man ska ha en dynasti med 3 cuper de senaste 6 åren och conferance final som standard! :wink: Grattis Niklas och (tyvärr, hade hoppats på Anaheim) Chicago! Ni förtjänar det efter att ha slitit hund! :wink:

Nån som vet om Jesper Fasth blir kvar i Rangers? Verkar som hans kontrakt upphörde denna säsong. Lär väl utan tvekan hitta någon klubb i NHL men vore ju härligt att se honom nån säsong till i HV71 innan han slår igenom och blir fast där borta.

Fasth pratar om “sitt succéår i New York” och spelade 58 matcher. Han vore en idiot om han inte spelade kvar.

AV, tränaren, berömde honom också väldigt mycket under slutspelet.

Som ett brev på posten kom ju en podd med Jesper igår :slight_smile: