Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Fast är RFA vilket innebär att Rangers fortfarande äger hans rättigheter. Skulle gissa på att Fast signar ett nytt typ 2-års med en snittlön på mellan $1,5-2M.

Enligt uppgifter är Adam Almqvist utköpt från sitt kontrakt med Severstal.
facebook.com/jkpglive/posts/372595242944148

hade tveklöst varit en drömvärvning, realistiskt? Ingen aning :slight_smile:

Kom hem!
https://www.youtube.com/watch?v=7ZYGyCPVwo4

Davidsson svarar angående Almqvist:

jnytt.se/almqvist-utkopt-av-sin-khl-klubb

– Adam är alltid en intressant spelare för oss, men sen får vi inte glömma att han har varit i Ryssland och handlar det om ett utköp måste han ta hänsyn till skatteregler och så vidare.

Känns på grund av skatten som att det blir Schweiz eller Tyskland, i alla fall ett halvår.

Tänk på att det är en ung kille, utan familj som vill hem. Dessutom har han inte tjänat så himla mycket pengar än, så den extra skatten kan nog kännas tung.

Jesper Fast skrev precis nytt kontrakt med Rangers.

Har vagt minne av ett HVTV-avsnitt där vi får besök av två spelare ifrån chicago på försäsongsträningen varav den ena var kyle beech, men vem var den andra?

Corey Hirsch var ju här en veva och körde lite träningar med målvakterna, men jag vet inte om det var i samband med att Kyle var här.

jp.se/article/per-ledin-folk … -ar-tokig/

Ledin är alltid Ledin. Synd att han inte är kvar, förstår att han blev för dyr för den rollen han fick av Dahlén.

Möjligt att någon har kommenterat detta i någon annan tråd, men jag lyssnade på HV-podden med William Karlsson idag (bättre sent än aldrig) och noterade till min stora glädje att han lovade att han skulle spela för HV när han kommer tillbaka till Sverige. Grymt!

hockeysverige.se/2015/07/31/ … nya-klubb/

Lycka till i KHL Jämtin

Skönt att det inte bara är HV som tar i lite i sina pressmeddelanden om värvningar.

Det kanske kan få vissa som gnäller om vad HV skriver att tänka om en gång extra.

Jag har alltid tyckt om Jämtin men han kanske inte är en av de bästa men han är otroligt viktig för ett lag när han är som bäst, tyvärr har motivationen för honom trytit sen hans knäskada känns de som.

Tack för tiden i HV, och lycka till i din nya klubb Andreas Jämtin.

Jag gillar också Jämtin, men det där omdömet kanske var lite väl tilltaget :slight_smile:

Om någon undrade…

Jason “King” Krog fortsätter sin karriär i franska Rouen. Underbart!
[size=85]Källa: rhe76.com/sommaire.php[/size]

Är väl även agent numera om jag minns rätt.

Strandberg klar för VIK. Hoppas att han får kontinuitet i spelet utan skador och “pissroller”

[url]http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/vasteras-varvar-fran-hv-hade-en-pissroll/[/url]