Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Patrik Carlsson gjorde en bra träningsmatch för FHC igår när man slog FBK i Stenungsund 4-2. Hans kedja med Joel Lundkvist som center låg bakom tre av fyra mål.

Jag tror HV får bekänna färg direkt på fredag mot FHC. FBK saknade i och för sig t.ex. Ryno och Tollefsen men FHC såg rappa ut trots bara fem dagar på is.

Vistelsen i Västerås blev inte långvarig för Strandberg

[url]http://www.vik.se/nyheter/SKqPBfvqZc/[/url]

:open_mouth: :question: :open_mouth: Vad hände?

MrMadhawk spekulerar i att Strandberg gav upp efter att han hamnade i fjärdekedjan direkt. Spekulation som sagt men det känns som att Strandberg skulle göra bäst att gå till en klubb för garanterad speltid i de två första formationerna och PP, kanske t o m i div 1 för att stärka självförtroendet. Den resan han går igenom nu kan ju ta knäcken på honom.

expressen.se/sport/hockey/ho … -en-vecka/

Fan va genomruttet av VIK… Ta dit honom och sen inte ens ge honom chansen. Vilken skitförening. Hoppas han hittar en bättre klubb snabbt

Han har varit där en vecka. De kan knappast ha spikat några kedjor. Försäsongen har knappt ens börjat sätter mina två cent på att han på en gång bara kände att han inte trivdes där.

Om det var så, så vore det rätt klantigt (eller väldigt snällt beroende på hur man ser det) av tränaren att säga att dom kom på att han inte var konkurrenskraftig på den positionen dom tänkt han till. Snacka om felscoutning isåfall och att dessutom bara ge han 1 veckas träning innan man tar ett slutgiltigt beslut på det. Det höjer ju inte VIK i kurs bland potentiella nyförvärv när sportchefen o tränaren säger att dom tror på dom osv för att få dit dom.

tv.aftonbladet.se/abtv/articles/87340
Orkar inte leta upp en icke-AB-källa.

slogs han någonsin på “riktigt” i elitserien eller SHL? Känns inte som han var den typen som var intresserad av det, mest retsticka.

Såg Per Ledin och Claes Elefalk på Pettans nya restaurang idag…
säkert bara där o hälsade på , knappast kontrakt på G?

Jag tror enbart de var där och hälsade på. HV71 är ju knappast behov av forwards utan om något ska in så är det ju en back.
Däremot så hade jag inte tackat nej till Per Ledin om han accepterar en roll i tredje/fjärde-kedjan med en låg lön.

Ledin vill jag aldrig mer se i HV71. Bästa för Ledin tror jag vore Björklöven och vara med om att spela upp dem till högsta ligan är som sagt inte glad alls i Ledin med det vore ett värdigt avslut på hans karriär han vore värd att få göra, tycker jag.

Niklas Hjalmarsson om framtiden.
jnytt.se/mot-var-storste-hockeystjarna

Pasi Puistola och Tappara säger ömsesidigt upp Puistolas kontrakt. Är detta slutet på karriären månntro?

tappara.fi/liiga/uutiset/295-elo … tapparassa

Adams möjligheter till spel i Europa, i synnerhet KHL och NLA bör snart vara granska små.

Vilka lag har platser kvar?

Kolla igenom NLA precis och alla lag har sina utlänningskvot fylld…

Tidigare har jag nämnt att KHL är tre klubbar kvar… men nu är de fyllda…

Men det är ju bara ryska klubbar som har detta krav. De andra icke-ryska KHL klubbarna kan ju fortfarande rycka i honom. Sedan är det ju inte allt för sällan någon helt plötsligt får lämna bara sådär, så att nya platser uppstår. Men jag tror också att möjligheterna börjar minska ganska mycket. Han kanske tar en säsong i Finland om han vill undvika skatterna mycket, men annars tror jag att han kommer krita på ganska snart.

Nej eftersom de klubbar har redan 10 backar… Utav tre är de bara Zagreb som är sådan klubb resterande klubbar hade inte fullt i mitt föregående inlägg direkt efter första ispasset… … nu har även zagreb fullt… Så KHL känns in te längre som ett alternativ… plus att de andra fyllt kvoten…

Sannolikheten att han spelar i HV i år är just nu väldigt stor… Mitt tips han presenteras på söndag

Ja jag tror ju som du att chanserna att han hamnar i HV är goda. Men mindre troligare saker har ju skett i KHL tidigare. Plus att han själv kanske känner att det är värt att vänta lite in på säsongen och hoppas på att någon blir kickad, för de chanserna är inte särskilt små. Men skulle ju vara riktigt fint!

Adam är säkert jätteintresserad av att spela i HV som det är nu. Däremot är han antagligen inte så intresserad av att skatta bort de pengar han har tjänat under året. Är HV, som gått back ekonomiskt de senaste åren, sugna på att kompensera Adam för den summan? Det har jag svårt att tro.

Var Adam tar vägen de kommande månaderna är ännu ett mysterium men jag tror inte HV kommer sajna honom just nu. Beroende på hur många dagar Adam befunnit sig i Sverige detta året, så kan man kanske sajna honom innan årsslutet men det är tveksamt om Adam orkar vänta så länge.

Den som lever får se.