Tråden om Fredrik Stillman

Jag gillar Ledin men jag tror att han behövde ett miljöombyte för att blomma ut igen, hans roll i hv hade gått i stå och det såg ut som om han inte kom någonstans. Det, tillsammans med hans lön, gör att jag tycker exempelvis Sundh var konstigare att släppa.

Är det inte dags nu att kliva åt sidan nu Stillman?

Stillman på den frågan: Nej vi är inte i allsvenskan ännu…

Tycker inte problemet med Stillman är de spelarna han släppt utan hans dåliga värvningar av nyckelspelare och ledarstabens sammansättning. Ingen av de spelarna som lämnat tror jag hade gjort skillnad för oss. Problemet är enligt mig att han kastat bort stora pengar helt i sjön med för långa och dyra kontrakt som spelarna inte varit värda. Finns massa sådana exempel där en del spelar ut kontrakten medan vissa köpts ut.
Finns absolut inget försvar för att med den budgeten ryka i tre kvartsfinaler i rad och som det verkar köra motorväg mot kvalserien.
Det absurda i kråksången är att hans kontrakt dessutom förlängdes vilket i sig är ytterst anmärkningsvärt!

Jag håller helt med! Jag sitter inte och saknar Rhett Rakhshani för att Brett Sterling inte producerar. Jag sitter och undrar varför man skaffade Brett Sterling! Dom pengarna hade man ju kunnat spara. Den nye killen Thörngren ersätter ju Sterling varje dag i veckan och gör det förmodligen bättre också. Och till en mycket lägre penning (om någon alls). Hade dom pengarna istället använts för att skaffa en spelare som faktiskt gör mål, vilket Sterling var inskaffad för men inte gör, så hade det kanske sett annorlunda ut nu.

Det är den typen av värvningar som gör att mitt förtroende för Stilmman nu är helt noll. Och Gagnon-gate ska man ju inte ens tala om. Bara ytterligare ett bevis för att Stillman handlar i affekt och panik.

Frågan är ju bara hur föreningen HV71 fortfarande kan tro att samma personer som har försatt föreningen i denna situationen ska kunna ta föreningen ur den!? Hur kan dessa personer fortfarande ha föreningens förtroende?

Klagandet på Sterling känns ju rätt märkligt med tanke på att han är fjärde bäst i interna poängligan och faktiskt gjort näst flest mål i laget. Så i relation till resten av laget, som alla underpresterar, så gör han faktiskt precis vad han är värvad för. Sen så åker han också en jäkla massa skridskor och kämpar. Hade resten av laget spelar fantastiskt så hade jag möjligen förstått kritiken…

Men att hänga ut en enskild spelare på det sättet i ett lag där alla går på knän (och som faktiskt tillhör de bättre) är rätt märkligt. Men man kanske inte ska vänta sig så mycket från nån som även ifrågasatte varför man förlängde med lagets bästa spelare de senaste två säsongerna, Krog

Nu är det dags att AVGÅ!!

Den som ska avgå är väl Dahlén

Tycker absolut att Stillman ska avgå. Det som sker nu och skett senaste 3,5 åren är hans ansvar Ska vi ha en ny sportchef måste han börja nu för att rädda denna säsongen och planera för nästa. Iofs svårt att planera för nästa då man inte vet i vilken serie man spelar.
Tycker som jag varit inne på tidigare om nu Stillman har kontrakt och man ändå betalar honom lön att han kan bli backcoach i stället för Forsberg. UD lär ju få kicken när som helst och då lär ju även hans kompis försvinna. Tror han skulle kunna acceptera det faktiskt.
Stillman o Kenta kanske kan bli lite som Stillman och Mårts 2004? Thorwalls finns ju redan som GM så han hinner nog med sportchefsjobbet också, lär ju inte bli sämre i alla fall.
Sen Davidsson i stället för Ljungbergh så har vi en ny tränarstab, simsalabim! Något måste ske i alla fall.

crohb: vore värt att testa. Det kan ju inte bli sämre, minns under lockouten 04/05 att SSK:s dåvarande sportchef Mats Hallin misslyckades med en del värvningar och till slut klev han ner i båset när SSK låg 11:a runt jul och med honom i båset lyckades SSK kriga sig till 8:e plats och slutspel. Så absolut kan det bli nytändning om det kommer in nya röster i båset

Nej det är Stillman som ska avgå! Det är han som har yttersta ansvaret för dessa sopvärvningar.
Men Stillman är väl helig i den här föreningen (ja vi alla vet väl vad han betytt för den
här klubben) men nu är Hv i stort sett i kvalserien och han måste ta sitt ansvar och avgå nu.

Stille kan faktist INTE hjälpa att Uffe väljer att spela nyförvärven på fel sätt. Vi kan ta Gagnon, han fick spela med Krog och Sterling på försäsongen i ET och då gick de bra. När serien börja så lira Gagnon med Törngren som visst är lovande junior forward och med annan ung forward i Bengtsson. Han fick ALDRIG spela med Krog och Sterling under serien typ av nån märklig anledning. I min värld är de rätt stor skillnad minst sagt att spela 10 NHL-matcher och göra 3 mål plus va del i PP till att spela med 2 spelare som Törngren och Bengtsson. De är inte bara Gagnon som blivit satt i märkliga kedjor av Uffe denna säsong. De är på tok för mycket byte med spelare i kedjor och skit !!

Det går inte att undanta Stillman kritiken, han är minst lika, om inte mer ansvarig för hur det ser ut än Dahlén.
Det är han som värvat ihop laget, som inte har funkat alls.
Gagnon visade ingenting när han är här. Visst att man skulle vilja se honom i riktig omgivning, men visar man ingenting när man spelar med yngre spelare så har man kanske inget här att göra ändå. Han var ju inte “lovande” när han spelade, han var osynlig.
Stillman var också den som förlängde med Dahlén i slutet på förra säsongen, ett som jag kallade det då, ganska huvudlöst beslut.

Att värva transatlanter som match efter match underpresterar är mr. Stillman i allra högsta grad ansvarig för, detta
i samråd med nuvarande tränare. Att HV senaste säsongers spel på mer transatlantiskt manér har ju alla nu sett frukten av. :cry:

Är ledningen i HV kompetent nog att ta besluten som nu måste till omgående?

Att direkt ändra spelsätt och nytända gruppen är ett måste i rådande situation och det finns nog tyvärr inget annat recept än att som första steg hitta en ersättare till Ulf omgående, oavsett hur bra man tycker om killen.

När skutan har fått styrfart så tycker jag att styrelsen skall agera med kraft och hitta en ny sportchef som kan komma in med ny energi, kreativ anda för tillsammans med tränare hitta verktygen och redskapen för att hitta tillbaka till ett spelsätt där vi HV-supportrar känner igen oss i.
Frölunda var i samma sits till nuvarande säsong, en transatlantisk tråkig spelstil som bröts av herr Rönnberg, resultatet har nog alla kunnat bevittna so far…

Att man från styrelsen senaste åren dessutom gjort utvärderingar av de misslyckade senaste säsongerna utan att egentligen förändra någonting visar att det kanske behöver in friskare luft även i HV:s styrelserum…?? :confused:

Lovade att jag inte skulle besöka detta forum innan Dahlén fått gå!
Men efter ha bitit mig själv i läppen hundratusentals gånger efter Leksands matchen klarar jag inte längre!

Detta måste varit droppen för Stillman oavsett relation till Dahlén!
Han måste bort från tränar posten utan pardon! tillsammans med övriga tränare som Ljungbergh, Forsberg för de har visat att de inte klarar av detta skepp! Tycker att alla tre ska ha samma skit och vill för en gång skull inte bara skylla på Dahlén för de två andra har en viss del i detta svenska Titanic skepp att styra över vilket de har bevisat att inte klara av för nu är fan skeppet nere i botten!

Jag förstår inte att Stillman som är en ikon/sportchef tolererar detta spelsätt som HV71 levererar idag 2013!
Det är så långt ifrån HV71’s signum man kan komma! Är han inte stark nog att våga bryta med Dahlén så är det fan dax att avgå själv vilket jag inte tycker han ska göra! Men är han så blåögd så han tror att Dahlén ska få igång detta lag så måste styrelsen avsätta honom genast!

Det är fan dax att någon våga sätta ner foten och rädda vårt kära HV71 innan det är kört!

Ni som tror att Dahlén är rätt man så är det dax att vakna o inse vad som är på väg att hända med laget i vårt hjärta!
En ensam man ska fan inte få förstöra detta lag!

Men tyvärr verkar ju Stillamn tro att Dahlén ska lyckas vända på detta enligt uttalanden i media och då är det slut för Stillman me för då har han tappat allt!

När man ser den skit och totala uppgivenhet som laget visar upp nu så är det ju supertydligt att HV är ett lag helt utan lagkänsla. Och ansvarig för att värva ihop den här totala jävla katastrofen som är på god väg att spela sig ur högsta serien, ja det är ju du Stillman! Hur fan tänkte du?

Ojdå, här har vi en utan koll. Tänk om det faktiskt vore så väl att Stillman var ansvarig. Hade han varit det hade vi aldrig suttit i denna krisen som vi gör nu. Du borde snegla på positionerna ovanför. Dom som tog över en stor del av Stillmans arbete. Order har kommit ifrån klubbdirektör Peter Eklund, Ola Thorwalls samt styrelsen. Tänk om HV71 hade arbetat med rollfördelning såväl på planen som på kontoret, då hade inte Peter haft fingret med i allt.

Undra vem som har noll koll.
Vad är en sportcheft uppgift?
Jo att få ihop ett lag, från tränare till sista spelare.

Vem anställde dahlen, vem värvade en massa nordamerikaner.
Inte peter iaf.

Thorwalls har säkert ett finger med där han knte borde.
Hans position behövs inte.
Ser inte ledningen/sponsorerna frölundasyndromet?

Hursom, stillman har värvat tränare och spelare, hur många spelare har fått gå?
Tränare?

Detta är ett stort misslyckande för stillman, han borde avgå själv.

I övrigt hoppas jag ohlsson fortsätter som hc nästa säsong och lyfter upp de bästa juniorerna.
Spetsa finskt, oavsett vad clownen thorwalls sagt i media :slight_smile:

Plocka hem önerund, melin, thörnberg.
Lös ut petrasek.
Krog, nilsson, sterling får inga nya kontrakt, pengar frigörs.

Läs den här artikeln från HV71 själva, särskilt det som avhandlar Stillmans roll:

hv71.se/artikel/33395/

Vem är det av dig och mig som har noll koll? Inte jag iaf… :unamused:

En sportchefs uppgift är kort och gott att ansvara för en klubbs sportsliga framgång. Där får Stillman stå till svars, för det sportsliga har inte fungerat. Men varför slutade allt fungera när vår klubbdirektör kom till klubben? Var det Stillman som inte tyckte att den röda tråden som skipat framgång i så många år plötsligt inte dög? Tror du verkligen att det var Stillmans beslut att rasera det han och föregångarna i klubben byggt upp under många år? Ne istället gick vi mot ett Frölunda 2.0 både på plan och utanför.
Sportchefs-rollen fungerar nu lika bra som den amerikanska arbetsmarknaden, det vill säga för många på samma arbete.

Vilken fin artikel du hittade! Varför står det inte att Thorwalls har makten att värva spelare? Varför står det inte att han ska vara stå till svars för HV71 i media? Gör inte det honom till sportsligt ansvarig och därmed tar över Stillmans roll? HV71s pressmeddelanden nuförtiden är ju ungefär lika pålitliga som spelet.
Jag är trött på inkompetensen i ledningen och jag är trött på den kommersiella klubb jag lever för.

För övrigt så visar ni verkligen respekt mot en av klubbens största hjältar. Eran dynga får mig att vilja kräkas. Stillman kanske borde avgå, för han är trots allt sportsligt ansvarig men eran kompetens i ämnet är fan mindre än ledningens, så snälla fingerdampa inte på tangentbordet förän ni har en gnutta skinn på näsan.