Tråden om Fredrik Stillman

Jag håller helt med dig, min vän. Jag känner precis likadant. Det är inte bara en enskild individs fel att HV är där dom är idag, såklart. Sen Eklund blev klubbdirektör har fler saker hänt, men de sportsliga resultaten pekar klart nedåt. Inget snack om det.

Oj vad du tar i! Saken är ju den att de resultat man uppvisar, både inom idrott men även inom de flesta områden, är färskvara. Stillman har gjort mycket fint för klubben. Men det innebär inte att han alltid gör rätt. Om man är sportchef i en av Sveriges största idrottsföreningar så stormar det rejält när resultaten uteblir. Det är en del av spelet.

Jag menar, ponera nu att det är som du verkar tycka; att allt är Eklunds fel. Jag säger inte att du har fel, men Stillman är ju kvar på sin post. Alltså står ju han för samma sak som Eklund, eller hur?

Om man läser de intervjuer som Eklund har varit med i så talar han väldigt lite om ishockey. Och gör han det så pratar han i termer om en “produkt” som fansen “konsumerar”. Helt galet kan tyckas. Men det kan ju vara så att Eklund och Stillman, hör och häpna, har skilda roller? Eklund det ekonomiska och Stillman det sportsliga. Och då kan man ju fråga sig om Stillman, som ansvarig för det sportsliga, har skött sitt jobb klanderfritt? Att man tillsätter Thorwalls kanske pekar på att styrelsen inte är helt nöjda med Stillmans jobb de senaste säsongerna. För Thorwalls kom in i februari 2013, samtidigt som man förlängde med Dahlén, Ljungberg och Stillman. Han har sin del i fiaskot såklart. Men det har definitivt Stillman också!

Du får gärna tycka att jag är inkompetent. Men blanda inte ihop oliktänkande med inkompetens, är du snäll.

Jag undrar om de jobbas med förlängningar?
Är väldigt tyst från vår kära sportchef…
Rajala o Christensen borde inte vara en omöjlighet.

Kan tänka mig att det jobbas för fullt. Men mycket handlar nog om hur mycket HV71 går back efter denna säsongen, samt om de kommer att spela SHL nästa säsong.

Bra förlängning med Kolan Stille…hatten av för dig :slight_smile:

Lyfter upp denna mannen för han borde diskuteras flitigare.
I mitt tycke så ska han bort.
Han låg bakom HVs felsatsning på landskampsmeriterade backar.
Samtliga dom var knappast några tacklingsbenägna backar och det behöver HV.
Fel person på den platsen han sitter på.
Dags för nytt och fräscht och det borde han inse själv.
Han är delansvarig i nyförvärven inför säsongen som man nu slängt bort. wasted players.
Huvuden måste börja rulla inne i korridoren också.
Inte bara Dalle utan dessa kostymnissar också,.

Håller med föregående talare. Nytt friskt blod skulle nog göra gott. I årets upplaga så har det gått riktigt illa. Räknar vi bort panikvärvningarna Campoli, Salmela, Rajala och Christensen samt lånet av Kyle Beach så har 3 av 6 nyförvärv fått kicken innan slutspelet ens börjat.

Det är så IG på den scoutningen så det inte är klokt. Johan Larsson kan inte varit mer än glott på eliteprospects och sett att han producerat året innan i finland. Sterling ser jag som den enda välscoutade spelaren av dem alla, även att han inte producerat som de hoppades på så snackar man inte bort hans produktion tidigare. Gagnon har jag skrivit flera gånger tidigare att jag skulle vilja läsa scoutrapporten på för det är helt omöjligt att han är värvad som den superstjärna som stillman ville ha. Gagnon snittade ungefär 0.5 poäng/match i AHL dvs ingen superstjärna direkt och han producerade ungefär samma i SHL.

Att något av nyförvärven går sådär kan jag köpa för det är alltid någon det går trögt för men att hälften får kicken innan säsongen är över är helt klart IG för ledningen.

Vad jag skulle vilja se nu är lite öppenhet, inte “vi skall rannsaka oss själva” bullshit utan där de rakt av går ut med att scoutningen inte funkar och vad de konkret kommer göra bättre.

Jag har tänkt… ja spekulerat fram och tillbaka varför Stillman fortfarande är kvar trots dom katastrofala sportsliga framgångar han är ytters ansvariga för. Klart det finns många andra anledningar men här kommer en till som man kanske inte tänker på.
Han är helt enkelt ett fungerande skydd för ledningen som inte vill bli av med sina jobb.
Alltså lek med tanken att om Stillman i dagsläget skulle få sparken, då finns det ingen annan att skylla på när nästa “fiasko” inträffar och då kommer ledningen gå till gallring.
Frick (som har en riktigt fet lön, iaf efter SHL-lönelistan som publicerades) och gänget måste ju känna av att dom håller på att förlora förtroende, iaf i än större mått än bara ett fåtal fans.
Att just framhäva ursäkten “Stillman har ju gjort ett bra jobb tidigare år och har vårt förtroende” är just deras räddning och deras illusion att allt står rätt till. Deras försvar får att uppehålla det hela.

Kort beräkning: Stillman sparken—> inga utrymmen längre för fiasko för nästa sportchef—> Om det blir fiasko= ledningen kommer få ta skiten och deras jobb är på dödens kant.

Detta är givetvis bara spekulationer… men jag tror att ledningen är precis som alla andra “högsta höns” vare sig vilken bransch det än handlar om. Dom försvara sig in i det sista och det kvittar vems tår dom än går på.

Nån annan som förstår min infallsvinkel?

Jag måste säga att jag inte förstår, såvida du inte avser att vara lustig. För det var onekligen lite roligt om än korkat skrivet. Sen bara en parentes. Du nämner att ordföranden Frick har en fet lön som om den vore från HV71. Han har ju ett civilt jobb, som advokat vill jag minnas, så hans “feta” lön kommer med säkerhet därifrån även om han givetvis har ett arvode även från HV. En ordförande tillsätts dessutom inte internt av folk i Kinnarps arena utan av medlemmarna. Men som sagt, kul skrivet. Lite underhållning är aldrig fel.

Haha, jo ja det var ju lite konstigt…
Måste ha varit riktigt trött igår och hjärnan gått på högvarv (eller motsatta), för jag fattar knappt vad jag skrivit själv.
Men som på ett forum så delar man med sig vad som försiggår där inne och troligtvis så måste jag haft nån “uppenbarelse” för att ens vilja yttra mig. Ovanligt mig, för jag står till 100% bakom vad jag skriver.

Jag bjuder iaf på den, alla är ju inte perfekta även om man försöker framstå som det. :stuck_out_tongue:

Hoppad du jobbar förbrilt för att rädda detta sjunkande skepp!
Katastrofalt och det håller inte med ytterligare en skit säsong utan nu är det upp till bevis om du ska vara kvar efter säsongen 14/15!
Nu vill jag se ett nytt fräscht Hv och med Hv anda och vårt signum: fart, tyngd och ett jävla driv!
Räcker med skitspelare utan se till att få hit Hv hjärta och in med rollspelare.
Slut larvat nu!

Vara kvar?
Stillman måste väck, han kan ta tomten thorwalls med sej.

De har storhetsvansinne, och för mycket pengar.

Dax att ytterst ansvariga tar sitt ansvar, stullman sparkar spelare och tränare, han borde sparka thorwalls och sej själv.

Sponsorer, hjälp oss fans!!!
Kräv deras avgång.

Och innan någon frågar, nej jag har inget ersättningsnamn, det är inte det som är poängen här.
Så jävla trött på denna svågerpolitik där ledningen får husera som de vill utan att ta konsekvenserna

Även på ett forum och i ilska kan man i alla fall försöka att inte uttrycka sig som en 13-åring med tuppjuck. Det blir liksom trevligare att läsa då. Kämpa.

Jag hoppas verkligen HV var väl medvetna om att Stille skulle ta en timeout så att dom hade tid på sig att tänka ut en lösning på ersättare under tiden, för vem ska annars sköta värvningarna under sommaren nu när Thorwalls avgått och Stille vill ta en “timeout”?

Dålig timeing för en timeout. Jag kan förstå att Stillman behöver det. Med tanke på hur 13/14 blev så hade jag inte velat sitta i hans sits men nu när silly börjar känns inte så värst bra. Vem sköter det nu under silly? Lag knyter upp spelare till höger och vänster i det dunkla under slutspelet och riskerar vi att hamna med bottenskrapet av de kontraktslösa nu eller vad? Krya på dig Stillman, du är väl förtjänt av en timeout men du hade gärna fått ta den när semestern börjar och inte nu när du skall vara som mest aktiv.

Thorwalls jobbar fram till sommaren. Så det är inte som att han försvinner imorgon.

Skrev mitt inlägg innan det kom ut att Thorwalls tar över sysslorna så länge, men jag kan inte påstå att det lugnar mig speciellt mycket.

Vi ska alltså låta en som avgår om någon månad för ett “oemotståndligt erbjudande i näringslivet” sköta Stillmans sysslor fram tills 31 Maj om han inte kommer tillbaka innan.

HV har under en längre tid vetat att detta skulle ske. Rimligtvis har man bollat nya spelare med AJ under en tid och format en handlingsplan.

Hoppas Stillman redan vet hur truppen ska se ut och lagt fram den år Thorwals så inte han sitter och bajsar ner laget i skitbrunnen.

Det kanske redan är klart lagbygget. Kontrakt är skrivna osv, Man väntar bara på att det ska bli officiellt. Är det inte det så hoppas jag att han lagt fram ordentligt med spelare och vilka som har första-prio osv åt Thorwals om vissa nu väljer att inte skriva kontrakt med HV71. Då måste ju Stillman redan skrivit ner vilka reserverna ska vara och i vilken ordning.

Thorwalls fram till sommaren. OMG!!! :laughing: wow vad bra för HV. Mr nu är det nya tider pastorn :unamused:
Stille tar ju bara en timeout och sitter och drar i trådarna hemifrån som det sägs via Ekelund.
Kanske dags att vår kung Johan får en vass roll i HV nu.

Tack för alla SM-guld Stille. Jag hoppas verkligen du blir kvar i föreningen.