Tråden om: Gamla HV-matcher!

Ingen som har vändningen mot AIK i sin helhet? Eller 8-0 matchen mot FBK?

youtube.com/watch?v=TwI2UuAa3nU
Där har du vändningen mot aik :slight_smile:

Klassiker även om det var en serielunksmatch

final 1, 2 och 3 2008 ligger uppe på min YT-kanal nu

Galen vändning och saxar in ett euforiskt inlägg från J-nytt av alla.
Skrattade så jag fick tårar när jag läste detta…

[i]Vilken upplevelse….

Kom 10 min sent till Hovet. Väl där stod det 2-0 till Gnaget. Satte mig ovanför HV ”klacken” och ville se oss spela bra hockey. Var ingen kul upplevelse i drygt 2 perioder och vid 7-2 tänkte jag att nu skiter jag i detta och åker hem för att jobba med budgeten. Men sedan tänkte jag att det är inte så kul med jobb så jag kan lika gärna sitta kvar…Vid 7-4 ställde jag mig upp och började skrika som resten av HV folket. Vid 7-6 tappade jag min förlovningsring som flög halvvägs ned till isen. När vi gjorde 7-7 så började jag gråta och det har jag inte gjort på 6 år. TACK HV att ni gjorde min kväll och de där minuterna mellan 7-4 och 7-7 kommer jag aldrig glömma i hela mitt liv. Kändes som jag var i en zon där allt var möjligt. Har inte skrivit här på många år och det kommer nog inte ske igen på länge men…det var en magisk upplevelse och jag vill tacka alla supportrar som brukar gå på Hovet och som var med och delade denna upplevlese.

Känns som att äntligen är mitt värsta minne med HV krossat och det var när jag åkte med Klapp och Klang till Ljungby(kan det varit 1984?) och vi fick stryk med 10-8 tror jag det var. Det var en galen kväll och det var samma känsla efter igår men nu så var det med en glad min jag gick hem.

Gick med en Gnagare till bilen och han sa att ”jag skall aldrig mer skrika illa om Gud för han måste vara på er sida”…

Allt är möjligt![/i]# Vaggerydarn
VÄRLDSKLASS :smiley:

Verkligen!
Har sett det, tack :smiley:

Haha skön läsning!

Försöker få hem Drömmar om Guld och Vägen till Guldet, någon som har de tillgängliga?
[size=25]Seeda för fan! :][/size]

Vore fantastiskt om någon kunde lägga upp Final 6 och 7 mot FBK 2004 på YT. Har bara Final 4 som jag har lagt upp.

-IGEN-
Matcher som jag söker:

Final 6 och 7 från 2004 mot FBK,
Kvartsfinal 1 och 3 från iår mot LHC,
Semifinal 4 och 5 från 2008 mot Timrå IK,
Någon grundseriematch från Kinnarps iår över huvud taget egentligen :slight_smile:

PMa om ni har någon

Mig med, här har du matchen mot AIK när Nilson kvitterade 19:59 i tredje perioden - youtube.com/watch?v=jRna5GFoeyA

Tror jag har några matcher från slutspelet mot Timrå.
Ska kika på de när jag kommer hem till Götet.
Mvh Iman

2008 eller 2009?

Ja har sett den :slight_smile:
Nr 4 Marcus… NILSON!!

Om det är någon som sitter på kvartsfinalsserien mot DIF 1995 får denne gärna skicka ett PM till mig, vore oerhört roligt att få se det som alla sa skulle bli “Skrattmatcher”

Var inte född då men skulle också gärna vilja se dem :slight_smile:

En FBK:are på YT har lagt upp höjdpunkter från final 1 2004 när Wallenheimos klubba går av och Huusko gör 2-0, vill ni hoppa direkt till den situationen, spola till 08:37 :laughing: :laughing: - youtube.com/watch?v=0UEVDO448tw

Någon som fortfarande besitter finalserien från 2010 som torrent? Hårddisken la av, skulle vilja dra hem den igen och ha i min ägo!