Tråden om: Gamla HV-matcher!

HV- Djurgården 7-1 i december 2003. Vet inte varför men det var en speciell match och är också en av de första jag minns att jag sett på plats.

Fast det allra starkaste minnet jag har, och värsta är definitivt sista semifinalen mot FBK när vi tappade ledningen på bara några sekunder och åkte ut. Melins finter på blå glömmer man aldrig…

Var också på plats och såg matchen mot DIF, Wikegård ville riva av sig håret efter två perioder vill jag minnas :laughing:

En match jag kom ihåg speciellt var säsongen 97-98 (tror jag), då mina stora favoriter i HV var Keskinen och Takko. Under uppvärmningen sköt Keskinen en puck på Takko som styrde upp på läktaren och jag plockade överlycklig upp och sparade. Värt att nämnas är att jag bara var en snorvalp då :slight_smile:

En annan gång jag aldrig kommer glömma var dock ingen match. Utan en träning, runt -04 tror jag, som jag stod och tittade på över båset. När träningen var klar åkte Stefan Liv fram till mig och frågade ifall jag vill ha hans klubba. SJÄLVKLART ropade jag, och så slängde han över den till mig. Den står här hemma och luktar fortfarande svett om tejpen. OVÄRDERLIG!

Riktigt mäktigt att ha en Liv klubba hemma!!

Dom är i princip oförlåtliga. Klantigaste dragningen man sett i ett sånt viktigt läge.

Den matchen som jag minns bäst är nog den sjätte och avgörande matchen i SM-finalen 2010.
Ska man ta individuella händelser så är det nog Laine’s guldmål samt Björn Melin’s tokfinter mot Färjestad.

Slutspelet 2010 Final 6: Djurgården - HV71 (hela sändningen)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=UHwBeC1-sUo[/url]

Final nummer 6 i Cloetta Center. Satt precis ovanför LHC:s “klack” och jag minns att en HV-supporter som satt nära mig skrek någonting till klacken, inget kränkande med könsord eller något sånt alls, men det blev ett jävla liv. :laughing: Sen släpade några vakter ut honom.

När Johanson tryckte in pucken i mål i sudden skrek jag så som jag aldrig någonsin i mitt liv skrikit förr. Innan var jag så nervös som jag aldrig någonsin tidigare varit och jag tror aldrig jag kommer bli det igen. :smiley:

Finns det någon HV:it som sitter på final 6 och 7 från 2004 och final 5 2008? Skulle vara jätteschysst om den personen kunde lägga upp dem matcherna på YouTube eller liknande

youtube.com/watch?v=epg_hL_yss0 - final 6 mot Silver

har även semi 4 mot SAIK 2010

Finalserien från 2010 finns som torrent också.

Är det någon där ute som har årets kvartsfinalserie inspelad?
Letar efter kvartsfinal 1 och 3 överallt!

Fråga på den här: någon som har fått ner denna torrent med hela finalserien 2010 och kan tänka sig att gå in och seeda? Är otroligt sugen på den.

Annars kan jag lägga upp finalerna på YT

Ja, om du vill det så får du gärna göra det. Kollar gärna även på förlustmatcherna. Denna finalserien innehöll ju allt som årets inte gjorde; kamp, vilja, temperament, spänning.

Länka gärna här

Fjärde finalen mot LHC 2008
Femte finalen mot LHC 2008
Sjätte finalen mot LHC 2008
Fjärde semifinalen mot SAIK 2010
Första finalen mot DIF 2010
Andra finalen mot DIF 2010

Ganska kul att sitta o kolla på dessa igen, är som en tidsresa med känslor och minnen som dyker upp med detta.

Final 1 mot LHC 2008
Final 2 mot LHC 2008
Final 3 kommer under morgondagen

För den som är intresserad kommer jag att seeda finalserien mellan HV71 - Djurgården som finns på Piratebay. Allt för att alla ska kunna få njuta utav finalserien ännu en gång!

Detta tackar jag för! Jag laddar ner för full rulle för tillfället. Kommer seeda så fort jag har fått ner hela paketet :slight_smile: