Kan HV podden göra en ny intervju med Liljander efter den här matchen? Med lite hårdare frågor kanske
De behöver komma från någon annan än Freijd.
Har mailat Björn men tyst som i graven.
Håller väl på underliggande statistik och försöker väl hitta något bra med alla slutspelare vi har.
Spelar ju ingen roll om man jobbar med statistik när man inte ser problemen och gör något åt det!
Malmös skadeglädje kommer ju bara enorm när han är chef för ett allsvenskt lag nästa år.
När mailade du?
Förra veckan och ikväll!
Björn verkar ändå kompetent.
Basrat på intervjuer och att Malmö med den låga budgeten ändå går ok
Men att förlänga med Anton.
Redan nu.
Det är märkligt. Minst sagt.
Men Blomqvist verkade ju också kompetent baserat på intervjuer initialt. Skenet kan bedra.
Att inte skicka folk är bevis på att man inte är bra!
Så länge en sportchef behåller skit som inte platsar så är man ingen bra sportchef!
En sportchef agerar när det inte funkar!
Abbott var nog delaktig i den förlängningen också av Blomman.
Tror inte han är inkompetent. Inte Björn heller.
Men oerhört knepigt faktiskt.
Ligga i botten och skriva nytt fler årsavtal med tränare.
Har det ens hänt tidigare någonsin i shl?
Ja. Modo med Karlin denna säsong.
Det gör ju detsamma nu men man undrar om Chris hade gjort detsamma (eller om förlängningsarbetet redan hade börjat under hans tid på tronen). Han kändes ju som att han enbart kontrakterade efter prestation. Nytillskott fick korta kontrakt för att bevisa sig först (och förlängning är en bonus vid god prestation). Rätt sund approach kan en ju tycka…
Antingen är ju minst 95% av fansen helt okunniga och Björn ett geni, får hoppas på det, annars ligger vi illa till. Så som det sett ut med AB bakom rodret så kan vi ju t o m hamna i Play Out.
Den förlängningen är otroligt märklig efter ABs fiaskosäsong hittills. Får hoppas att Björn är ett geni och de flesta övriga helt fel på det. Svårt att tro nu men vi kan nog förvänta oss en februari liknande 2023 som Björn verkar tro, antagligen även AB. Hoppas de får rätt men f**n vet.
Vore ju helt sinnesjukt om vi hamnar i Play Out och inte Malmö!
Mailade Björn mest för jag är lack! Skit samma allt är bara piss!
Bra gjort, hoppas du får ett vettigt svar. Jag kan tänka mig att du kanske har en del funderingar, jag har det i alla fall.
Tycker alla som är oroliga ska Maila Björn!
Det måste finnas en handlingsplan då man legat i botten sen omg 1!
Att få komma till vår förening och bara se på är fan inte OK! Det krävs sömnlösa nätter för att fixa ihop ett lag som löser detta! Det är fan hans arbete och ansvar!
Kan man säga hade! Skrev även vi fans är inte korkade vi ser tydligt vilka spelare som vill och tillför något och vi är trötta på övertron på Tedenby, Tikka, Brännström m.fl… Anton var tydlig med att ”namnet på ryggen har ingen betydelse” Det är de största skitsnack som kommit från hans käft!
Har också mailat BL. Återstår att se om han tar de mail han fått av människor här på allvar. Eller om han känner att ” vi kör vidare med den trupp vi har och värvar inget”
En någorlunda hockey kunnig person inser ju att detta med stor sannolikhet slutar i HA. Om inget görs Nu.
Då borde väl Liljander även se detta som lär vara vassare än oss här inne?
Man blir genuint ledsen.
Ja jag håller med. Är nu i ett läge där jag va säsongen de åkte ut där jag kände att ”va fan, varför ska man bry sig om detta lag, denna klubb”. Sen tänkte man att ett år i HA skulle göra nytta men det har varit skygglappar på och värva sig upp direkt utan att ta lärdom av nåt.
Jag blir väldigt fundersam när Liljander sitter i HV-podden och förklarar sin filosofi om att bygga starka underliggande siffror för att, statistiskt sett, ge sig själva chansen att vinna så många matcher som möjligt. Det går liksom inte ihop med förlängningen av AB i mitt huvud (som även under tiden i AIK ständigt överpresterande i förhållande till rätt svaga underliggande siffror). Och hur det har sett ut så här långt i HV behöver vi ju inte ens tala om…