Tråden om GM Björn Liljander

Mer satir tänker jag.

Tyvärr inte.

Bara gå in och lyssna på JPs HVpodd “Nedsläpp HV71”.

Jag blev också väldigt förvånad. Bara slutspel som gäller och att bli farliga där, inget annat.

Efter hult och nubben så trodde jag äntligen det var slut med strutsbeteenden. Abbott var ju bra och verkade inse läget. Tog in fem riktigt bra nyförvärv.

Liljander tyvärr inte lika bra hittills, tvärtom.

Jag tror däremot att Liljander verkligen menar det han säger, inte bara snackar vilket jag ändå tycker är bra. Visade det med ex kontraktsförlängningen att han är djupt imponerad av AB och hans resultat och arbete.

1 gillning

Det är livsviktigt enligt mig att vi får in en bra målvakt. Just nu är det halvbra kvalitet på den fronten med Hugo och Glifford som glänser till lite då och då, men tyvärr alldeles för sällan. De duger helt enkelt inte.

1 gillning

Björn måste hitta en målvakt om vi överhuvudtaget ska ha minsta chans att lösa kvalet! Med den trupp vi har så är det hejdå SHL!

4 gillningar

Luktar väldigt illa Björn när du pratar om slutspel, det bevisar att du inte inser hur allvarligt läget är! Det är focus på hålla sig kvar i SHL INGET ANNAT!

7 gillningar

Maila!

Vet 4 polare mailade i ren ilska :rofl: Han har nog fått ett gäng mail i kväll!

1 gillning

Nu är det bara att sätt sprätt på varenda jävla krona, Last in spelare bara. Jag vet, det är inte rimligt men inget i HV är rimligt så aaa. Godnatt.

Samma tugg som andra på ledande position inom föreningen kört med de senaste åren. Ger inte direkt bilden av att de har koll på läget.

1 gillning

Jag tror att Björn verkligen menar det han säger. Han har ju själv satt ihop hela Malmös trupp och coachstab och kan då jämföra. Jag tror att han ser att HVs trupp är så mycket bättre än Malmös. Felet jag tror att han gör när han ser slutspel som en självklarhet och att han tror att vi blir farliga där är bedömningen av AB.

Då Björn verkar se AB som en fantastisk coach, förlängt kontraktet, så blir det ju lätt att dra den slutsatsen. Grym coach med den truppen = farliga i slutspel. Därav hans snack om farliga i slutspel då han rationellt ser det som ett logiskt utfall.

Tyvärr tror jag att han totalt missbedömt AB som headcoach. Kan tycka att det är pinsamt från Björns sida och hans inledande månader i HV71 är ju bedrövliga, tyvärr bara en fortsättning på hult och nubben hittills. En GM som bara ser slutspel gör ju inte direkt att självinsikten inom laget blir bättre, troligen samma tankar där som hos GM.

1 gillning

Fan känns som vi köpt grisen i säcken igen här alltså. Fy fan, tacka vet jag Dag Larsson och stilles tid det var riktiga sportchefer. Björn Liljander vem fan är det? Vad har han gjort?
Sättet vi löste han från Malmö stinker apskit lång väg dessutom, snacka om desperation. Patrik Sylvegård o co måste garva ihjäl sig nere i skåneland.

Asså snälla, läs på lite innan du skriver.

Lägg ner
Liljander har varit hos oss i två månader och måste få någon form av chans.

Många experter anser ju faktiskt att Björn är en av ligans absolut mest kompetenta sportchefer.

Är det någon som skall ha kritik så är det Chris Abbott som var för feg för att ta några tuffa beslut i somras.

5 gillningar

Tänkte också skriva att jag hade mer förhoppningar på Abbott faktiskt.

Sant. Där och då borde Tikka, Teden å grabbarna rykt redan under försäsongen.

Abbot stärkte ändå upp laget oerhört, pricksäker har han varit i HV minst sagt med sina rekryteringar.

4 gillningar

Det var inte Abbott som förlängde med AB och det är väl ändå det grövsta misstaget vi begått som en aktiv handling?

Abbott gjorde vad han kunde under några månader innan det blev klart med NHL. Började efter säsongen dessutom när ad och nubben lekt färdigt.

1 gillning

Liljander har redan begått ett stort misstag och tror inte han klarar av att sparka AB nu men det är vad som måste göras om vi vill spela i shl närmsta åren.
Han kom in och gav HV nådastöten det första han gjorde. Rätt in i hall of shame med Nubben och Hult.

Om du anställer en busschaufför och det första han gör är att köra mot rött så skulle du avsluta den provanställningen. Inte ge honom tid att orsaka en dödsolycka.

Ibland gör man felrekryteringar och ju snabbare man avslutar desto bättre. På en arbetsplats gick min chef emot psykologens utlåtande och testresultat två gånger i rad, båda visade sig vara tokstollar precis som vi flaggat för. Min chef erkände sina misstag och avslutade båda första veckan. Det var en fantastisk chef som alltid såg det goda och potentialen i människor, tyvärr ledde det ibland också till dåliga beslut.

Björn behöver göra det största en ledare kan göra och erkänna sitt misstag. Ta skammen och ge AB en skön semester med sina 3.5 årslöner.

4 gillningar

Då kan vi sparka Liljestrand tycker jag!

4 gillningar

Fixar han misstaget inom en vecka så skulle jag inte sparka Björn men sedan hade bilan fallit.

Tror tyvärr vi kommer att ha både Björn och Blomman kvar. HVs ledning(ar) har suktat efter att gå under med skeppet länge. Äntligen får vi lajva romarriket!

Vi får göra en IFK Norrköping och sparka ut valberedningen. :grin:

3 gillningar