Frågan är om detta är en ny nubben? Hittills värre tyvärr.
Förlängt ABs kontrakt med två år trots 1,5 år kvar och trots bedrövliga resultat och prestationer hittills! Beslut på samma nivå som Tedenbys och Tikkas kontrakt. Bara det är ju skäl att få sparken egentligen.
Sitta och svamla om slutspel och att bli farlig där när man ligger under strecket och all underliggande statistik visar att vi är sämst i hela SHL. Lika sjukt det och i sig något som gör att man undrar vad vi har tagit in som GM?
Hoppas inte på något hattrick i galenskap men han verkar kunna hitta på vad dom helst. Kommer han förlänga Stillman och Dsvidsson till 2028 också? Kontinuitet ni vet! Verkar gilla det oavsett kompetens.
Jag tycker med att man skulle suttit lungt i båten tills efter säsongen. Men nu är vi här. Blomman är inte problemet. Upplägget är problem. Blomman behöver förutsättningar i form av support /konsult av gammal/gamla tränare med tips om coachning och stöttning. Vet inte alls hur mycket hjälp grabbarna och tränarna får med det Mentala men det är jävligt viktigt i den utsatta position vi är i
Man behöver ju inte komma in och ta ett urkorkat fullständigt onödigt och ologiskt beslut det första man gör. Utan press, tvärtom emot allt sunt förnuft.
Nu får vi spendera ytterligare miljoner och hoppas att det hjälper. Vi kanske trots allt hänger kvar trots vår bedrövliga HC som vi förlängt. Pengar brukar lösa allt men löser inte grundproblemet.
Ja det är korrekt. Jag menar just det att folk skriker efter förstärkning. Allsvenskan är full. Förr värvade vi från allsvenskan och fick hörs att de inte höll måttet. BL känner till våra krav så han sitter och följer endast mcdavid, rantananen och liknande spelare… Inte konstigt det dröjer för stackarn
Går han ut nu och meddelar att det enda målet nu är att undvika det förnedrande Play Out. Inga fantasier om att bli farliga i ett slutspel. Jag antar att även han nu insett läget vi är i, bättre sent än aldrig.
Sen meddelar förändringar i tränarstaben där han tagit de självklara besluten.
Då kanske jag får tillbaka förtroendet för vår nya GM.
När han var med i alla diverse poddar så vill jag bara fläka in med att det var INNAN förlusten mot Modo alltså förra veckan. Hade han varit med idag så hade nog ton gången varit annorlunda.
Han har fan varit här i 2månader och sett skiten.
Det har bara rullat på och han påstår att det är dessa som ska lösa det!
Kunde gjort samma jobb för 1/5 del av hans lön.
Kan inte vara svårt att vara sportchef i Hv!
Hade jag fått hans chans så hade det fan hänt grejer efter en vecka.