Tråden om GM Björn Liljander

Nu är det nästan en 2-minutersutvisning på dig! Härledning och logik är “abuse of HV71 logic”. Snudd på 5-minuters för “toxic fan behaviour”.

PS! Fortsätt ge oss dina pengar.

7 gillningar

Kan vi ge fan i att kasta skit på killen innan han ens haft en sportskeps att förändra något? Vi har kastat skit på allt och alla senaste tio åren typ. Alla sportchefer har varit piss, alla tränare har varit piss. Osv. Tänk om problemet i Hv är Freijd? Han är väl den enda konstanten senaste 30 åren?

4 gillningar

Vi har fan saknat en sportskeps i tio år.

3 gillningar

Darth Freijdius – the phantom sportskeps :fearful:

3 gillningar

Jag tror Thörnbergs spräckta susp är problemet, sätt den mitt i omklädningsrummet för att påminna alla om vad som gäller.

4 gillningar

Vid det här laget hade jag i och för sig varit öppen för någon typ av undantagstillstånd där Freijd får styra klubben med järnhand under ett par år. Kan ju knappast bli värre…

2 gillningar

Spelarna i Modo gillar Karlin, när han fick förlängt så gav man ro till klubben och spelarna svarade med att lyfta spelet.

När AB får förlängt så svarar spelarna med att totalt falla ihop. Hur ska man tolka detta?

Liljander har alltså varit sportchef i en månad när han förlänger med vår HC i tre år. När ska han erkänna att det var ett gigantiskt misstag och hur mycket kommer det att kosta att bli av med AB?

4 gillningar

Klart det är tufft för alla inblandade!
Vi har mycket erfarenhet i ledarstaben!
Erfarenhet??? Nyberg men sen då???
Man lever i en total fantasivärld i HV71!

Det har varit uruselt hela säsongen!

Men vad gjorde han? Förlängde med den sämsta tränaren HV71 har haft i historien. Sämre än Montén t om.

1 gillning

Det känns så som att han kom hit under cover från Malmö och att hela Sylvegård-grejen var ett skådespel. Inte för att jag tror det men det hade ju varit lite spännande ändå. Helt sjukt det hela. Man lyckas sno en annans SC mitt under säsong, dessutom en bottenkonkurrent, som sen går in och tar detta beslut det första han gör… som sänker skeppet. Som en ordentlig kanonkula i skrovet. Det som behövdes för att sänka ett skepp i redan uruselt skick. Nådastöten.

På det tar man in Örebros tidigare tränare, en annan bottenkonkurrent … och skeppet som redan är på botten men ändå möjligt att bärga lägger sig rejält djupt i dyn.

BARA I HÅVE! kontinuitet i dåliga beslut. Prisa Gud.

2 gillningar

Särskilt för oss fans. Eller ja, tills det slutar med att vi helt slutar bry oss.

Vilket för personlig del inte ligger så långt bort. Klubben lär sig inte utan fortsätter med inkompetent och världsfrånvänd personal och verksamhet. De varken kan eller vill. Och då är det inte värt mitt intresse, eftersom jag verkar mer intresserad av att HV ska vara en stark och bra förening än vad de själva verkar vara. Den stora skillnaden är att jag har noll möjlighet att påverka läget.

Jag känner mig likgiltig i bästa fall. Skadeglad i mina mörkaste stunder.

Jag hoppas att den kommande degraderingen får den effekt vi alla ville att den förra skulle få - att de inkompetenta och destruktiva elementen skulle rensas ut till förmån för folk med nykter syn på läget, fötterna på jorden, ett driv och hjärta för föreningen, och en rimlig plan för att ta sig tillbaka till SHL och etablera sig där.

Vi fick inget av detta senast. Tvärtom. Galenskapen fördjupades. Frukten ser vi nu och detta utfall var det många som förutspådde. Men ingen i HV. Ingen.

Bagdad-Björn har, trots att han bara varit med i ett par månader, helt assimilerats i den förljugna självbilden.

Pajasförening.

8 gillningar

Håller helt med @shitkicker !
Känns som man plockar in nickedockor som bara ska följa strömmen. Men att Björn köper det förstår jag inte. Men å andra sidan så har han nog andra siffror på sin löneavi numera. Då är det lätt att jobba.

Var det Malmö BL menade med farliga i slutspel?

5 gillningar

Björn bygger alltså Malmös lag med absolut minst budget i hela SHL och de går till kvartsfinal.

Ska bli intressant att se vad han tillsammans med Leise kan hitta på i framtiden oavsett serietillhörighet.

14 gillningar

Dock inte med Blomman och JD i båset…Malmös lag med våra tränare hade förmodligen placerat Modo på säker mark och oss på 13e plats med 40 poängs marginal.

Jag tycker fortfarande Björn är rätt rekrytering. Förlängningen med Blomkvist är obegriplig och svårsmält, men när vi nu av allt att döma återigen ska börja om i HA så tror jag Björn kan få ihop ett lag som på ett hållbart sätt på sikt kan göra oss till ett SHL-lag igen. Hans track record på att värva spelare till rätt pris är bra.

1 gillning

Frågan är bara hur Björn ska kunna locka spelare till HV71 utan att kasta pengar.
Vem vill komma till en förening som är genomrutten?

2 gillningar

På något sätt lever en del klubbar på gamla meriter och även hur vi fans, många som vill ha med sig fansen istället för tvärtom tex.

Antar att BL och analytikern kör nån form av moneyball. Hitta spelare som andra inte är intresserade av och som därigenom är billiga, men som är pålitliga och gör sitt jobb. Det är oerhört viktigt att HV slutar vara en överbetald elefantkyrkogård för de som en gång var men inte längre är, och de som aldrig var något från början.

Lyckas han med det så är jag nöjd.

8 gillningar